2025-01-21, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Svårt givetvis att binda en röst till en person. Vad jag egentligen ville ha sagt var att de fall jag har observerat där fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum, har det vid telefonsamtal bekräftats att det är rätt person, eftersom denne har vidgått att han har chattat. Det är en säkrande åtgärd.

I övrigt, tja, visst skulle det kunna vara så att någon söker utsätta en antagonist för Dumpen genom att gillra en fälla på sätt som har skildrats i tråden. Sannolikheten för att ett sådant företag ska lyckas är emellertid synnerligen låg i min bok. Det är för mycket som måste klaffa samtidigt, som Bertill87 nyligen nämnde.

Oki, tack.

https://dumpen.se/2023/02/10/hjalp-med-identifiering/

Vad säger du om denna då? Här är en person upplagd där dom vill ha hjälp med identifiering, finns ingen chatt, inget telefonsamtal, ingen konfrontation, ingenting. Har försökt hitta en annan publicering på denna mannen men hittar inget?

Dom har alltså inte påvisat något belägg till varför dom lägger ut personen, vem som helst kan ha använt sig av hans bilder.
Citera
2025-01-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR

Vad säger du om denna då? Här är en person upplagd där dom vill ha hjälp med identifiering, finns ingen chatt, inget telefonsamtal, ingen konfrontation, ingenting. Har försökt hitta en annan publicering på denna mannen men hittar inget?

Dom har alltså inte påvisat något belägg till varför dom lägger ut personen, vem som helst kan ha använt sig av hans bilder.

Å andra sidan behöver inte dumpen några belägg.Sen får man gratulera honom till att ha en umgänges krets och grannar som inte dammsuger dumpen dagligen.De med ekonomiska resurser, bildning och ett intressant liv frekventerar inte skitsidan!
Citera
2025-01-21, 15:06
Medlem
Citat:

Den senaste som tog sitt liv var en sådan som trakasserades av flashback och telegram. Tog sitt liv dagen innan publiceringen.
Citera
2025-01-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Argt ex? Dom är alltid två eller fler och menar du då att alla skulle vara personens ex som dessutom ska vara arga vilket inte dumpen är i sina konfrontationer, möjligen bestämda

Rånare? Då bör något form av hot kommit först där dom säger åt personen att lämna ifrån sig sina värdesaker

Dina scenarion är inte särskillt trovärdiga

Lägger till i mina Bertil-quotes att man får absolut inte tro att någon är rånare om dom inte uttryckligen har sagt att dom vill ha dina grejer på ett hotfullt sätt.
Alla som sett en bil blåsa iväg från en bank eller helikoptern lyfta från G4S såg någonting men de va fan inte Rånare om dom inte stannade och ville ha dina grejer också!
Citera
2025-01-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Den senaste som tog sitt liv var en sådan som trakasserades av flashback och telegram. Tog sitt liv dagen innan publiceringen.

Nu blev det konstigt. Hur kan någon trakasseras innan publicering ? Du får gärna förklara.
Dessutom tror jag att de som tar sitt liv av daga gör det pga publicering och blir trakasserade av grannar Att bli trakasserad på Flashback eller telegram är ju bara att skita i.Bara idioter och dessutom krävs det ju att man har både Flashback och telegram.
Citera
2025-01-21, 15:35
Medlem
Citat:
Dumpen KAN inte ta bort något just med tanke på vilka signaler det skulle ge
För då kan det tolkas som att enda sättet och slippa undan är genom självmord, då skulle det tolkas som att dom uppmuntrar folk att ta sitt liv

Dom gör så gott dom kan för att undvika att folk tar sitt liv men ibland så sker det tyvärr ändå och det är en tragedi för alla inblandade

"Dom gör så gott dom kan"? Det låter betryggande Bertil men jag vet att det inte finns några garantier på Amors krokiga vägar.

Om man har nån respekt för den avlidnes familj så tar man bort uthängningen fattar du väl?

Dumpen har ett policybeslut som gör gällande att avpublicering inte är tillåtet men när Dumpens heder står på spel så finns en väg runt det beslutet genom att lägga in en felkod och låtsas som att det regnar, känns inte det som typisk Dumpen style?

Har frågat Sara angående "Kanelkakan" men får inget svar. Just den galna artikeln (dock rolig) går inte att komma åt på Dumpen och det beror på att det är en rövarhistoria som skickades in kl 03 som "min story". En 13-årig dotter till en gädda vaknar mitt i natten och vill spöa sin pappa som blivit tagen av Dumpen men behärskar sig och mejlar Dumpen istället men Sara hinner publicera den ett tag i alla fall. Mamman hade berättat för dottern kvällen innan och 13-åringen visste direkt vad Dumpen var för spektakel så ditt påstående om att Dumpen inte kan ta bort något stämmer inte utan det är andra faktorer som spelar roll.
Citera
2025-01-21, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon

Hur han personen ha trakasserats av flashback och telegram om den tog sitt liv dagen innan publiceringen? Post-mortem trakasserier?
Citera
2025-01-21, 15:56
Medlem
Citat:
När polisen både har lagstiftning och resurser att sköta det så har dumpen spelat ut sin roll och då har dumpen spelat ut sin roll och kommer därför läggas ner

Två riktigt löjligt lösa kriterier som det är ytterst subjektivt om dom är uppfyllda eller ej. Polisen kommer ALDRIG säga att dom har tillräckliga resurser, de ingår liksom i det politiska spelet att påstå att man inte har de för man vill ha nya fräsiga volvobilar, utveckla en ny förmåga eller whatever, så vem ska göra den bedömningen menar du? DoktorshattSara som vanligt?
Och eftersom vi pratar om nån lagstiftning som ska förbjuda fantasibrott utan brottsoffer så finns det inte på kartan idag att de ska klubbas igenom, och om de klubbas igenom så kan du ge dig fan på att Sara kommer vilja att det ska räknas som ett fullbordat brott om någon ens råkar kolla på en unge ute i verkliga livet. Så den biten kommer ju heller aldrig bli uppfyllda.

När jag ska du ta dig samman och fatta att det bara är ett spel för att blåsa sånna som dig på pengar? Hur många gånger har dom inte satt upp massa gränser och röda linjer som dom absolut inte skulle bryta mot för att sen bryta mot dom så fort de passar?
Den enda anledningen till att dom sätter upp gränserna från första början är för att tillochmed idioter som du skulle tycka det va helt orimligt om dom direkt ville gå runt och avliva gäddorna, därför sätter dom små överkomliga gränser över tid för att det ska hinnas normaliseras hos den dumma massan innan dom pushar gränserna vidare. Tillslut står du där som lägervakt på koncentrationslägret Bertil.

Men du kanske inte tycker dom som hjälpte mustaschmannen driva igenom sin politik i Tyskland på 30-40talet gjorde något fel heller?
Citera
2025-01-21, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Hur han personen ha trakasserats av flashback och telegram om den tog sitt liv dagen innan publiceringen? Post-mortem trakasserier?

Dumpen Media Group AB lägger ofta upp teasers innan gäddan går online. De brukar köra med identifieringshjälp eller något billigt svepskäl. Så var det även i detta fall. Det drar upp spänningen och förväntningarna bland publiken vilket genererar mer swishpengar och ökar på gäddans ångest rejält.
Citera
2025-01-21, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Dumpen Media Group AB lägger ofta upp teasers innan gäddan går online. De brukar köra med identifieringshjälp eller något billigt svepskäl. Så var det även i detta fall. Det drar upp spänningen och förväntningarna bland publiken vilket genererar mer swishpengar och ökar på gäddans ångest rejält.

I det jag postade ovan är det en sådan teaser på någon person, det märkliga är att inget mer kom upp om personen efteråt. Dem lade alltså ut en person utan något mer.

Det är ju nästan värre kan jag tycka. Väldigt rättssäkert.

I princip kan dom isåfall bara lägga upp vem dom vill utan att förhålla sig till några fakta.
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-21 kl. 16:05.
Citera
2025-01-21, 16:07
Bannlyst
Citat:
I det jag postade ovan är det en sådan teaser på någon person, det märkliga är att inget mer kom upp om personen efteråt. Dem lade alltså ut en person utan något mer.

Det är ju nästan värre kan jag tycka.

Kan ha varit någon motsvarighet till dokusåpans pilotavsnitt. Verkar inte publiken tillräckligt intresserade så skiter man i det.

Antagligen var det en gammal kund till PysSara eller någon som tillrättavisat DaddyPutte på krogen som gjort att någon av de nämnda upplevt sig kränkt.
Citera
2025-01-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det är 11 för mycket.

Visst är det så, det bästa vore om dom sökte hjälp och gick vidare som dom flesta gäddor verkar göra
Jävligt svinigt och egoistiskt av dom att ta sina liv istället för att försöka ta lärdom av deras beteende och göra gott i framtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in