2025-01-22, 14:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag vet och är glad för det. Men generellt är kärnvapenhotet mycket större än på länge enligt en mängd experter. Det är otroligt skrämmande utveckling och det finns i princip inget försvar mot det heller.

Man får se.., finns ju också den möjligheten att om Putin inser att spelet är förlorat.., att han avgår till förmån till ngn annan (som skyddar Putin), som får städa upp soppan..
Citera
2025-01-22, 14:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man får se.., finns ju också den möjligheten att om Putin inser att spelet är förlorat.., att han avgår till förmån till ngn annan (som skyddar Putin), som får städa upp soppan..

Det får vi hålla tummarna för..
denna bok borde alla läsa för att förstå vilka risker som finns med dagens geopolitiska spel i världen. Nu har vi ju tre ledare i världen som skramlat med kärnvapen.

https://youtu.be/asmaLnhaFiY?si=fO9vlidINw6e6Nzz
Citera
2025-01-22, 15:02
Medlem
monken1s avatar
Börjar propagandisterna i rysk stats-TV bli rädda för Trump? 😁
https://x.com/gerashchenko_en/status/1882035717209293202?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Citera
2025-01-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Nja, Putin inser nog att han skulle kastas under bussen ganska omgående i ett sånt scenario. It takes one to know one...
Citera
2025-01-22, 15:14
Medlem
Citat:
Jag vet och är glad för det. Men generellt är kärnvapenhotet mycket större än på länge enligt en mängd experter. Det är otroligt skrämmande utveckling och det finns i princip inget försvar mot det heller.

Jag har tidigare i tråden (bl a 2023-05-23) påtalat för dig "Flugpappa" att du behöver försöka vara lite mindre rädd, särskilt för kärnvapen. Putler kommer inte våga smälla av såna för det har husse Xi i Kina sagt "nej" till. Kina vill absolut inte ha att göra med ett land som smäller av a-bomber. Putler går inte emot husse. Han vet att han är körd då. Tur att majoriteten svenskar inte lider av sådana klena nerver som du har, Flugis. Majoriteten svenskar är ju benhårt på Ukrainas sida och skiter i ryssens alla hot (vilka aldrig fullföljs). Det är genom att visa mod och motstånd som man vinner över rysseriet. Blottar man strupen och gråter är man körd. Se på Ukraina; de vägrade ge sig och i dag, tre år efter ryssens anfall, håller de fortfarande ryssen på avstånd. Enastående! Slava Ukraini!
Citera
2025-01-22, 15:15
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Situationen Ryssland - Ukraina börjar klarna. Ukraina kommer aldrig kunna ta tillbaka det territorium man har förlorat enligt insatta bedömare. Ryssland avancerat bit för bit och Ukraina är pressat.
Trump och Putin kommer mötas inom en snar framtid, och man bedömer att processen kommer inledas med en vapenvila. Fortsättningen kommer handla om kompromisser. Ryssland behåller (delar av?) erövrat territorium, Ukraina går med i Nato, väst släpper sanktioner mot Ryssland. USA och Trump har resurser att pressa fram en långsiktig lösning, och det ser ut som att Ukraina kommer förlora mest.
Tror du Putin skickas till Haag eller blir det självmord i bunkern?
Citera
2025-01-22, 15:24
Medlem
Läste några konstiga nyheter på Telegram som jag behöver få verifierade om de stämmer. Många här i tråden verkar veta jävligt mycket mer om spelet i kulisserna ang denna konflikt än mig.

1 - Alla hos Pentagon som varit ansvariga för Ukrainakriget har omplacerats eller avskedats.

2 - Alla vapenleveranser från NATObaser på väg till Ukraina har frysts pga att de ska utreda hur mycket som förskingrats och vart allt materiel tagit vägen.

SANT ELLER FALSKT!

Om det är sant kan vi nog se fram emot en fred i Ukraina inom några veckor.
Citera
2025-01-22, 15:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Prata gärna med vuxen om du känner dig rädd eller ladda gärna ned appen Safe Place från Rädda barnen.

https://www.raddabarnen.se/rad-och-kunskap/barn-och-unga/safe-place/

En dokumentärfilm skrämde Reagan så mycket 1983 att han helt bytte fot och tog kontakt med Gorbatjov osv. Jag hävdar att världen behöver gå mer åt det hållet. Därav jag hoppas på samtal och avspänning även nu och släppa lite prestige gällande stormakternas utrikespolitiska doktriner som krockar.
Citera
2025-01-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Läste några konstiga nyheter på Telegram som jag behöver få verifierade om de stämmer. Många här i tråden verkar veta jävligt mycket mer om spelet i kulisserna ang denna konflikt än mig.

1 - Alla hos Pentagon som varit ansvariga för Ukrainakriget har omplacerats eller avskedats.

2 - Alla vapenleveranser från NATObaser på väg till Ukraina har frysts pga att de ska utreda hur mycket som förskingrats och vart allt materiel tagit vägen.

SANT ELLER FALSKT!

Mestadels falskt. Inga redan beslutade leveranser är stoppade. På andra frågan så är svaret att ingen vet exakt hur Trumpalumpens utrensning av folk han inte litar på kommer att sluta. Vad jag sett är det rykten på twitter om att alla som arbetade gentemot Ukraina fått gå.
Citera
2025-01-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Jag har funderat på det här? Vilka garantier har Ryssland på att länder som är provocerade av västpengar, CIA och den underliga svarta formen av CIA, inte anfaller Ryssland igen. Det kallas ofta regeringsbyte - men det är ett sorts övertagande, kolonialisering i mordern tappning.
För - väst kan man bevisligen inte lita på. Freden. Hur kan Ryssland tro att en överenskommen fred och undertecknad, skall fungera. Det har inte gjort det förut. Nej, det är tydligen bara på slagfältet som man kan få ett slut på kriget.

Vem är "provocerad av västpengar"??? När har vilka länder "anfallit ryssland"? Vad är "den underliga svarta formen av CIA"?

Om fred önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för putain att kalla hem sina mordiska horder och erlägga adekvat skadestånd för all förstörelse, död och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Citera
2025-01-22, 16:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
En dokumentärfilm skrämde Reagan så mycket 1983 att han helt bytte fot och tog kontakt med Gorbatjov osv. Jag hävdar att världen behöver gå mer åt det hållet. Därav jag hoppas på samtal och avspänning även nu och släppa lite prestige gällande stormakternas utrikespolitiska doktriner som krockar.

Hur detta krig än slutar, så blir det inte avspänning efter det. Blir en återgång till kalla kriget. En ny mur. För efter Ukraina väntar Vitryssland att bli slukat.

För ett öppnare Ryssland tror jag inte sker på lång tid !
Citera
2025-01-22, 16:37
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum

SANT ELLER FALSKT!

På Ukrainas villkor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in