Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Han har inte trakasserat henne. Det är ett påhitt.
Jag spånar bara, men kanske just därför hon haft kontakt, för att Kräftan inte tycker om det.
Jocke kanske är en svag punkt för de båda på olika sätt.
Det kommer visa sig sinom tid vad det är som pågått från februari/mars och sen under vissa tidsperioder under året, som sen kan knytas samman.
Jag vet att den tanken förts fram i tråden att hon gör det för att irritera Christofer. Jag har lite svårt med det narrativet. Tänker man det för att hon tycker det är roligt när han är arg eller att han växlar upp sexualiteten eller vad? Jag förstår inte.
Jag tror att det är Chrippert som har velat att hon ska prata med J för att han har ett så stort kontrollbehov. Han vill veta vad J tycker men också var han är och var hans familj är för att vara beredd om han ville genomföra sin plan att skada J eller familjen Lundell. Jag ser honom som en potentiell mördare. Det var lite svårt först, för det är för nära, men när man tänker på alla som åker dit för mord som ska ha skett av precis samma anledning, hat och kontroll. När man ser till att någon blir dödad och att den fortsätter att vara död ger en ju total och fullkomlig kontroll.
För oss normala så är det konstigt, man förstår inte känslomässigt att någon kan fungera så. Men hela internet är ju fullt av människor som gör just sånt här och åker dit för de är så korkade. Det är många som inte tar ut skilsmässa för det skulle kännas fel men att låta mörda dem eller mörda dem själv är tydligen så mycket bättre. Samma gäller chefer, anställda, syskon, föräldrar, barn ja alla kan bli mördade av de där människorna som har mördargenen inbyggt i sig.
De orkar inte med relationen längre så de anser att det bästa sättet att avsluta den är att låta döda dem.
Kanske det framkommer att det var grova misshandel han vill köpa. Men det är faktiskt mer svårbegripligt utifrån de tankarna ovan. Det avslutar ingenting, är mer som ett argument. Jag låter någon slå dig sönder och samman och hoppas att du kniper käft efter det. Det är inte ett sätt att lösa ett problem. Men det kanske var så. Jag kan inte säga säkert så klart.