2025-01-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
IKEA-morden känner jag till. Det fastslogs aldrig att han var "krigsskadad" eller ens tidigare militär.

Vet inget mer fall. Upplys oss!

”Upplys oss” vilka oss? Jag tror nog dom flesta här inne förutom just du fattar vad jag talar om.
Citera
2025-01-14, 13:36
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradeal123
”Upplys oss” vilka oss? Jag tror nog dom flesta här inne förutom just du fattar vad jag talar om.

Hade du något mer exempel?
Citera
2025-01-15, 08:02
Medlem
Citat:
Hade du något mer exempel?

Exempel på vad? Fall där krigsflyktingar gått till oprovocerad attack och dödat?

Snälla, det finns mängder av fall. När man inser att det finns folk i det här landet med din nivå av naivitet så förstår man att det är kört.

Jisses
Citera
2025-01-15, 11:15
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
IKEA-morden känner jag till. Det fastslogs aldrig att han var "krigsskadad" eller ens tidigare militär.

Vet inget mer fall. Upplys oss!
Att vara krigsskadad betyder att man har upplevt krig, vilket många av de som söker sig hit har. Det har ingenting att göra med om man är militär eller inte. Man är psykiskt skadad av att ha upplevt krig.
Citera
2025-01-15, 11:32
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bradeal123
Exempel på vad? Fall där krigsflyktingar gått till oprovocerad attack och dödat?

Snälla, det finns mängder av fall. När man inser att det finns folk i det här landet med din nivå av naivitet så förstår man att det är kört.

Jisses

Exakt. Ja du påstår det. Kan du länka till ETT sånt fall tack?
Citera
2025-01-21, 17:15
Medlem
Citat:
Exakt. Ja du påstår det. Kan du länka till ETT sånt fall tack?

Dubbelmordet på Ikea?
Citera
2025-01-21, 18:54
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murriaden
Dubbelmordet på Ikea?

Ja det var det enda som någon här tidigare lyckades luska fram, där det aldrig fastställdes att han hade varit i krig eller tidigare soldat. Han hade heller inte tagit benso.

Är det enda ni har?
Citera
2025-01-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ja det var det enda som någon här tidigare lyckades luska fram, där det aldrig fastställdes att han hade varit i krig eller tidigare soldat. Han hade heller inte tagit benso.

Är det enda ni har?

PTSD kan vara en tickande bomb.

Posttraumatisk stress (PTSD) är en kumulativ sjukdom. Tidiga livshändelser påverkar framtida, och det gör att svår traumasjukdom kan debutera många år efter kriget tagit slut, säger Frida Johansson Metso, samordnaren för Röda Korsets kompetenscenter för tortyr- och krigsskaderehabilitering. I senaste numret av tidskriften AllmänMedicin skriver Frida Johansson
PTSD.

Det kommer att visa sig fler som lider av krigsrabbade mentala skador.
Citera
2025-01-21, 20:48
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
PTSD kan vara en tickande bomb.

Posttraumatisk stress (PTSD) är en kumulativ sjukdom. Tidiga livshändelser påverkar framtida, och det gör att svår traumasjukdom kan debutera många år efter kriget tagit slut, säger Frida Johansson Metso, samordnaren för Röda Korsets kompetenscenter för tortyr- och krigsskaderehabilitering. I senaste numret av tidskriften AllmänMedicin skriver Frida Johansson
PTSD.

Det kommer att visa sig fler som lider av krigsrabbade mentala skador.

Jag vet vad det innebär, men varför återupprepar du något som en annan dåre har påstått.

Visa mig ett fall i Sverige där det har skett istället? Varför "kommer det att visa sig" NU tror du??? Och vad i helvetet har det ens att göra med den här tråden vad du TROR om PTSD i framtiden?
Citera
2025-01-22, 08:44
Medlem
softicmans avatar
Så ~ I övermorgon faller domen.

Vad tror ni utfallet blir i tingsrätten?
Citera
2025-01-22, 10:57
Medlem
Citat:
Jag vet vad det innebär, men varför återupprepar du något som en annan dåre har påstått.

Visa mig ett fall i Sverige där det har skett istället? Varför "kommer det att visa sig" NU tror du??? Och vad i helvetet har det ens att göra med den här tråden vad du TROR om PTSD i framtiden?

Nä, detta hör egentligen inte till denna tråden.
Så förlåt mig.
Alltid lika rart och trevligt att diskutera med dig.
Puss.
Citera
2025-01-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softicman
Så ~ I övermorgon faller domen.

Vad tror ni utfallet blir i tingsrätten?

Jag gissar på 18 år. Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in