Citat:
Ursprungligen postat av
Lagopussy
Alltså jag tror alla förstår att han inte var genomsympatiskt på något sätt, bilderna från hans mobil i FUP, hur vänner beskriver hans tendens att skryta, exfrun hycklar inte med att hon begärde skilsmässa osv.
Han var väl inte värre än många andra. Vi har alla mer eller mindre dåliga sidor.
Jag tror inte på våldtäktsanklagelserna, hoten om att döda barn och WK. Att Ako skulle ha kopplingar till höngkrinella, fem mobiler ( var det väl det WK sa?) tre bilar osv.
Sanna vänner som beskriver att han kunde vara jobbig, beskriver också en snäll och hjälpsam människa.
Min tro är att Ako kanske kände sig lite ensam, udda, kanske hade lite svårt att knyta kontakter på ett sätt som gjorde att han blev ett lätt byte för en mycket destruktiv, manipulerande, exploaterande person.
Eftersom Ako hade behov av att hävda sig genom pengar, kan detta absolut ha blivit det som fick WK att börja utnyttja honom.
När man blir kär, blir man blind. Men kanske fanns där naiva drag hos Ako som tror att han kan umgås inom familjen, trots den intima relationen.
Helt klart är det väl att de personer som spelar i den här föreställningen har sådana sidor som kan klara av att avrötta en person.
Och sedan försöka sko sig genom att försöka tömma hans konto.