2025-01-21, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Han stöttar ju Julia med advokat och han stöttar även henne i vårdnadsärendet. Det hela är i grunden naturligtvis för lilla C, men i praktiken får ju Julia hjälp. Julia vill ju nu vad det verkar ordna upp sin kriminella brottslighet. Förhoppningsvis även sitt liv i övrigt i synnerhet om hon får behålla barnet hos sig.

Det stödet Julia behöver är av professionella socionomer inte av Jocke för han gör det inte för lilla C utan för att se bra ut.
Citera
2025-01-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Att gå ut med uppgifter som borde vara under sekretess är omdömeslöst.

Det gynnar inte favoriten Joakim om han vill att de skyldiga ska dömas i domstol.

Svaret på varför är uppenbart även för dig.

Men borde är inte samma sak som att det är under sekretess.

Jag tycker tvärtom dvs att det inte har kommit ut så mycket. Jocke sa också att det finns så mycket mer som kommer att komma fram så småningom.
Det stämmer säkerligen eftersom vi egentligen bara vet att det finns stämpling beställt av Chrippa mot Jocke och Anjo. Det ska finnas bevis på att Linnéa varit delaktig i det.
Citera
2025-01-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Vad jag har hört så finns det bevis på att Linnea har varit med i chatt konversationer mellan C, L och personen som skulle skada Jocke & Anjo.
så hon var säkert med på det också.

Ja det ska finnas bevis. Det är ju det med de elektroniska spåren. De finns där.
Citera
2025-01-21, 17:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men borde är inte samma sak som att det är under sekretess.

Jag tycker tvärtom dvs att det inte har kommit ut så mycket. Jocke sa också att det finns så mycket mer som kommer att komma fram så småningom.
Det stämmer säkerligen eftersom vi egentligen bara vet att det finns stämpling beställt av Chrippa mot Jocke och Anjo. Det ska finnas bevis på att Linnéa varit delaktig i det.

Chrippa är misstänkt än så länge.

Om det finns bevis på Linnea är delaktig/misstänkt för stämpling till grov misshandel så varför är hon inte häktad ännu?
Citera
2025-01-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Han har inte trakasserat henne. Det är ett påhitt.

Jag spånar bara, men kanske just därför hon haft kontakt, för att Kräftan inte tycker om det.
Jocke kanske är en svag punkt för de båda på olika sätt.
Det kommer visa sig sinom tid vad det är som pågått från februari/mars och sen under vissa tidsperioder under året, som sen kan knytas samman.

Jag är helt inne på din linje. Jag tänker också på det sättet. Det verkar väldigt rimligt.

Just nu kring stämpling är det ju väldigt intressant vad som skedde vid den tidpunkten. Vad var det som gjorde att de ville skada så svårt.

Det kommer fram mer och mer och jag är nära nog helt säker på att det kommer mera.
Citera
2025-01-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Chrippa är misstänkt än så länge.

Om det finns bevis på Linnea är delaktig/misstänkt för stämpling till grov misshandel så varför är hon inte häktad ännu?

Vet du att hon inte är det? Hon kan ju vara det.

Det har ju framkommit att hon är en väldigt drivande kvinna och jag tror att hon lever i nån slags fantasivärld. Det ser ut som att det framkommit att hon är delaktig.

Hon har verkligen i sin strävan att bli stor på nätet sannerligen förstört så mycket på blott ett år.
Citera
2025-01-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ja det ska finnas bevis. Det är ju det med de elektroniska spåren. De finns där.

Exakt och vi säger att det finns bevis men inte vad det är för bevis förutom att det finns grupper där man skriver.
Citera
2025-01-21, 18:07
Medlem
Citat:
Det var samma reaktion Thomas hade när Julia sa att Christofer inte var helt ärlig med Thomas. Ett hånfullt skratt som lät som att nu pratar du skit unga dam.

Det har ju i tråden skrivits att C är hans älsklingsson och det verkar ju stämma. Och det till den gränsen att han inte kan tro något illa om den lille gossen.

Har läst att föräldrarna åtminstone var missbrukare. Är de nyktra nu?

Det var väl därför mamman inte "orkade" ta hand om Joakim så att när han agerade ut på brist av omsorg så "orkade" hon inte bry sig utan lät soc. ta honom. Därför han kämpar så för lilla C. Och att han försöker få Julia på rätt köl och stöttar henne. Han har ju stöttat stora C men det fick han ju bara en spottloska i ansiktet för så det var det ingen mening med.

Jag tänkte exakt på samma sak dvs när han skrattade åt Julia. Därför kunde jag nära nog höra honom när Jocke berättade.

Chrippa har ju själv sagt till Jocke att han inte är älskad av mamman. Det är bara en mycket elak och ond människa som kan säga så.
Citera
2025-01-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Exakt och vi säger att det finns bevis men inte vad det är för bevis förutom att det finns grupper där man skriver.

Ja och ska man vara säker på att inte bli avslöjad är grupper något man ska undvika. Man får lite skylla sig själv om man planerar så allvarliga brott.
Citera
2025-01-21, 18:13
Medlem
Citat:
Jag vet att den tanken förts fram i tråden att hon gör det för att irritera Christofer. Jag har lite svårt med det narrativet. Tänker man det för att hon tycker det är roligt när han är arg eller att han växlar upp sexualiteten eller vad? Jag förstår inte.

Jag tror att det är Chrippert som har velat att hon ska prata med J för att han har ett så stort kontrollbehov. Han vill veta vad J tycker men också var han är och var hans familj är för att vara beredd om han ville genomföra sin plan att skada J eller familjen Lundell. Jag ser honom som en potentiell mördare. Det var lite svårt först, för det är för nära, men när man tänker på alla som åker dit för mord som ska ha skett av precis samma anledning, hat och kontroll. När man ser till att någon blir dödad och att den fortsätter att vara död ger en ju total och fullkomlig kontroll.

För oss normala så är det konstigt, man förstår inte känslomässigt att någon kan fungera så. Men hela internet är ju fullt av människor som gör just sånt här och åker dit för de är så korkade. Det är många som inte tar ut skilsmässa för det skulle kännas fel men att låta mörda dem eller mörda dem själv är tydligen så mycket bättre. Samma gäller chefer, anställda, syskon, föräldrar, barn ja alla kan bli mördade av de där människorna som har mördargenen inbyggt i sig.

De orkar inte med relationen längre så de anser att det bästa sättet att avsluta den är att låta döda dem.

Kanske det framkommer att det var grova misshandel han vill köpa. Men det är faktiskt mer svårbegripligt utifrån de tankarna ovan. Det avslutar ingenting, är mer som ett argument. Jag låter någon slå dig sönder och samman och hoppas att du kniper käft efter det. Det är inte ett sätt att lösa ett problem. Men det kanske var så. Jag kan inte säga säkert så klart.

Jag tror ingen förstår denna störda relation.
Jag tror vi kan enas om att empatiska och förnuftiga personer beter sig inte som den här duon. De har inte haft en tanke på barnets bästa överhuvudtaget och är även beredda att utsätta andra barn för risker och skada. Det är totalt ansvarslöst och helt jävla vansinne. Hot och våld används som vardagsmat. Vad är det här för människor?
Citera
2025-01-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ja och ska man vara säker på att inte bli avslöjad är grupper något man ska undvika. Man får lite skylla sig själv om man planerar så allvarliga brott.

Eller hur? detta är helt och hållet deras egna ansvar, saker kommer alltid fram förr eller senare.
Citera
2025-01-21, 18:17
Medlem
Citat:
Jag är helt inne på din linje. Jag tänker också på det sättet. Det verkar väldigt rimligt.

Just nu kring stämpling är det ju väldigt intressant vad som skedde vid den tidpunkten. Vad var det som gjorde att de ville skada så svårt.

Det kommer fram mer och mer och jag är nära nog helt säker på att det kommer mera.

Det är sjukt och sinnesrubbat.

Det skulle inte förvåna en om det kommer ännu mer idioti upp till ytan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in