2025-01-21, 13:18
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyspysPalle
Härligt med ett gäng bönder som ska jaga pedofiler. Har inget emot om dom trollar pedofiler och sen lämnar över materialet till polisen, men att ha en blogg och sen sko sig på misären verkar dom tycka är viktigare.
Du tror inte dom gjort det då och polisen inte gör nåt?
Citera
2025-01-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Enbart en riktigt sjuk jävel skulle kalla detta sorgliga synliggörande av störda, empatilösa psyken underhållning.

Klart att det finns underhållningsvärde i Dumpens uthängningar för det värsta jag vet är när dom släpper en ny gädda och man ser att freakshowen endast är 14 sekunder lång men ser man däremot att det är en långkörare som släppts och man kommer hinna med två bärs under föreställningen så hamnar det i ett helt annat läge, man blir glad.

2,5 milj kollar in sidan för att samtliga köpt tugget om att en epidimi av pedofili sköljer över Sverige, glöm det för din egen skull. Ja det finns grisar på Dumpen men dom flesta är bortkomna själar och Dumpen-folket gör sitt bästa för att runka upp dessa och få ut dom i ljuset med tvivelaktiga metoder. Självklart ska riktiga pedofiler straffas hårt men en förståndshandikappad som lika gärna hade satt på en fet 80-åring om denne lade upp sig blir ganska felplacerad på Saras blogg då åldern för denne bara är ett nr som står där i virrvarret.
Citera
2025-01-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det du skriver är ren allmänbildning. Frågan är om du tycker det är ok att begå uppenbara brott och anse sig oskyldig tills dess man eventuellt döms. Är det nivån av respekt för våra lagar du vill ha?

Om det är brott eller ej är upp till en domstol att avgöra
Dumpen åberopar allmänintresse och hävdar att deras handlingar inte är brottsliga
Citera
2025-01-21, 13:30
Medlem
Citat:
Skitsnack. Det gör inte ett förbannade skit annat än att fortsätta med exakt de metoder som driver folk till självmord.

Det är 11 st självmord utav 554 st
Siffran skulle vart betydligt högre om dumpen verkligen hade velat driva dom till självmord
Citera
2025-01-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Siffran skulle vart betydligt högre om dumpen verkligen hade velat driva dom till självmord
Det är 11 för mycket.
Citera
2025-01-21, 13:56
Medlem
Citat:
Om det är brott eller ej är upp till en domstol att avgöra
Dumpen åberopar allmänintresse och hävdar att deras handlingar inte är brottsliga
Trots att en samlad juristkår hävdar det motsatta...
Citera
2025-01-21, 14:13
Medlem
Citat:
Dumpen KAN inte ta bort något just med tanke på vilka signaler det skulle ge
För då kan det tolkas som att enda sättet och slippa undan är genom självmord, då skulle det tolkas som att dom uppmuntrar folk att ta sitt liv

Dom gör så gott dom kan för att undvika att folk tar sitt liv men ibland så sker det tyvärr ändå och det är en tragedi för alla inblandade

Tror du själv på dessa fabler?? Undviker?? Hur sjuk får man bli om man tror på det!
Källa på det?
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-21 kl. 14:29.
Citera
2025-01-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Du tror inte dom gjort det då och polisen inte gör nåt?

Har de??? Källa på det?
Citera
2025-01-21, 14:18
Medlem
Citat:

Hur vet du att siffran skulle vara betydligt högre?? Källa på det?? De jublar ikapp med sadisttråden och det vet jag med bestämdhet. S&P har öppnat skumpa varje gång. Elva st. verkar negligerbart i din värld.
Humanisten har talat.OMG!!
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-21 kl. 14:28.
Citera
2025-01-21, 14:41
Medlem
Citat:
Det är 11 för mycket.

I hatvärlden med låg IQ är elva st. försumbart. Sara har minsann kontakt med alla drabbade familjer säger hon. Undrar hur den kontakten är , när 10 av elva familjer tar avstånd från dumpen. En familj tyckte det var bra, hur hjärtlig är kontakten med de andra familjerna och barn.?
Jag vill inte veta sätt på skygglapparna, dumpenstrategi alternativt jubla över självmordet.
Citera
2025-01-21, 14:43
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hur kopplar du en röst till en person? Och om någon inte säger något vid en konfront? Då kan man inte koppla den springande till telefonsamtalet.

Svårt givetvis att binda en röst till en person. Vad jag egentligen ville ha sagt var att de fall jag har observerat där fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum, har det vid telefonsamtal bekräftats att det är rätt person, eftersom denne har vidgått att han har chattat. Det är en säkrande åtgärd.

I övrigt, tja, visst skulle det kunna vara så att någon söker utsätta en antagonist för Dumpen genom att gillra en fälla på sätt som har skildrats i tråden. Sannolikheten för att ett sådant företag ska lyckas är emellertid synnerligen låg i min bok. Det är för mycket som måste klaffa samtidigt, som Bertill87 nyligen nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nope.

Oki, tack.
Citera
2025-01-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Svårt givetvis att binda en röst till en person. Vad jag egentligen ville ha sagt var att de fall jag har observerat där fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum, har det vid telefonsamtal bekräftats att det är rätt person, eftersom denne har vidgått att han har chattat. Det är en säkrande åtgärd.

I övrigt, tja, visst skulle det kunna vara så att någon söker utsätta en antagonist för Dumpen genom att gillra en fälla på sätt som har skildrats i tråden. Sannolikheten för att ett sådant företag ska lyckas är emellertid synnerligen låg i min bok. Det är för mycket som måste klaffa samtidigt, som Bertill87 nyligen nämnde.

Oki, tack.

Varför ägna så mycket tid till mer eller mindre orealistiska scenarion, när dumpens scenarion är tillräckligt orealistiska? Fokusera på det som verkligen händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in