Citat:
Ursprungligen postat av
Lessler
Svårt givetvis att binda en röst till en person. Vad jag egentligen ville ha sagt var att de fall jag har observerat där fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum, har det vid telefonsamtal bekräftats att det är rätt person, eftersom denne har vidgått att han har chattat. Det är en säkrande åtgärd.
I övrigt, tja, visst skulle det kunna vara så att någon söker utsätta en antagonist för Dumpen genom att gillra en fälla på sätt som har skildrats i tråden. Sannolikheten för att ett sådant företag ska lyckas är emellertid synnerligen låg i min bok. Det är för mycket som måste klaffa samtidigt, som Bertill87 nyligen nämnde.
Anser att det inte är så svårt, och syftet kan vara olika, sätta dit en person eller Dumpen eller båda.
Om personen skickar en bild som inte är tagen i stunden så är det inte så svårt. Kanske någon gör så just för att Dumpen och andra påstår att det är närt omöjligt.
Om de har nummer så kan de säkert identifiera, har sett i uthängningarna att de har direktkontakt med nummer till polis, polis har helt andra möjligheter koppla nummer till adresser släktingar födelseorter osv.
Om du pratar med mig i telefon och jag säger jag dödade Palme så tror du inte mig, men du vet faktiskt inte, jag levde då. Om jag erkänner jag raggade ett barn så kanske du tror mig men du vet inte, du vet inte ens vem jag är. Jag kan i teorin vara en av ca. 4 miljoner svenskar.
Att telefonrösten vidgår att denne chattat snusk bevisar inte vem denne är, kan vara en av 4 miljoner män som pratar svenska.