2025-01-21, 12:00
Medlem
Efter mordet städad det:

Åkl
”– Du torkar blod, med vad?
WK– Med barnens kläder som jag hade i handen, säger kvinnan.
– Använder du något annat, undrar åklagaren.
WK– Jag minns inte om jag använde i klorinen. Jag minns inte. Jag vet inte hur mina fingeravtryck har hamnat på saker. Jag kommer inte ihåg, jag var choklad vet du.”
Citera
2025-01-21, 12:03
Medlem
Barnen var med och städa bort blodet;

”Åklagaren poängterar att ett av barnens DNA fanns på klorinflaskan.”
W K”– Han var i min famn när jag städade. Sedan gick han ut till det andra barnet och Farid Vaziris lillebror i parken.”

”Städningen tog tio minuter, säger kvinnan.
– Jag slängde kläderna i papperskorgen. Sedan tog Farid soppåsarna och gick ut.”

Från Aftonbladets rapportering.
Citera
2025-01-21, 12:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Aftonbladet fortsätter sända från Nacka TR idag där åkl ställer frågor till WK :

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbM7g8/misstanks-for-att-mordat-ako-och-dumpat-kroppen-nu-hors-de-misstankta-i-rattegangen

Senare idag är det SKs tur.

Ajdå. Missat. Tyvärr redan låst.

Men är det här nytt eller?

”– Du sa i fredags att du var ungefär 30 minuter i sovrummet och kan ha somnat till, efter att Farid kommit in med kniven, säger åklagaren.
– Ja, jag tror det, säger kvinnan.”

Från ab.

Sover hon, bör hennes mobil varit inaktiv en sådan period.

Jag tror att åklagaren kommer att vara tvungen att kolla närmare på varge stegsekvens som finns registrerat i allas mobiler under tiden för brottet.

Hur kan man inte veta om Ako svarade på samtalet 17:15?

Var är akos mobilhändeler registrerade?

Tillägg:

Tror åklagaren lägger allt krut på att bevisa hur de efter våldtäktsanmälningarna alla samlas och planerar ett dåd. Detta görs i samråd.

Däremot är det svårt ( men borde gå bättre) att visa vem som gjort vad. Ingen hövdae att Ako kommer kevande ut.
Och bevisen är bra för dessa bitar.

Vet inte om det kommer att räcka i hovrätten.
Senast redigerad av notknapparen 2025-01-21 kl. 12:23.
Citera
2025-01-21, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

”– Du sa i fredags att du var ungefär 30 minuter i sovrummet och kan ha somnat till, efter att Farid kommit in med kniven, säger åklagaren.

Från ab.

Jag tror att åklagaren kommer att vara tvungen att kolla närmare på varge stegsekvens som finns registrerat i allas mobiler under tiden för brottet.

Tror Ab bara rapporterat en del och mer kommer presenteras. Sista dagen är 29 januari. Tyvärr blir det ingen mer rapportering från AB i eftermiddag.

Mycket är bortplockat från åkl FUP. Säkert för det inte skulle läcka ut.

Ska gå igenom materialet i länkarna som blev postade tidigt idag. Kanske oväntad tur
Citera
2025-01-21, 12:30
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytraz
Så hur upplevdes Ako då frågar sig någon kanske, om man inte var så tätt inpå ?

Ville komma in med ett par ord då det inte uppfattas helt korrekt att Han skulle vara ett helgon enligt Anki, tidigare hustrun Ako levde med. Så som jag ser på det. Blev lite häpnad av att lyssna på det.

Han var inte omtyckt av sina medarbetare alltid, tro mig.

Vi jobbade ihop under något år eller 2 på Bring Frigo i Jordbro med lagerarbete.

I början var Han inhyrd från bemanning för att sedan anställas av företaget efter en viss tid.

Det tog efter att ha jobbat ihop ca 2-3 veckor innan första tjafset var oundvikligt allt eftersom en mer spyärdig attityd började växa sig fram där Han oftast eller alltid ville styra och ställa i arbetet. Fast det trots alls inte behövdes då vi hade redan chefer och arbetsledare att lyssna på.

Det dröjde inte heller länge innan man på raster tex, behövde få visat för sig Hans sexvideor och chattar med andra tjejer som var klart yngre än den tanten Han var ihop med i sitt andra "fina" och skötsamma liv.

Det hade bestämts träff på hotell eller i bil, vilket videorna ofta visade sig vara inspelade på.
Han bekräftade oxå ett par gånger att hotell hade betalats.

Han tänkte mycket med kuken, det märktes.
Kom det en i motsatt kön för att hämta eller leverera något så var Han på direkt och började spela någon typ av teater och fråga om saker Han redan visste om.

Efter ett tag så blev det intern flytt till annat team på plats pga tjafs med överordnad. Han brände oxå in i full fart med skjutstativstruck med gafflar i full höjd genom en port in i en annan lokal. Föreställ hur det small till!
Och efter ett tag där gick Han över till GB Glace som hade lagerplatser i Brings lokaler.

Där blev Han filmad och tagen på bar gärning för stöld av glass och fick sparken efter det.

Därefter ville Han ha hjälp med referens, för något jobb men inget jag följde upp för att kolla hur det gick.

Dessa saker hade Han nog aldrig berättat för Anki,
För allt var ju så himla bra på arbetsplats och med dess kollegor eller hur.

Men blev bra chockad av att höra att Han skulle ha stött på detta öde. Känns overkligt.

Inget man förtjänar bara för att man ljuger och vänstrar en hel del va ?
Alltså jag tror alla förstår att han inte var genomsympatiskt på något sätt, bilderna från hans mobil i FUP, hur vänner beskriver hans tendens att skryta, exfrun hycklar inte med att hon begärde skilsmässa osv.
Citera
2025-01-21, 12:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror Ab bara rapporterat en del och mer kommer presenteras. Sista dagen är 29 januari. Tyvärr blir det ingen mer rapportering från AB i eftermiddag.

Mycket är bortplockat från åkl FUP. Säkert för det inte skulle läcka ut.

Ska gå igenom materialet i länkarna som blev postade tidigt idag. Kanske oväntad tur

Kom på nu att WKs mobil kanske inte finns tömd?
Gjorde hon inte av sig med mobilen under flykten.
Citera
2025-01-21, 13:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xytraz
Så hur upplevdes Ak* då frågar sig någon kanske, om man inte var så tätt inpå ?

Ville komma in med ett par ord då det inte uppfattas helt korrekt att Han skulle vara ett helgon enligt Ank*, tidigare hustrun Ak* levde med. Så som jag ser på det. Blev lite häpnad av att lyssna på det.

Han var inte omtyckt av sina medarbetare alltid, tro mig.

Vi jobbade ihop under något år eller 2 på Bring Frigo i Jordbro med lagerarbete.

I början var Han inhyrd från bemanning för att sedan anställas av företaget efter en viss tid.

Det tog efter att ha jobbat ihop ca 2-3 veckor innan första tjafset var oundvikligt allt eftersom en mer spyärdig attityd började växa sig fram där Han oftast eller alltid ville styra och ställa i arbetet. Fast det trots alls inte behövdes då vi hade redan chefer och arbetsledare att lyssna på.

Det dröjde inte heller länge innan man på raster tex, behövde få visat för sig Hans sexvideor och chattar med andra tjejer som var klart yngre än den tanten Han var ihop med i sitt andra "fina" och skötsamma liv.

Det hade bestämts träff på hotell eller i bil, vilket videorna ofta visade sig vara inspelade på.
Han bekräftade oxå ett par gånger att hotell hade betalats.

Han tänkte mycket med kuken, det märktes.
Kom det en i motsatt kön för att hämta eller leverera något så var Han på direkt och började spela någon typ av teater och fråga om saker Han redan visste om.

Efter ett tag så blev det intern flytt till annat team på plats pga tjafs med överordnad. Han brände oxå in i full fart med skjutstativstruck med gafflar i full höjd genom en port in i en annan lokal. Föreställ hur det small till!
Och efter ett tag där gick Han över till GB Glace som hade lagerplatser i Brings lokaler.

Där blev Han filmad och tagen på bar gärning för stöld av glass och fick sparken efter det.

Därefter ville Han ha hjälp med referens, för något jobb men inget jag följde upp för att kolla hur det gick.

Dessa saker hade Han nog aldrig berättat för Ank*,
För allt var ju så himla bra på arbetsplats och med dess kollegor eller hur.

Men blev bra chockad av att höra att Han skulle ha stött på detta öde. Känns overkligt.

Inget man förtjänar bara för att man ljuger och vänstrar en hel del va ?

Det finns alltid en bakgrundshistoria bakom varje brottsfall.
Det är vanligt att BO skönmålas och stt skurkarna framställas som onda ända in i benmärgen men istället brukar sanningen ofta landa nånstans mitt emellan. Ingen människa är fläckfri.

BO förtjänade självklart inte sitt öde men man kan samtidigt fråga sig varför just han råkade illa ut? Det känns inte riktigt som att sanningen kommit fram i det aktuella fallet.

Det finns förresten ett ordspråk, "säg mig vem du umgås med, så ska jag ska säga dig vem du är"
Citera
2025-01-21, 13:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Alltså jag tror alla förstår att han inte var genomsympatiskt på något sätt, bilderna från hans mobil i FUP, hur vänner beskriver hans tendens att skryta, exfrun hycklar inte med att hon begärde skilsmässa osv.

Han var väl inte värre än många andra. Vi har alla mer eller mindre dåliga sidor.

Jag tror inte på våldtäktsanklagelserna, hoten om att döda barn och WK. Att Ako skulle ha kopplingar till höngkrinella, fem mobiler ( var det väl det WK sa?) tre bilar osv.

Sanna vänner som beskriver att han kunde vara jobbig, beskriver också en snäll och hjälpsam människa.

Min tro är att Ako kanske kände sig lite ensam, udda, kanske hade lite svårt att knyta kontakter på ett sätt som gjorde att han blev ett lätt byte för en mycket destruktiv, manipulerande, exploaterande person.

Eftersom Ako hade behov av att hävda sig genom pengar, kan detta absolut ha blivit det som fick WK att börja utnyttja honom.

När man blir kär, blir man blind. Men kanske fanns där naiva drag hos Ako som tror att han kan umgås inom familjen, trots den intima relationen.

Helt klart är det väl att de personer som spelar i den här föreställningen har sådana sidor som kan klara av att avrötta en person.

Och sedan försöka sko sig genom att försöka tömma hans konto.
Citera
2025-01-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Fup
Förundersökningsprotokoll
Aktbil 254-259
Nacka tingsrätt
B 1951-24
(Zip-fil)
FLERA NEDLADDNINGS ALTERNATIV

https://gofile.io/d/J3JkiT
https://delafil.se/183ea0d1c2f34786/Nacka_TR_B_1951-24_F%C3%B6runders%C3%B6kningsprotokoll_Aktbil_254-259.zip
https://easyupload.io/brqi12

Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
https://fup.link/tr/nacka/b-1951-24

Citat:

Från ab.

Tillägg:

Tror åklagaren lägger allt krut på att bevisa hur de efter våldtäktsanmälningarna alla samlas och planerar ett dåd. Detta görs i samråd.

Däremot är det svårt ( men borde gå bättre) att visa vem som gjort vad. Ingen hövdae att Ako kommer kevande ut.
Och bevisen är bra för dessa bitar.

Vet inte om det kommer att räcka i hovrätten.

Nicket "Upplysa" har tidigare postat länkar bla till flera protokollbilagor med bla de inblandades mobilanalyser, kommunikation och rörelsemönster. I dessa finns även obduktionsutlåtande, bilder på väskan och över hur liket är placerat i den i flertalet plastpåsar, Wks våldtäktsanmälan och tillägget hon gör etc.
Har inte haft tid att gå igenom, kanske även svar finns om 17.15 samtalet? Eller valde Ako att inte svara om det var "mitt i maten"?

Edit. Svårt att veta exakt vad som egentligen kommer fram i TR men att WK skulle sova under mordet var nog ny för i dag ialla fall.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-21 kl. 13:19.
Citera
2025-01-21, 14:25
Medlem
Citat:
Wow vet de har skyhöga siffror på mord. Varje dag dör tex 11 kvinnor(!) uppklarningsprocenten är mycket låg. Med betoning på mycket.

Kan helt klart vara som säger, har väldigt dålig koll på var WK och FV bor eller hur de rör sig i Mexico.

SKs uppkopplade ip adresser är iaf redovisade i materialet s.714. Han far dit för att ”hjälpa” WK. Orten Cuauhtemoc ser väldigt intressant ut. Mexico city kan också vara transit hub?

Ser ut som SK initialt är mestadels runt just Cuauhtemoc , 2 gånger i Mexico city, därefter i Tuijana som ligger nära gränsen.

12/3 -16/3 Cuauhtemoc, Mexico City, Colonia Escamdon (shoppingcenter)

16/3 -19/3 Tijuana

Mellan den 13/3 och 14/3 finns inga ip spår alls vilket i sig är märkligt med tanke på hur resten av hans uppkopplingar ser ut.
Dagen innan 12/3 uppkopplad i Colonials Escadron och dagen efter den 15/3 uppkopplad i Mexico city

Kan tilläggas att Cuauhtémoc är en del av Mexico City och att det tar ca 28 timmar att ta sig med bil därifrån till Tijuana vid gränsen till USA Kalifornien.

Distans 2376,3 km ca 240 mil.

Förmodligen är det som fg postare till inlägget ”Lagopussy” skrev att något händer med Farid i Mexico city där de bor då även SK anländer dit.
För sen därifrån åker de alla utom Farid till Tijuana. Med alla hans pengar och mobiltelefon ska tilläggas..
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-21 kl. 14:56.
Citera
2025-01-21, 14:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nicket "Upplysa" har tidigare postat länkar bla till flera protokollbilagor med bla de inblandades mobilanalyser, kommunikation och rörelsemönster. I dessa finns även obduktionsutlåtande, bilder på väskan och över hur liket är placerat i den i flertalet plastpåsar, Wks våldtäktsanmälan och tillägget hon gör etc.
Har inte haft tid att gå igenom, kanske även svar finns om 17.15 samtalet? Eller valde Ako att inte svara om det var "mitt i maten"?

Edit. Svårt att veta exakt vad som egentligen kommer fram i TR men att WK skulle sova under mordet var nog ny för i dag ialla fall.

Tack!
Jag laddade ner några aktbilagor/ protokoll tidigare men har inte tillgång till dessa nu.
Jag har inte heller kollat igenom allt, men försökte hitta akos mobilanalys.

Tråkigt att Aftonbladets direktrapportering inte fortsätter. Ws förhör är ju det mest intressanta.

Vi får väl ge oss till tåls och istället vänta på att någon lägger ut rättegången på YouTube.

Att WK påstår att hon inte minns om hon torkade med klorin är ju helt enkelt inte trovärdigt. Klart är att hennes och barnets fingeravtryck finns där och hon vill göra sig av med bevis.

Såg innan jag åkte att WK i meddelanden till Ako skriver att hon ska försöka få Farid att åka någonstans, precis som du skrev. Det är så hon lockade Ako i fällan.

WK förnekar att hon bjudit dit Ako, men som tur är finns det en del meddelanden att luta sig mot.

Åklagaren har dock ingen lätt uppgift.
Citera
2025-01-21, 16:42
Medlem
Citat:
Kom på nu att WKs mobil kanske inte finns tömd?
Gjorde hon inte av sig med mobilen under flykten.

Det är så mycket maskat i bilagorna så väldigt svårt att utläsa något alls.

Jo både hennes och Farids mobil är borta.

Samtalet med Devin om hederskulturen är på många vis intressant. Heder inbegrips av mark, guld och kvinnor.

Ser man på sättet Ako blev mördad, skuren från öra till öra, kan hedern på så vis upprättats ovärdigt en människa likt ett djur.

Läser man Wikipedia om halalslakt står det:

”För att köttet ska räknas som Halal krävs att slaktaren är muslim. Han eller hon måste ha sett till att djuret har tillgång till hö och vatten före slakten. När slaktmomentet är i gång måste slaktaren vända djuret mot Mecka, säga att slakten sker i Guds namn och skära av halspulsådern under struphuvudet”. Var det så det gick till?

Devin berättar att det som avgör vem som offras är hur stark de olika släkterna är. Alltså risken att egna släkten kan stryka med i en vendetta tas i beaktning. I vissa fall dör den otrogne mannen om denne har svag släkt, om den har stark släkt har man ist ihjäl den otrogna frun och låter den otrogna mannen löpa.

Ja får verkligen hoppas det går att lyssna på rättegången i efterhand.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-21 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in