2025-01-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jocke berättade detta i deras podd att han ringde Tomas som skrattat
Då kan han gärna skicka ljudinspelningarna av det samtalet till rask eller anjo som han alltid gjort innan så kan dom posta det så vi får höra det. Eller tror vi jocke har slutat spela in samtal?
Citera
2025-01-21, 15:52
Avstängd
Citat:

Ok, jag följer inte deras podd då jag inte är intresserad av mer än någon detalj då och då.

Då vet jag vart den uppgiften kommer ifrån.
Citera
2025-01-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Vem har då gått ut med att det finns sms som visar att Linnea känt till en misstänkt stämpling/anstiftan?

Tidigare har du skrivit att det gäller en chattgrupp på messenger.

Omdömeslöst.

Det är väl för sjutton Linnéa som är omdömeslös. Rätt väldigt mycket omdömeslös.
Citera
2025-01-21, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är väl för sjutton Linnéa som är omdömeslös. Rätt väldigt mycket omdömeslös.

Att gå ut med uppgifter som borde vara under sekretess är omdömeslöst.

Det gynnar inte favoriten Joakim om han vill att de skyldiga ska dömas i domstol.

Svaret på varför är uppenbart även för dig.
Citera
2025-01-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag har alltid haft svårt för att tro att Linnea skulle upprätthålla en kontakt med någon som terroriserar henne. Och Chrippa skulle aldrig gilla att hon hade kontakt med honom oavsett det. Men nu verkar han aldrig ha brytt sig vilket är så extremt verkligt så det mer framstår som kontakt var att veta mer om honom och familjen. Detta i syfte att??? Mörda dem? Det låter så osannolikt men nu är det ju så att mord förekommer. Hela internet är ju fullt av exempel på mord där man hyrt en hitman som har mördat. Och dessutom så har de sen åkt dit för det. Och de hade de om det hänt för de är så genuint korkad i huvudena. Varken Linnea eller Chrippa kommer upp till en normal begåvning.

Och detta borde bli två skilda rättegångar eller?

Han har inte trakasserat henne. Det är ett påhitt.

Jag spånar bara, men kanske just därför hon haft kontakt, för att Kräftan inte tycker om det.
Jocke kanske är en svag punkt för de båda på olika sätt.
Det kommer visa sig sinom tid vad det är som pågått från februari/mars och sen under vissa tidsperioder under året, som sen kan knytas samman.
Citera
2025-01-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Jag spånar bara, men kanske just därför hon haft kontakt, för att Kräftan inte tycker om det.
Det kommer visa sig sinom tid vad det är som pågått från februari/mars och sen under vissa tidsperioder under året, som sen kan knytas samman.

Jag vet att den tanken förts fram i tråden att hon gör det för att irritera Christofer. Jag har lite svårt med det narrativet. Tänker man det för att hon tycker det är roligt när han är arg eller att han växlar upp sexualiteten eller vad? Jag förstår inte.

Jag tror att det är Chrippert som har velat att hon ska prata med J för att han har ett så stort kontrollbehov. Han vill veta vad J tycker men också var han är och var hans familj är för att vara beredd om han ville genomföra sin plan att skada J eller familjen Lundell. Jag ser honom som en potentiell mördare. Det var lite svårt först, för det är för nära, men när man tänker på alla som åker dit för mord som ska ha skett av precis samma anledning, hat och kontroll. När man ser till att någon blir dödad och att den fortsätter att vara död ger en ju total och fullkomlig kontroll.

För oss normala så är det konstigt, man förstår inte känslomässigt att någon kan fungera så. Men hela internet är ju fullt av människor som gör just sånt här och åker dit för de är så korkade. Det är många som inte tar ut skilsmässa för det skulle kännas fel men att låta mörda dem eller mörda dem själv är tydligen så mycket bättre. Samma gäller chefer, anställda, syskon, föräldrar, barn ja alla kan bli mördade av de där människorna som har mördargenen inbyggt i sig.

De orkar inte med relationen längre så de anser att det bästa sättet att avsluta den är att låta döda dem.

Kanske det framkommer att det var grova misshandel han vill köpa. Men det är faktiskt mer svårbegripligt utifrån de tankarna ovan. Det avslutar ingenting, är mer som ett argument. Jag låter någon slå dig sönder och samman och hoppas att du kniper käft efter det. Det är inte ett sätt att lösa ett problem. Men det kanske var så. Jag kan inte säga säkert så klart.
Citera
2025-01-21, 16:25
Medlem
Citat:

Det var samma reaktion Thomas hade när Julia sa att Christofer inte var helt ärlig med Thomas. Ett hånfullt skratt som lät som att nu pratar du skit unga dam.

Det har ju i tråden skrivits att C är hans älsklingsson och det verkar ju stämma. Och det till den gränsen att han inte kan tro något illa om den lille gossen.

Har läst att föräldrarna åtminstone var missbrukare. Är de nyktra nu?

Det var väl därför mamman inte "orkade" ta hand om Joakim så att när han agerade ut på brist av omsorg så "orkade" hon inte bry sig utan lät soc. ta honom. Därför han kämpar så för lilla C. Och att han försöker få Julia på rätt köl och stöttar henne. Han har ju stöttat stora C men det fick han ju bara en spottloska i ansiktet för så det var det ingen mening med.
Citera
2025-01-21, 16:44
Medlem
Citat:
Det var samma reaktion Thomas hade när Julia sa att Christofer inte var helt ärlig med Thomas. Ett hånfullt skratt som lät som att nu pratar du skit unga dam.

Det har ju i tråden skrivits att C är hans älsklingsson och det verkar ju stämma. Och det till den gränsen att han inte kan tro något illa om den lille gossen.

Det var väl därför mamman inte "orkade" ta hand om Joakim så att när han agerade ut på brist av omsorg så "orkade" hon inte bry sig utan lät soc. ta honom. Därför han kämpar så för lilla C. Och att han försöker få Julia på rätt köl och stöttar henne. Han har ju stöttat stora C men det fick han ju bara en spottloska i ansiktet för så det var det ingen mening med.
Han stöttade chrippa med materiella saker, telefon, lägenhet, data osv. Hur stöttar han julia kan du utveckla det?
Citera
2025-01-21, 17:01
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Han stöttade chrippa med materiella saker, telefon, lägenhet, data osv. Hur stöttar han julia kan du utveckla det?

Jag är också intresserad av hur han stöttar Julia.
Citera
2025-01-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson

Han stöttar ju Julia med advokat och han stöttar även henne i vårdnadsärendet. Det hela är i grunden naturligtvis för lilla C, men i praktiken får ju Julia hjälp. Julia vill ju nu vad det verkar ordna upp sin kriminella brottslighet. Förhoppningsvis även sitt liv i övrigt i synnerhet om hon får behålla barnet hos sig.
Citera
2025-01-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Måste ju finnas en svag punkt med tanke på att det är just Jocke hon spam ringer till och vill ha hjälp, borde ju finnas andra hon kan ringa.
För mig blir det konstigt när man inte tycker om en person men det blir ändå honom man kontaktar.
Citera
2025-01-21, 17:37
Medlem
Citat:
Han stöttar ju Julia med advokat och han stöttar även henne i vårdnadsärendet. Det hela är i grunden naturligtvis för lilla C, men i praktiken får ju Julia hjälp. Julia vill ju nu vad det verkar ordna upp sin kriminella brottslighet. Förhoppningsvis även sitt liv i övrigt i synnerhet om hon får behålla barnet hos sig.
Hon kan inte fortsätta med sina kriminella handlingar nu när polisen har blivit inblandad. Men det var han själv som uppmanade sina 1 miljon följare att göra en orosanmälan, och nu ska han hjälpa den person som han tidigare ville att socialtjänsten skulle ta barnen ifrån. Hur går det ihop?
Senast redigerad av Karlhakansson 2025-01-21 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in