2025-01-21, 14:43
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Skjellerup är 22 år och anfallare. Enligt Wikipedia har han gjort 9 mål under hela sin karriär, varav 5 i danska andradivisionen (på 50 matcher!). Jag tycker 57 miljoner är ofattbart.

Det är absurt speciellt när IFK G hade sprungit till banken för typ 15-20 mille. Fan händer?
Citera
2025-01-21, 14:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Skjellerup är 22 år och anfallare. Enligt Wikipedia har han gjort 9 mål under hela sin karriär, varav 5 i danska andradivisionen (på 50 matcher!). Jag tycker 57 miljoner är ofattbart.
Jo jag håller med. Det är årets blåsning. Men man kan inte jämföra priser när det ena är ett extremfall.
Citera
2025-01-21, 15:11
Medlem
Citat:

Transfermarkt har bokfört €3.6M/41 miljoner.

Bra sälj blev det iaf. Ofattbart dom som tycker det där är ett tapp. Sprang runt halvskadad hela tiden i Göteborg. 40 miljoner är mycket mer värt för att bygga en bra trupp i år. Random frisk anfallare kommer ju innebära en förbättring jämfört med ifjol.
Citera
2025-01-21, 15:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Transfermarkt har bokfört €3.6M/41 miljoner.

Bra sälj blev det iaf. Ofattbart dom som tycker det där är ett tapp. Sprang runt halvskadad hela tiden i Göteborg. 40 miljoner är mycket mer värt för att bygga en bra trupp i år. Random frisk anfallare kommer ju innebära en förbättring jämfört med ifjol.
Som du säger. Runt 10 milj kr och dom hittar en anfallare som kommer bidra mycket mer än vad Skjellerup gjort. Sedan har dom rätt mycket kvar oavsett om det är 40 eller 60 milj kr som stämmer. Detta kan aldrig ses som en dålig affär, sinnessjukt om någon ens antyder det.

2024 vann DIF på lotto. I år var det Blåvitts tur.
Citera
2025-01-21, 16:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Vad landar budkriget på?
Jag har alltid sagt mellan 20-30 är vad som är att förväntas av Pittas. Blir nog närmare 20 än 30, men men. Salétros sa jag väl 30-40 och det står jag fast vid.

Övergången av Skjellerup måste fan granskas av typ ekobrottsmyndigheten.
Citera
2025-01-21, 16:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
2024 vann DIF på lotto. I år var det Blåvitts tur.
Bergvall har/hade iaf. potential att bli en duktig spelare. Speciellt i Tottenham med bra stab och tränare med öga för talang. Skjellerup är inte ens topp 5 i Allsvenskan på sin roll och jag ser inte ens potentialen i spelaren att nå upp till närheten av prislappen. Denna affären luktar inte koscher alls.
Citera
2025-01-21, 17:33
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Bergvall har/hade iaf. potential att bli en duktig spelare. Speciellt i Tottenham med bra stab och tränare med öga för talang. Skjellerup är inte ens topp 5 i Allsvenskan på sin roll och jag ser inte ens potentialen i spelaren att nå upp till närheten av prislappen. Denna affären luktar inte koscher alls.

Har inte FD så vet inte vilket belopp de refererar till men Tottenham är nog allt annat än missnöjda med affären.

https://fotbolldirekt.se/internationellt/ny-enorm-vardering-av-bergvall-svindlande-for-djurgarden/

Fansen med vad man har kunnat läsa sig till.
Citera
2025-01-21, 17:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Har inte FD så vet inte vilket belopp de refererar till men Tottenham är nog allt annat än missnöjda med affären.

https://fotbolldirekt.se/internationellt/ny-enorm-vardering-av-bergvall-svindlande-for-djurgarden/

Fansen med vad man har kunnat läsa sig till.
Ja, onekligen en affär hitills iaf. där båda sidor gick nöjda ur affären. För att förtydliga, när jag skrev "hade" potential syftade jag till att han hade potential när han såldes, inte att han tappat sin potential sedan dess på något sätt. Kan bli ett fint landslag framöver.

Skjellerup affären luktar penningtvätt för övrigt.
Citera
2025-01-21, 18:31
Medlem
baggebo1s avatar
Hellre än Hümmet skulle jag nästan vilja se Joakim Persson från Sirius till Aberdeen. Ni som är experter: Hur skulle ni värdera dessa båda spelare? Är Persson realistisk för Aberdeen?
Citera
2025-01-21, 18:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Hellre än Hümmet skulle jag nästan vilja se Joakim Persson från Sirius till Aberdeen. Ni som är experter: Hur skulle ni värdera dessa båda spelare? Är Persson realistisk för Aberdeen?
Låt inte namnet lura dig. Joakim Persson är typ halvafrikan, typ Etiopien eller nått sånt. Bra spelare dock. Realistisk värvning för Aberdeen? Njae, 40 miljoner ish minst tror jag? Sirius skriver långa kontrakt.
Citera
2025-01-21, 18:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Låt inte namnet lura dig. Joakim Persson är typ halvafrikan, typ Etiopien eller nått sånt. Bra spelare dock. Realistisk värvning för Aberdeen? Njae, 40 miljoner ish minst tror jag? Sirius skriver långa kontrakt.
Helvete vad du är besatt av hudfärg och könsorgan...

40 miljoner? Det var mer än jag tänkt men det kanske ska vara så mycket. I såna fall är han nog orealistisk för Aberdeen.
Citera
2025-01-21, 18:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
Helvete vad du är besatt av hudfärg och könsorgan...

40 miljoner? Det var mer än jag tänkt men det kanske ska vara så mycket. I såna fall är han nog orealistisk för Aberdeen.
Var ju du som pratade om rashygien. Nåväl, större chans på Pitten för Aberdeen isf. Billigare än Joakim Persson och en ganska klart bättre spelare idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in