Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
https://www.di.se/nyheter/shb-hakar-pa-trenden-begransar-hemarbetet/
Vad är det här för jävla trams?
Varför måste folk korka igen vägarna runt Stockholm för jobb som lika gärna kan skötas på distans?
Var så skönt att slippa alla köer under pandemin.
Hur har ni med distansarbete? Är ni begränsade, eller är det viktigare att jobbet blir gjort, snarare än var det blir gjort?
Chefer med kontrollbehov och behov av att synas? Eller svundsjuka från andra?
Vad ligger bakom?
Det var väl inte helt förbjudet utan skulle begränsas?
Det finns ju många fördelar med att arbeta på kontoret också även om man bortser från risken för att man smiter undan/kontrollbehovet och ökad alkoholism.
jag arbetar var jag vill och när jag vill och är till och från högpresterande dygnet runt. Mina vänner t ex en på ett stort amerikanskt företag som key account mgr likadant - resultat och insatsen kollas ju. En annan IT vän förväntas vara fyra dagar på kontoret främst för att samarbetet skall bli bättre och mer intensivt i en utvecklingsfas. Det ju är svårare att kontakta via teams jämfört med att bara hojta till - det blir ju dött liksom. Nä hemarbete skall man inte ha för mycket. Två - kanske tre dagar i veckan max.
En kärring min far känner håller på med löner på en fackförening å är aldrig på kontoret. Hon arbetar nog bara 50% sedan pandemin och dricker då och då numera på dagtid. Henne skulle man ju haft in på kontoret och gett nya arbetsuppgifter.