2025-01-22, 11:27
Medlem
Har sett sista avsnittet nu och kan konstatera att serien höll stilen och gick i mål som sämsta serie jag sett.
Jag skall inte spoila några detaljer nu, återkommer kanske i morgon.
Nu en annan liten reflektion. Var var statisterna? Statister är som levande inventarier, dom behövs för att göra filmen levande. Någon som cyklar i bakgrunden, människor som sitter som gäster i restaurangen osv.
Jag tror inte jag såg en statist i hela serien. Dom som var med hade en uppgift i varje scen. Möjligen kan man kalla en och annan polis på mötet för statist. Fast dom hade ju en konkret uppgift, att stå och se fåniga ut.
Men det är klart, när jag var statist var vanliga arvodet en biobiljett och det hade kanske inte produktionen råd med.
Citera
2025-01-22, 11:56
Medlem
Kan inte släppa serien.
Tänk om det är så att vi som är kritiska har missat något........serien kanske är en parodi på just den här typen av serier??
Citera
2025-01-22, 14:56
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Kan inte släppa serien.
Tänk om det är så att vi som är kritiska har missat något........serien kanske är en parodi på just den här typen av serier??
Det skulle förklara mycket.
Citera
2025-01-22, 15:12
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Kan inte släppa serien.
Tveksamt. Alla Rosenfelds deckarböcker är överdrivna så att det blir på gränsen till parodi. Men tyvärr inte som en medveten parodi. Blir extremt "amerikanskt" på ett sätt som inte passar i en svensk miljö
Citera
2025-01-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Såg sista avsnittet i natt. Udda serie minst sagt. Jag har upplevt den spännande och underhållande och visst anar man Rosenfeldts berättarstråk men hade jag inte vetat bättre hade jag gissat att Vargasommar var ett projekt han gjorde på gymnasiet, för att senare i livet excellera med tex Bron.

Skådespelarna har jag inga synpunkter på, många helt OK eller tom bra och trovärdiga. Undantaget ryska skummisarna då, de är svårbedömda.

fan vet vad dom menade i slutet :P
Citera
2025-01-22, 16:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bra idé till serie, lite synd att man misslyckas med den. Tyvärr faller den platt på det orealistiska och ogenomtänkta manuset och de intetsägande karaktärerna. Skådespelarinsatsen är också av väldigt varierande kvalitet.
Citera
2025-01-22, 17:30
Medlem
Mazeppas avatar
Citera
2025-01-22, 18:29
Medlem
Smegmas avatar
Vilken jävla skit. Hans Rosenfeldt - gör om och gör RÄTT!

En transa som torped och smalbenet Sarri som gangster?

Vilken jävla KALKON!
Citera
2025-01-22, 20:22
Medlem
Peace2023s avatar
Har inte tv4 plus och undrar hur det slutar.
Tycker serien är spännande. Men hemskt så kallblodig Kat är. Hur tolkar jag tidigare inlägg här, som att Kat skulle vara Elin?
Citera
2025-01-22, 20:59
Medlem
kl4sseKocks avatar
Som många andra skum serier ingen logik hur saker hänger ihop eller löses upp men förbannat var man tvungen och se "nu kanske det kommer igång" men i stället blir mer ologiskt
Citera
2025-01-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger

fan vet vad dom menade i slutet :P

Efter att ha sett sista avsnittet kände jag mig mer korkad än vanligt!
Citera
2025-01-22, 21:56
Medlem
Kan någon förklara slutet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här