2025-01-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Dom bestämmer ju inte om åtal ska väckas eller inte.
känner mig ganska säker på att det kommer väckas åtal.
Om det fanns en stor risk att det skulle läggas ner tror jag inte att dom skulle gå ut med det just därför det skulle kunna bli pinsamt.
Klarat inte Jocke och Anjo bestämmer om åtal ska väckas eller ej. Men går man ut med så allvarliga anklagelser, då borde man ha bevis för det man säger. Finns det bevis att chrippa gjort det Anjo och Jocke påstår, då går det självklart till åtal
Citera
2025-01-23, 13:25
Avstängd
Citat:
Men snälla detta var telefonen dom tog när ekobrott gjorde tillslag, ekobrott hittade detta på den telefonen och nu går polisen igenom telefonen han hade i Spanien.
Sen är det ju jäkligt intressant att du tror att Jocke kan styra myndigheter, det är ingen jäkla Johan Falk film.

Du försöker skapa trådsanningar eller så är du bara riktigt blåst.

Du är inte så smart du men det vet vi ju sedan tidigare.

Du ser inte skillnad på ironisering och fakta. Inte ens vid överdriven ironisering.

Vart är dina bevis för att Linnea är delaktig i stämpling till grov misshandel?

Varför slutade du att besvara inlägg i Anjos tråd när det kom fram hur omdömeslös han verkligen är?

Varför har inte Anjo tilldelats något målsägandebiträde när Jocke fått ett?

Eller du kanske inte är så insatt som du själv påstår?
Citera
2025-01-23, 13:35
Avstängd
Citat:
Om det fanns en stor risk att det skulle läggas ner tror jag inte att dom skulle gå ut med det just därför det skulle kunna bli pinsamt.

Självklart är det åklagaren som avgör om det kommer att gå till åtal när utredningen är klar.

Hur kan du vara så säker på saker som inte ens Jocke eller Anjo sett/har några bevis på?

Målsäganden har ingen automatisk insyn i en utredning av den enkla anledningen att det råder förundersökningssekretess.

Vart är dina bevis på att Linnea är delaktig/medskyldig till stämplingen?

Hade åklagaren delat din åsikt så hade Linnea suttit häktad för det pga brottets art med fängelse på straffskalan.
Citera
2025-01-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Klarat inte Jocke och Anjo bestämmer om åtal ska väckas eller ej. Men går man ut med så allvarliga anklagelser, då borde man ha bevis för det man säger. Finns det bevis att chrippa gjort det Anjo och Jocke påstår, då går det självklart till åtal

Jag tror ingen av dom skulle riskera att gå ut med en sån allvarlig sak om det inte vore så. Dagboksbladet bör ju uppdateras snart.

Det lags ju upp en länk om Jockes målsägarbiträde och länken stämmer ju överens med de Jocke säger i podden, fast i podden var det mer detaljer såklart.
Citera
2025-01-23, 13:44
Medlem
Citat:
Polisen har inte gått ut med något, det är Jocke själv som bett andra sprida information.
Det kan mycket väl läggas ner, detta då polisen har en skyldighet att anmäla vid misstanke om brott (det betyder inte att det absolut är ett brott som begåtts). Dessutom sättet man en högre rubrisering vid start. Dvs hittar polisen t.ex en död kropp så blir det utredning om mord, även om de inte ens misstänker mord. Detta gör de för att kunna ta till fler utredningsåtgärder när de utreder brottet. Brotten brukar sedan stanna eller sjunka i grad dvs grov misshandel kan bli misshandel osv. Man höjer generellt inte såvida det inte finns bevis för mer (vilket det uppenbarligen inte gör eftersom de hittat det på telefonen och sett det svart på vitt från start).

Dessutom kommer det aldrig någonsin rubriceras som "anstiftan till mordförsök".. den som kom på den rubriseringen (antar Jocke själv) måste läsa på lite mer, då det inte finns någon rubrisering som heter så.
Det hade isåfall kunnat vara "anstiftan till mord" eller "anstiftan till synnerligen grov misshandel" men eftersom personen inte accepterat uppdraget så är det inte ens det som blir rubriseringen.
Dessutom är 99% av vad de sagt om brottet i sig och vad som krävs helt felaktigt. För om personen som C ska ha försökt få till att begå misshandel nekat, så räknas det dessutom endast som "försökt till."
Citera
2025-01-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Polisen har inte gått ut med något, det är Jocke själv som bett andra sprida information.
Det kan mycket väl läggas ner, detta då polisen har en skyldighet att anmäla vid misstanke om brott (det betyder inte att det absolut är ett brott som begåtts). Dessutom sättet man en högre rubrisering vid start. Dvs hittar polisen t.ex en död kropp så blir det utredning om mord, även om de inte ens misstänker mord. Detta gör de för att kunna ta till fler utredningsåtgärder när de utreder brottet. Brotten brukar sedan stanna eller sjunka i grad dvs grov misshandel kan bli misshandel osv. Man höjer generellt inte såvida det inte finns bevis för mer (vilket det uppenbarligen inte gör eftersom de hittat det på telefonen och sett det svart på vitt från start).

Dessutom kommer det aldrig någonsin rubriceras som "anstiftan till mordförsök".. den som kom på den rubriseringen (antar Jocke själv) måste läsa på lite mer, då det inte finns någon rubrisering som heter så.
Det hade isåfall kunnat vara "anstiftan till mord" eller "anstiftan till synnerligen grov misshandel" men eftersom personen inte accepterat uppdraget så är det inte ens det som blir rubriseringen.
Dessutom är 99% av vad de sagt om brottet i sig och vad som krävs helt felaktigt. För om personen som C ska ha försökt få till att begå misshandel nekat, så räknas det dessutom endast som "försökt till."

Men vart i min text har jag skrivit att polisen har gått ut med något? det vet väl jag också att dom inte har.

Ang de där med anstiftan till mordförsök kommer från en användare här inne det blev värsta grejen av det, jag antar att personen skrev fel eller inte vet riktigt.

Tror inte heller att rubriceringen kommer ändras till mord däremot tror jag stämpling till grov misshandel kommer vara kvar och det kommer väckas åtal.
Men vi får se vad som händer.
Senast redigerad av Pino555 2025-01-23 kl. 14:39.
Citera
2025-01-23, 14:00
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Det här känner jag att jag vill kommentera och citera. Eftersom du uttrycker dig så extremt drygt och som att du vet en massa saker som du egentligen bara hört eller trott eller dragit egna slutsatser omkring. Du tycker det skulle vara pinsamt om det inte blir något åtal om detta påstådda hot alltså? Lovar du att om det blir nedlagt inte komma med en massa dumheter och hitta ursäkter och orsaker från ingenstans och fortsätta fäkta och kämpa och tro dig veta massa saker? Helt ärligt tror jag du är en av de nyttiga idioterna som sprider det dom vill ska spridas för tillfället. Men du gör det varken smidigt eller smart och jag tror inte ens att du fattar att dom använder dig...
Citera
2025-01-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Det här känner jag att jag vill kommentera och citera. Eftersom du uttrycker dig så extremt drygt och som att du vet en massa saker som du egentligen bara hört eller trott eller dragit egna slutsatser omkring. Du tycker det skulle vara pinsamt om det inte blir något åtal om detta påstådda hot alltså? Lovar du att om det blir nedlagt inte komma med en massa dumheter och hitta ursäkter och orsaker från ingenstans och fortsätta fäkta och kämpa och tro dig veta massa saker? Helt ärligt tror jag du är en av de nyttiga idioterna som sprider det dom vill ska spridas för tillfället. Men du gör det varken smidigt eller smart och jag tror inte ens att du fattar att dom använder dig...

Hur är jag otrevlig? jag försöker diskutera med folk och komma med sanningen hur det ligger till, jag sitter inte i trådarna och slänger upp en massa gamla länkar som hände för 15 år sedan typ, jag kallar inte människor för fula ord, om folk är lite trevlig mot mig så är jag trevlig tillbaka, spelar ingen roll att det är Flashback man skriver på.
Sen gör jag heller inte något utanför Flashback som många andra gör mot tex Jocke, för mig stannar det här.

Om det inte väcks åtal så har jag fel ja.
Citera
2025-01-23, 14:35
Avstängd
Citat:
Men vart i min text har jag skrivit att polisen har gått ut med något? det vet väl jag också att dom inte har.

Ang de där med anstiftan till mordförsök kommer från en användare här inne det blev värsta grejen av det, jag antar att personen skrev fel eller inte vet riktigt.

Tror inte heller att rubriceringen kommer ändras till försök till mord däremot tror jag stämpling till grov misshandel kommer vara kvar och det kommer väckas åtal.

Rubriceringen kommer inte att ändras till det då DET EJ EXISTERAR någon sådan rubricering för en åklagare att kunna sätta.

Det blev diskussioner pga att flera okunniga envisades på "grovt mord" och inte ens orkade googla lite snabbt för att se att det inte existerar.

Varför visar du inte samma säkerhet längre?

Du har ju sett bevis?
Citera
2025-01-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Rubriceringen kommer inte att ändras till det då DET EJ EXISTERAR någon sådan rubricering för en åklagare att kunna sätta.

Det blev diskussioner pga att flera okunniga envisades på "grovt mord" och inte ens orkade googla lite snabbt för att se att det inte existerar.

Varför visar du inte samma säkerhet längre?

Du har ju sett bevis?

På vilket sätt är jag osäker?

Jag har sett att det Jocke säger i podden stämmer med vad som står i länken.
Ni skriker bevis och snart får ni bevis så det räcker och blir över så har det ju alltid varit, men när det kommer bevis även från myndigheter så passar inte det heller för allt är Jockes fel.
Citera
2025-01-23, 14:45
Medlem
Citat:

Tror inte heller att rubriceringen kommer ändras till försök till mord däremot tror jag stämpling till grov misshandel kommer vara kvar och det kommer väckas åtal.
För att det ska kunna bli stämpling så måste den andra personen gått med på att denne ska utföra uppdraget, vilket Jocke redan sagt att personen inte gått med på. Så det kan inte bli stämpling till grov misshandel.

Citat:
Det är lite som att man skulle säga till sin kompis att " kan inte du sno den där väskan på cubus åt mig", men så säger den andre att den inte vill. Därför blir det ingen stöld, inget brott har alltså begåtts.

Att polisen utreder en konversation säger ingenting egentligen.
Det kan likväl vara så att Chrippa suttit och skämtat grovt med en vän, som även skämtat tillbaka. Eller att Chrippa skämtat med en vän som trott att han menat allvar, men som aldrig godkänt "uppdraget" som denne trodde var allvar. Fast det hade kommit fram senare att "haha. Men jag skämtade ju bara" när den andre parten t.ex vill ha pengar för att fulfölja avtalet.

Det kan även vara så att han rent av sökt en person som kan misshandla..

Men faktum är att INGEN här och inte ens Jocke vet exakt vad som skrivits eller sagts. Polisen meddelar kring vad som är anmält men inte i detalj, speciellt inte till sånna som Jocke eftersom sekretessen direkt skulle brytas, trovärdigheten i vittnen osv försämras osv.. på precis samma sätt som de förstörde all form av utredning när de la ut videos om Chloe. Ingen kommer någonsin kunna förhöra henne då hon är påverkad av andra.
På precis samma sätt är det här, man vill inte ha in falska vittnen osv, så därför är locket på.

Här inne i tråden och i Chrippatråden får ni på precis samma sätt som Jocke gör, det att låta som att det är värsta grejen att polisen själva gjort en anmälan. Vilket det absolut inte är, det är liksom en del i deras jobb.
Det betyder inte heller att det absolut är ett brott som begåtts, det betyder att det kan ligga brott bakom misstankarna.. vi tar det en gång till.. det kan ligga brott bakom misstankarna, men det behöver inte vara så.
Polisen kommer t.ex skicka en anmälan till soc om du hamnar i fyllecell en fredag ute med grabbarna. Även om de inte ens misstänker att brott ligger bakom något.

Folk här inne måste lära sig..
1. Läsa lagen själva.
2. Ha källkritik (speciellt om man tittar på personer som Jocke & co).
3. Sluta tro att alla "bevis" som läggs ut är sanna, ni sitter ju för fasiken och tittar på personer som jobbar med ljud och bildredigering. Det är hur lätt som helst att manipulera videos där man inte ser den som pratar osv.
4. Lär er tänka själva.
Citera
2025-01-23, 14:56
Avstängd
Citat:
På vilket sätt är jag osäker?

Jag har sett att det Jocke säger i podden stämmer med vad som står i länken.
Ni skriker bevis och snart får ni bevis så det räcker och blir över så har det ju alltid varit, men när det kommer bevis även från myndigheter så passar inte det heller för allt är Jockes fel.

Bli inte så emotionell hörru.

Det är du som hävdat att du sett bevis med egna ögon på att Linnea är medskyldig till stämplingen.

Du sade att det var meddelanden som du fått se.

Men inte ens Jocke eller Anjo har sett något sådant bevis.

Så hur i h-vete har du fått se med "egna ögon" att det finns sådana bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in