Citat:
Ursprungligen postat av
Pino555
Men vart i min text har jag skrivit att polisen har gått ut med något? det vet väl jag också att dom inte har.
Ang de där med anstiftan till mordförsök kommer från en användare här inne det blev värsta grejen av det, jag antar att personen skrev fel eller inte vet riktigt.
Tror inte heller att rubriceringen kommer ändras till försök till mord däremot tror jag stämpling till grov misshandel kommer vara kvar och det kommer väckas åtal.
Men vi får se vad som händer.
För att det ska kunna bli stämpling så måste den andra personen gått med på att denne ska utföra uppdraget, vilket Jocke redan sagt att personen inte gått med på. Så det kan inte bli stämpling till grov misshandel.
Citat:
Det är lite som att man skulle säga till sin kompis att " kan inte du sno den där väskan på cubus åt mig", men så säger den andre att den inte vill. Därför blir det ingen stöld, inget brott har alltså begåtts.
Att polisen utreder en konversation säger ingenting egentligen.
Det kan likväl vara så att Chrippa suttit och skämtat grovt med en vän, som även skämtat tillbaka. Eller att Chrippa skämtat med en vän som trott att han menat allvar, men som aldrig godkänt "uppdraget" som denne trodde var allvar. Fast det hade kommit fram senare att "haha. Men jag skämtade ju bara" när den andre parten t.ex vill ha pengar för att fulfölja avtalet.
Det kan även vara så att han rent av sökt en person som kan misshandla..
Men faktum är att INGEN här och inte ens Jocke vet exakt vad som skrivits eller sagts. Polisen meddelar kring vad som är anmält men inte i detalj, speciellt inte till sånna som Jocke eftersom sekretessen direkt skulle brytas, trovärdigheten i vittnen osv försämras osv.. på precis samma sätt som de förstörde all form av utredning när de la ut videos om Chloe. Ingen kommer någonsin kunna förhöra henne då hon är påverkad av andra.
På precis samma sätt är det här, man vill inte ha in falska vittnen osv, så därför är locket på.
Här inne i tråden och i Chrippatråden får ni på precis samma sätt som Jocke gör, det att låta som att det är värsta grejen att polisen själva gjort en anmälan. Vilket det absolut inte är, det är liksom en del i deras jobb.
Det betyder inte heller att det absolut är ett brott som begåtts, det betyder att det kan ligga brott bakom misstankarna.. vi tar det en gång till..
det kan ligga brott bakom misstankarna, men det behöver inte vara så.
Polisen kommer t.ex skicka en anmälan till soc om du hamnar i fyllecell en fredag ute med grabbarna. Även om de inte ens misstänker att brott ligger bakom något.
Folk här inne måste lära sig..
1. Läsa lagen själva.
2. Ha källkritik (speciellt om man tittar på personer som Jocke & co).
3. Sluta tro att alla "bevis" som läggs ut är sanna, ni sitter ju för fasiken och tittar på personer som jobbar med ljud och bildredigering. Det är hur lätt som helst att manipulera videos där man inte ser den som pratar osv.
4. Lär er tänka själva.