2025-01-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker det här är något som polisen borde sköta men fram tills dess så är det bra att dumpen gör vad dom kan för att uppmärksamma problemet

Det enda sjuka är att vårt samhälle tillåter gäddor ströva fritt ute på nätet och riskera barns integritet

Det finns ingenting njutbart av dumpens arbete, det är ett nödvändigt ont i en sjuk verklighet och kriminellt är det inte heller än eftersom ingen har dömts än

Ströva fritt på nätet? Såväl grooming som ofredande är brottsligt.Detta möter dumpen ständigt på och kan såväl lämna över uppgifter som tipsa polisen. I en del fall är det helt enkelt underlåtenhet att inte anmäla pågående brottslighet. Ta någon vecka på dig att fundera på varför dumpen inte agerar på det viset.Jag har annars svaret

.
Citera
2025-01-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är ytterst få som njuter och ser det som en underhållning
Däremot vill arbetsgivare och folk i deras närhet få veta vilka de är.
Så att man kan hålla dem borda från föreningsliv, arbetsplatser och från sina nära och kära
Ingen vill ha med en gädda att göra inte heller ha dem i sin närhet, är det verkligen så svårt att förstå det?

Du är definitivt en som njuter av förnedringsunderhållningen. Det förstår ju alla, annars skulle du inte vara så korkat enveten. Den info du tycker är viktig kan faktiskt göras utan uthängning.
Ta en funderare för en gångs skull.
Citera
2025-01-21, 00:33
Medlem
Citat:
När man jobbar med tunga saker så skämtar man rätt ofta, det är ett sätt att orka med jobbet
Skulle man inte göra det så skulle man aldrig klara av jobbet i längden

Du läser Bibeln som fan själv. Det är ju uppenbart att de hånskrattar. Vad är det för fel på dig??
Senast redigerad av Takanashi 2025-01-21 kl. 00:37.
Citera
2025-01-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det enda som krävs är att personen får panik när han förstår att han är lurad och det inte finns någon kvinna där, lägger benen på ryggen och drar därifrån utan att snacka med Dumpen. Det är verkligen inget omöjligt scenario i alla fall.

Men vem lägger benen på ryggen när ett par personer ropar att personen kommit för att träffa en 13 eller 14 åring? Eller för att träffa en mamma med ett barn?

Och redan innan det så krävs det rätt mycket jobb innan för att få personen till en träff, först få personen intresserad och sedan lyckas både hålla intresset uppe och inte få personen eller fiskaren att misstänka att det är något märkligt och sen tajma in så att båda parter möts upp på just samma plats som båda vill mötas upp på

Det är så mycket som måste stämma in att det framstår som mindre troligt
Det KAN hända men sannolikheten är låg
Citera
2025-01-21, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om polisen börjar sköta det, och Dumpen fortsätter kommer du ändra dig i denna fråga, för du stöttar Dumpen i vått och torrt, i havets botten eller i stratosfären. Du är Dumpens största fann.

När polisen både har lagstiftning och resurser att sköta det så har dumpen spelat ut sin roll och då har dumpen spelat ut sin roll och kommer därför läggas ner
Citera
2025-01-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ströva fritt på nätet? Såväl grooming som ofredande är brottsligt.Detta möter dumpen ständigt på och kan såväl lämna över uppgifter som tipsa polisen. I en del fall är det helt enkelt underlåtenhet att inte anmäla pågående brottslighet. Ta någon vecka på dig att fundera på varför dumpen inte agerar på det viset.Jag har annars svaret

.

Det har dom gjort massvis med ggr men förundersökningen läggs i regel ner
Citera
2025-01-21, 01:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
När polisen både har lagstiftning och resurser att sköta det så har dumpen spelat ut sin roll och då har dumpen spelat ut sin roll och kommer därför läggas ner
Dumpen kan komma att läggas ned innan lag har kommit. Finkas Sara har jag svårt att tro hon kan vara ansvarig för www.dumpen.se, och har svårt att tro beviset kan överföras till någon annan.
Citera
2025-01-21, 01:22
Medlem
Citat:
Du läser Bibeln som fan själv. Det är ju uppenbart att de hånskrattar. Vad är det för fel på dig??

Det blir väldigt mycket skämt när man jobbar med tunga ämnen
Kan liknas vid att många soldater har använt sig av mycket galghumor för att överleva genom åren (och säkert fortfarande)

Det är fullt normalt beteende och det tror jag även du vet om
Citera
2025-01-21, 01:26
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Av de uthängningar där ett fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum och som jag har tagit del av, har det dock varit kontakt mellan Sara och den uthängde i form av ett eller flera telefonsamtal före publiceringen. Det är ändå ett sätt att säkra att det inte är fel person. Har det hängts ut med bara chatt och inte ens telefonsamtal?
Nope.
Citera
2025-01-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen kan komma att läggas ned innan lag har kommit. Finkas Sara har jag svårt att tro hon kan vara ansvarig för www.dumpen.se, och har svårt att tro beviset kan överföras till någon annan.

Det får vi väll se då i så fall
Vi måste ha en dom först och sedan måste den vinna laga kraft

Sen får vi se vad som händer, dom har pratat om att göra Patrik till ansvarige utgivare ifall Sara hamnar i fängelse men där är vi inte än
Citera
2025-01-21, 01:28
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Det går att göra utan förnedringsunderhållning. Jag vet att du njuter av varje uthängning. Därför försvarar du det sjuka och kriminella med näbbar och klor.
Enbart en riktigt sjuk jävel skulle kalla detta sorgliga synliggörande av störda, empatilösa psyken underhållning.
Citera
2025-01-21, 01:42
Avslutad
...
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-21 kl. 02:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in