2025-01-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Julia har ju varit med en ganska stor del i chrippas vloggar, och jag tycker aldrig hon har visat upp nått sånt.
Men jag håller med dom åkte mycket utomlands och dom kommer nog få sitt straff för det.
Alla lär ju få sina straff som har deltagit i detta men vad det blir återstår och se.

Jag har pendlat upp och ner ang Linnea hon kanske blev utsatt av Christofer men sen kommer det fram saker som gör att det är svårt att köpa de hon säger.

Varför Jocke har sagt så vet jag inte, vet inte ens att jag har sett en sån konversation men tycker det är konstigt att Linnea väljer att ringa Jocke den människan dom hatar när det blir bråk med chrippa.

(Konversationen finns säkert bara det att jag inte kommer ihåg den då det varit så mycket)

Det var ingen fattig tillvaro i deras vloggar även om det skulle vara avsaknad av märkesväskor på Julia. Det var märkeskläder, resor och utemat var och varannan dag.
Spelar det någon roll vad som kommer fram om Linnea? Om hon varit dum och jävlig så kan hon inte vara ett offer? Det funkar inte riktigt så, man blir inte ett mindre offer för en våldsam man för att man kanske råkar vara en pissig människa själv.
Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att helt köpa bilden av Chrippa som en galen våldsam man som beställer mordförsök och hotar och är våldsam mot sitt ex, inte skulle vara likadan mot sin nuvarande partner.
Då är det bättre att man är ärlig istället och säger att man inte bryr sig så mycket om Linnea också är utsatt för att man tycker att hon är vidrig.

Konverdationen finns självklart, skulle inte påstå något sådant som inte finns bevis. Det var sms mellan Linnea och Joakim där Joakim försöker få Linnea att lämna Chrippa.

2025-01-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Så när Julia vill följa med Chrippa för att fly så är det bara för att hon älskar honom, men när Linnea följer med Chrippa när han flyr så är det för att hon är en fitta som vill förstöra för honom?
Grattis, du bevisade just hyckleriet på ett väldigt tydligt och bra sätt.

För det första så skulle jag aldrig kalla någon för fitta speciellt inte i ett forum på nätet.
Jag kan inte förklara varför Julia ville åka iväg med Chrille det kan bara dom 2 svara på men då hade han heller inte reseförbud.

När man älskar någon så kanske man behöver vara hård mot personen för att det inte ska bli värre, jag kan tycka att Linnea skulle ha peppat chrippa att gå på LVU förhandlingen och vägrat åka iväg när det finns ett reseförbud, det hade varit vuxet av henne.
Nu hamnade han i ett spanskt fängelse istället där han säkert inte haft det så lätt.
Citera
2025-01-22, 15:09
Medlem
Citat:
För det första så skulle jag aldrig kalla någon för fitta speciellt inte i ett forum på nätet.
Jag kan inte förklara varför Julia ville åka iväg med Chrille det kan bara dom 2 svara på men då hade han heller inte reseförbud.

När man älskar någon så kanske man behöver vara hård mot personen för att det inte ska bli värre, jag kan tycka att Linnea skulle ha peppat chrippa att gå på LVU förhandlingen och vägrat åka iväg när det finns ett reseförbud, det hade varit vuxet av henne.
Nu hamnade han i ett spanskt fängelse istället där han säkert inte haft det så lätt.

Han har det nog ganska tufft med sin isolering nu också. Varken tv eller kontakt med omvärlden. Han får ligga och läsa kalle anka pocket, något som är på hans nivå.
Citera
2025-01-22, 15:10
Medlem
Citat:
Det var ingen fattig tillvaro i deras vloggar även om det skulle vara avsaknad av märkesväskor på Julia. Det var märkeskläder, resor och utemat var och varannan dag.
Spelar det någon roll vad som kommer fram om Linnea? Om hon varit dum och jävlig så kan hon inte vara ett offer? Det funkar inte riktigt så, man blir inte ett mindre offer för en våldsam man för att man kanske råkar vara en pissig människa själv.
Jag tycker bara att det är väldigt konstigt att helt köpa bilden av Chrippa som en galen våldsam man som beställer mordförsök och hotar och är våldsam mot sitt ex, inte skulle vara likadan mot sin nuvarande partner.
Då är det bättre att man är ärlig istället och säger att man inte bryr sig så mycket om Linnea också är utsatt för att man tycker att hon är vidrig.

Konverdationen finns självklart, skulle inte påstå något sådant som inte finns bevis. Det var sms mellan Linnea och Joakim där Joakim försöker få Linnea att lämna Chrippa.

Jag säger ju att jag hoppat fram och tillbaka om Linnea men det blir svårt när det hela tiden kommer fram nya saker om henne i ljudfiler tex där hon säger en massa dumt.

Men nu har Linnea chansen att gå vidare i sitt liv om Chrippa vart på samma sätt mot henne, för har han det så hoppas jag att hon går vidare.
Citera
2025-01-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Säger en person som inte har någon som helst insikt i vilken bevisning som finns.

Lär dig att hålla käften ibland.

Jag håller med att man ska vara försiktig att dra slutsatser, men jag utgår från rimlighetsprincipen.
Det enda folk har att förlita sig på just nu i fallet om stämpling till grov misshandel är vad Jocke och Anjo har sagt.

Hade jag varit Jocke framför allt, så hade jag varit jävligt försiktig med vad jag säger i detta ärende, eftersom det både kan skada utredningen och hans credibility som förebild/influencer/kändis.

Jag ser det därför som rätt orimligt att han skulle ljuga om de saker han har sagt i podden, då det hade framkommit rätt snabbt om det är lögner. Hans målsägandebiträde och advokat i det här fallet har garanterat sagt till honom vad han får/inte får säga.
Citera
2025-01-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Han har det nog ganska tufft med sin isolering nu också. Varken tv eller kontakt med omvärlden. Han får ligga och läsa kalle anka pocket, något som är på hans nivå.

Han har nog ett rent helvete nu, men det är sånt man får tänka på innan man agerar, han borde veta att dagen skulle komma.
Citera
2025-01-22, 15:14
Medlem
Citat:
Konversation mellan Linnea och Chrippa i höstas som lades upp.

Det har jag helt missat. Kan du länka är du snäll?
Citera
2025-01-22, 15:14
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Psykisk misshandel i en nära relation syftar till att den som är utsatt skall känna sig underlägsen och osäker samt köpa förövarens världsbild. De gör det som förövaren säger att de ska göra.
Tänk alla de som stannar i en relation med fysisk misshandel och är övertygade om att det är deras eget fel...
Stämmer hälften av de olika påståenden som finns här så har alla i Chrippas närhet varit/är utsatta för psykisk misshandel.
Senast redigerad av EndastJag01 2025-01-22 kl. 15:15. Anledning: Stavningskontroll
Citera
2025-01-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Jag håller med att man ska vara försiktig att dra slutsatser, men jag utgår från rimlighetsprincipen.
Det enda folk har att förlita sig på just nu i fallet om stämpling till grov misshandel är vad Jocke och Anjo har sagt.

Hade jag varit Jocke framför allt, så hade jag varit jävligt försiktig med vad jag säger i detta ärende, eftersom det både kan skada utredningen och hans credibility som förebild/influencer/kändis.

Jag ser det därför som rätt orimligt att han skulle ljuga om de saker han har sagt i podden, då det hade framkommit rätt snabbt om det är lögner. Hans målsägandebiträde och advokat i det här fallet har garanterat sagt till honom vad han får/inte får säga.

Jag ifrågasätter inte att det finns misstankar heller. Jag tror helt på att det upprättats en anmälan om stämpling till grov misshandel. Det jag påpekar är att det bara är misstankar, och att man därför inte ska dra alldeles för bestämda slutsatser om vad han har gjort och inte. För saker är inte alltid vad de verkar som vid första anblick.
Citera
2025-01-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake

Så sent som igår så fanns det, enligt tingsrätten, endast ett brottsoffer, ett målsägarbiträde och ingen misstänkt. Inga nya åtgärder har registrerats på snart två veckor:
Linköpings TR B 104-25 Dagboksblad 2025-01-21
https://pixeldrain.com/u/YpQjyG36
Citera
2025-01-22, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Psykisk misshandel i en nära relation syftar till att den som är utsatt skall känna sig underlägsen och osäker samt köpa förövarens världsbild. De gör det som förövaren säger att de ska göra.
Tänk alla de som stannar i en relation med fysisk misshandel och är övertygade om att det är deras eget fel...
Stämmer hälften av de olika påståenden som finns här så har alla i Chrippas närhet varit/är utsatta för psykisk misshandel.

Helt ärligt så vet jag inte vad jag ska tro om Linnea, men om det är så hoppas jag att hon väljer ett annat liv utan honom.
Citera
2025-01-22, 15:29
Medlem
Citat:

Det kanske du inte skulle, men du har inte haft några problem med att Anjo och Rask kallat ett potentiellt våldsoffer för hora och hink i ett år.
Anledningen till att Chrippa och Julia skulle fly till Dubai var för att undvika straff för den ekonomiska brottsligheten. De planerade att göra exakt samma sak som Linnea och Chrippa gjorde, men det blev inte av för att Linnea ringde polisen när det blev bråk.
Återigen är det hyckleri och dubbelmoral. Linnea ska vara "den stora personen" och man ska ifrågasätta allt hon väljer att göra under deras relation, men Julia som gjort precis samma sak är ett stackars offer som inte haft något val.
Löjligt också att Linnea förväntas ta mer ansvar när det gäller Chrippa och Julias barn än föräldrarna själva. Precis som att det är mer hemskt att Linnea behandlar barnet illa än att föräldrarna gör det.

Senast redigerad av shackihorsie 2025-01-22 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in