2025-01-23, 13:23
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Onsdag: Klar för Elfsborg.
Fyyyyy!!! 😂😂😂
Citera
2025-01-23, 13:58
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:

Det så kallade pardigmskiftet trollet tjatat om sen dom stal Gurbanli från europeiska storklubbar.
Citera
2025-01-23, 14:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Beträffande Olsson är jag väldigt tveksam till att AIK faktiskt var där och seriöst ville ha han. Man vet vilka man gick upp och konkurrerade med och lägger ingen vikt i att han går till Elfsborg.

Dessutom när jag ser snubben ser han ut som en plit…
Är du inte reformerad eller?

Men nä, jag tror inte heller att han var aktuell på riktigt. Det är fortfarande wheeling and dealing för Berntsen denna säsongen. Jag förväntar mig att det kommer uppstå hål så småningom som kommer behöva fyllas (framförallt Salétros..) där vi inte riktigt kan agera innan vi har sålt först.

Ska vi ta in etablerade spelare nu är det dom som kan tänka sig gå in på en lägre lönenivå och/eller spelare som kommit fel i sina klubblag som kanske vill göra en flytt för att börja om, typ Kristoffer Olsson/Jordan Larsson/Bård Finne eller någon som är påväg att a sluta sin karriär á Hrgota.
Citera
2025-01-23, 14:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är du inte reformerad eller?

Men nä, jag tror inte heller att han var aktuell på riktigt. Det är fortfarande wheeling and dealing för Berntsen denna säsongen. Jag förväntar mig att det kommer uppstå hål så småningom som kommer behöva fyllas (framförallt Salétros..) där vi inte riktigt kan agera innan vi har sålt först.

Ska vi ta in etablerade spelare nu är det dom som kan tänka sig gå in på en lägre lönenivå och/eller spelare som kommit fel i sina klubblag som kanske vill göra en flytt för att börja om, typ Kristoffer Olsson/Jordan Larsson/Bård Finne eller någon som är påväg att a sluta sin karriär á Hrgota.

Jordan Larsson hade varit fint att få tillbaka men känns föga troligt.

Olsson är ett frågetecken efter sin problematik nyligen även om han var jävligt bra hos oss. Föredrar nog Ishak framför Hrgota isf. Vi får se vad Berntsen kan trolla fram från ”Solnahyllan” enligt Kukräven har vi ju sämre ekonomi än Vasalund.
Citera
2025-01-23, 15:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jordan Larsson hade varit fint att få tillbaka men känns föga troligt.

Olsson är ett frågetecken efter sin problematik nyligen även om han var jävligt bra hos oss. Föredrar nog Ishak framför Hrgota isf. Vi får se vad Berntsen kan trolla fram från ”Solnahyllan” enligt Kukräven har vi ju sämre ekonomi än Vasalund.
Angående Jordan avgörs det nog på om han vill spela fotboll eller om han vill sitta och räkna pengar. Är under bänken i FCK nu om jag fattar saken rätt, får inte ens spela obetydliga cup matcher. Olsson är ett enormt frågetecken och kan förvänta sig ett kontrakt i paritet med en junior eller extremt prestationsbaserat. Tar man in Koffe är det bara för att se om han kan starta om eller inte. Hrgota/Ishak är båda intressanta men jag tror att Ishak avslutar i Polen.
Citera
2025-01-23, 17:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Trevlig artikel, och fint att du delar för oss som inte skulle gå in på diffens svenska fans annat än för runkmaterial efter ett derby.

Tror inte Kosugi skulle ta en plats hos oss men han är ändå en av få spelare i diffen som jag är avundsjuk på. Verkar vara en fin och ambitiös kille, dåligt omdöme vad gäller klubb bara.

Fint svar, uppskattas såklart.

Omöjligt att inte gilla honom som person. Vad gäller omdömet så är det nog mer en slump att vår trötte sportchef råkade somna till på en mellanlandning i Tokyo och värvade första bästa japan han såg när han vaknade
Citera
2025-01-23, 19:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fint svar, uppskattas såklart.

Omöjligt att inte gilla honom som person. Vad gäller omdömet så är det nog mer en slump att vår trötte sportchef råkade somna till på en mellanlandning i Tokyo och värvade första bästa japan han såg när han vaknade
Det finns ett skämt här men jag är för feg för att dra det.
Citera
2025-01-23, 19:12
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det finns ett skämt här men jag är för feg för att dra det.

Kör

Vad än intelligent eller kul som skrivs här lär raderas oavsett.
Citera
2025-01-23, 19:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Visar ju på vikten av goda relationer med f d spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Fixed it for you.

Även om det skulle vara sant att båda klubbarna är ute efter samma spelare betyder det givetvis inte att ni var först med ert intresse bara för ert intresse har rapporterats först.

Du tror väl inte på fullaste allvar att Berntsen läser i Aftonbladet att Apa är intresserade av X och tänker HÖHÖ HAM SKAL VI HA! DRITTSEKK BOSSE SKAL IKKE HA ETT DRITT! så kanske det funkar i DIF men inte i övriga lag.
Tror?

Djurgården agerar och Solna reagerar.

Tydligt vem som har ledartröjan.
Citera
2025-01-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sant, dock grym när han slog igenom, och är bara 22 år.

Men jag tänker mer att dom nått en nivå när dom kan gå för den typen av spelare. Och Mjällby som kliver in och tar Axel Norén från GAIS. Degerfors lägger 4.5M för Rafferty. BP som tar Victor Lind osv.

Det var inte länge sedan som Vladimir Rodic till Bajen för 5M blev en stornyhet i media. Nu är det ett måste med sådana kostnader för att klara kontraktet typ.
är väl näringskedjan som sprider sig neråt. Om Djurgården, Hammarby mm får pengar på en annan nivå än tidigare har ju även detta kommit andra klubbar tillgodo - prisbilden har höjts överlag
Citera
2025-01-23, 21:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Kör

Vad än intelligent eller kul som skrivs här lär raderas oavsett.
Häcken hade ingen aning om att Japan fanns så Bosse hade tur.
Citera
2025-01-23, 22:18
Medlem
Free12s avatar
Finnen är klar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in