2025-01-21, 18:56
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Transfermarkt har bokfört €3.6M/41 miljoner.

Bra sälj blev det iaf. Ofattbart dom som tycker det där är ett tapp. Sprang runt halvskadad hela tiden i Göteborg. 40 miljoner är mycket mer värt för att bygga en bra trupp i år. Random frisk anfallare kommer ju innebära en förbättring jämfört med ifjol.

Ja men blåvitt verkar knappt få pengarna de säljer spelare för. Alltid massa märkliga avtal de gör. Tidigare klubbar ska ha en hel del och agenter och skulder hit och dit. I slutändan blir det bara 5 miljoner som blåvitt verkligen får av de där 40 miljoner. Konstig klubb.
Senast redigerad av CasualCapybara 2025-01-21 kl. 19:00.
Citera
2025-01-21, 18:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det kan nog bli Bulgarien för Pittas, men 22 miljoner kan säkert Aberdeen bjuda över, och vem fan vill bo i Bulgarien egentligen?
Ja, man kan ju hoppas. Problemet är väl lite att det enda jag sett om saken är ett rykte på ett forum, där det går alla möjliga falska rykten... Det finns ingen rapport i media om att Aberdeen skulle delta i budgivningen, men man kan väl leva på hoppet ett tag till.
Citera
2025-01-21, 18:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ingen riktig jude så spelar ingen roll. I övrigt så bryr jag mig förmodligen mindre än alla andra här om hudfärg när jag diskuterar fotboll. En bra spelare är en bra spelare. Joakim Persson är jävligt bra tycker jag.
Joakim Persson spelar inte i Superettan. Alltså är han ingenting för Aberdeen.
Citera
2025-01-21, 19:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Joakim Persson spelar inte i Superettan. Alltså är han ingenting för Aberdeen.
Aberdeen har redan värvat från Allsvenskan det här fönstret. Dessutom från Premier League, Championship och schweiziska högstaligan. 40 miljoner är lite mycket, men annars deltar Aberdeen i sillyn på en minst lika hög nivå som de största allsvenska lagen.
Citera
2025-01-21, 19:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Jag har alltid sagt mellan 20-30 är vad som är att förväntas av Pittas.
Dvs rapporteras som klass IV 10M-20M av Aik själva?
Citera
2025-01-21, 19:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Dvs rapporteras som klass IV 10M-20M av Aik själva?
Vi har redan diskuterat detta.
Citera
2025-01-21, 20:27
Medlem
Londons avatar
Fattar att långt ifrån alla uppskattar detta inlägg eller länk men det är ändå min gubbe så är manad. Dessutom älskvärt läsvärt.

https://www.svenskafans.com/fotboll/dif/ett-brev-fran-kamakura-city-vi-ska-ga-for-att-vinna-guldet-676995

För att spinna vidare på diskussionen (var är azdz?) så är japaner en bra start på vilka vi ska locka till oss till Sverige. Plus fina Emanuel Banda.

Citat:
– Jag gillar verkligen hela laget. Alla kommer från helt olika bakgrunder och karriärer, och för mig är allting helt, helt nytt. Det är fantastiskt och väldigt spännande. Alla i laget är extremt snälla och hjälper mig när jag ibland kan känna mig lite lost.

Hans nya hemstad håller han också nära om hjärtat.

– Jag tycker om Stockholm. Det finns mycket kulturella saker att se, och alla man träffar inne i stan är vänliga. Det finns en likhet med japaner och svenskar, i det att alla är väldigt artiga, ödmjuka och disciplinerade.
Citera
2025-01-21, 20:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fattar att långt ifrån alla uppskattar detta inlägg eller länk men det är ändå min gubbe så är manad. Dessutom älskvärt läsvärt.

https://www.svenskafans.com/fotboll/dif/ett-brev-fran-kamakura-city-vi-ska-ga-for-att-vinna-guldet-676995

För att spinna vidare på diskussionen (var är azdz?) så är japaner en bra start på vilka vi ska locka till oss till Sverige. Plus fina Emanuel Banda.
Påminner om våran Maika Hamano förförra året. Otroligt älskvärd hos Bajarna.
Citera
2025-01-21, 21:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ok. Mjällby har nu officiellt vunnit vinterns silly season.
Bork Bang-Kittilsens
Behöver det sägas nått mer?

Citera
2025-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De försäljningarna tyder kanske mer på att de inte kommer kriga i botten i år...

Jag läste 47 miljoner för Skjellerup, samtidigt som vi pratar 22 miljoner för Pittas. Hur kan det vara så? Har Skjellerup gjort nånting spektakulärt i nån klubb han varit i?

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jo jag håller med. Det är årets blåsning. Men man kan inte jämföra priser när det ena är ett extremfall.

Citat:
Övergången av Skjellerup måste fan granskas av typ ekobrottsmyndigheten.
"Serie B-klubben Sassuolo har kommit överens med Blåvitt om en affär och prislappen på drygt 46 miljoner kronor inklusive bonusar."

Frågan man måste ställa sig är hur stor bonusdelen är.

10 miljoner nu + 36 miljoner om man går upp och vinner serie A är ngt annat än 36 miljoner nu och 10 miljoner om man går upp och Skjellerup spelar tio matcher.

Är det inte nytt att medieuppgifterna mer och mer anger övergångsummor inklusive eventuella bonusar? Är det för att det ger fler klick?

Edit: när allsvenska lag värvar anges väl inte övergångsumman inklusive eventuella framtida bonusar till säljande klubb. På sin höjd vfk.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-01-21 kl. 22:09.
Citera
2025-01-21, 22:13
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Serie B-klubben Sassuolo har kommit överens med Blåvitt om en affär och prislappen på drygt 46 miljoner kronor inklusive bonusar."

Frågan man måste ställa sig är hur stor bonusdelen är.

10 miljoner nu + 36 miljoner om man går upp och vinner serie A är ngt annat än 36 miljoner nu och 10 miljoner om man går upp och Skjellerup spelar tio matcher.

Är det inte nytt att medieuppgifterna mer och mer anger övergångsummor inklusive eventuella bonusar? Är det för att det ger fler klick?

Edit: när allsvenska lag värvar anges väl inte övergångsumman inklusive eventuella framtida bonusar till säljande klubb. På sin höjd vfk.

Italiensk media räkna med 57 mille på ett bräde så bonusdelen bör inte vara vidare stor om slutsumman landa på 46 miljoner. Vilket fortsatt är 25-30 miljoner för mycket. Absurt.
Citera
2025-01-21, 22:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London

Fruktansvärd jävla klass. På japanen. På artikeln. På Djurgården.

Helvete man blir nästan gråtfärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in