2025-01-04, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Så vad kommer leda till återhämtning efter nästa krasch?
Samma som alltid drivit mänskligheten från dag ett.
Citera
2025-01-10, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
20% är ingen krasch egentligen.

Tror riskerna är betydligt högre i USAn, aktierna där är generellt högre värderade.

Indien går ganska bra, den enda tillväxtmarknadsfonden jag har. Skulle snubben med Stiehlsågen i Argentina lyckas tror jag det blir bra för hela regionen, Argentina har 44 miljoner invånare, skulle deras ekonomi bli bra så drar det rimligen med sig stormakten Brasilien och även andra? Men dit är det nog ett par år kanske?

Nej, det är inte busenkelt att handla. Jag är fullinvesterad men ej belånad.

AAK gillar jag fett.
Jodå 20% är garanterat en krasch om det sker på 2-4 dagar.
Citera
2025-01-11, 11:11
Medlem
Svårt läge med olika politiska händelser och crap. Men trots det är känslan att det inte blir någon krasch. Möjligen att en del övervärderade bolag sjunker tillbaka en del?
Citera
2025-01-11, 12:42
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Samma som alltid drivit mänskligheten från dag ett.

Fast mänskligheten har inte haft global amerikansk finanskapitalism från dag ett. Det är denna ordning vi diskuterar.
Citera
2025-01-12, 10:32
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggen68
alla dessa trådar om kraschen kommer alltså fy fan, här här jag också runt och tror att börsen ska ner

vaaaarje jävla dag stiger skiten

totalt sinnessjuk börs vareviga dag är plus 0,7% till 2%

man kan köpa nasdaw och nå miljonen på några månader sån sjuk uppgångstskt och inte en enda jävla rekyl

igår 1% idag 1% på torddag och fredag upp mer och så fortsätter det

det här är morsknullarnas största meltup någonsin var pengarna kommer ifrån vet ingen

morsknullarnas största horungemeltup
Hahaha går dåligt ser jag 😉
Citera
2025-01-12, 10:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1871
Jodå 20% är garanterat en krasch om det sker på 2-4 dagar.

Tror du inte att det behövs en större nedgång än så för att börsen ska anses ha krashat?
Citera
2025-01-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Tror du inte att det behövs en större nedgång än så för att börsen ska anses ha krashat?

Den där kraschen -87 var något över 20% och det kallar nog de flesta en krasch.

Blir kul att se hur länge till uppgången varar, trodde det skulle bli en hårdare sättning i vinter, men vintern är ju inte slut än. Men det kanske tuffar vidare?
Citera
2025-01-12, 12:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Den där kraschen -87 var något över 20% och det kallar nog de flesta en krasch.

Blir kul att se hur länge till uppgången varar, trodde det skulle bli en hårdare sättning i vinter, men vintern är ju inte slut än. Men det kanske tuffar vidare?

Man får ju beakta inflationen också, börskurserna ska ju upp bara därför runt 20% de senaste tre åren. Företagen får ökade kostnader och höjer då priset mot kund varvid vinsten i kronor stiger och bidrar till inflationen, när vinsten och därmed utdelningen stiger i kronor så följer aktiekursen med upp. Förenklat så är det därför aktier är ett inflationsskyddat sparande.
Citera
2025-01-12, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Inom 2-4 dagar skrev jag, det förstår du väl att tiden har betydelse? Rasar det 20% på en dag så är det en börskrasch.
Citera
2025-01-23, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Fast mänskligheten har inte haft global amerikansk finanskapitalism från dag ett. Det är denna ordning vi diskuterar.
Nej det är det inte du försöker bara slingra dig för att du har fel.
Citera
2025-01-23, 18:56
Medlem
Swingexpertens avatar
Det börjar bli svettigt för ”Lund” nu. OMXS30 stängde på 2672,65. Nytt ATH. Har han spelat bort sina 100 miljoner genom att gå emot trenden de senaste åren tro? Det var länge sen han var i tråden och skröt om de enorma vinster som han skulle göra i den kommande kraschen.
Citera
2025-01-23, 22:36
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swingexperten
Det börjar bli svettigt för ”Lund” nu. OMXS30 stängde på 2672,65. Nytt ATH. Har han spelat bort sina 100 miljoner genom att gå emot trenden de senaste åren tro? Det var länge sen han var i tråden och skröt om de enorma vinster som han skulle göra i den kommande kraschen.

Dom hundra miljonerna måste borta me vinden sedan nått år när allt lades på nedgång

Han har slutat o skrifva o få dampanfall om att vi andra är idioter iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in