2025-01-20, 11:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Han har ju lyckats med det omöjliga varje gång hittills så det skulle både förvåna mig och inte förvåna mig.

Vilka omöjliga saker lyckades Trump med förra gången?
Citera
2025-01-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Att Trump trycket i sig burgare, precis som du gör ibland, gör honom inte till din sociala tillhörighets kämpe.

Jag är ledsen.

Varför kan inte Joe ta presidentplanet till Los Angeles och snacka lite med de som drabbats och bjuda brandmän på pizza ? Nej just det, han sänker sig inte så lågt som att göra en sådan resa. Bättre sitta i Vita Huset eller gå på någon fin korrespondent middag med etablissemanget.
Citera
2025-01-20, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad lyckades han ändra till det bättre under sina fyra första år? Har inget minne av något. Blev muren klar?

Nu är han äldre, tröttare ... Sleepy Trump.

Mycket prat och lite verkstad på den karln.

Du verkar mycket avundsjuk och bitter. Vem skulle orka hålla alla rallyn han gjorde under valkampanjen. Mot slutet 3-4 st per dag. Trump har mycket energi. Till skillnad från Sleepy Joe , vänligen se nedan

https://www.youtube.com/watch?v=h3qW6DB68lI

Ja, börsen stod ju väldigt högt, det blev flera fredsavtal i Mellanöstern, Nordkorea slutade med sina rakettester mm
Citera
2025-01-20, 11:35
Medlem
Fred mellan Ryssland och Ukraina imorrn, nice
Citera
2025-01-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Fred mellan Ryssland och Ukraina imorrn, nice
Fast det är väl knappast en kris
Citera
2025-01-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USB-1
Fast det är väl knappast en kris
Inte? Häpp. Men ett löfte han gav iaf. Ser fram mot det
Citera
2025-01-20, 11:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Varför kan inte Joe ta presidentplanet till Los Angeles och snacka lite med de som drabbats och bjuda brandmän på pizza ? Nej just det, han sänker sig inte så lågt som att göra en sådan resa. Bättre sitta i Vita Huset eller gå på någon fin korrespondent middag med etablissemanget.
Du verkar såld på pizza och burgare.

Jag har inget till övers för Biden, jag tycker han var alldeles för gammal och saknade dessutom riv och pondus. Demokraterna lät sig trampas på och det kommer ställa till det. En sann demokrati har gott om progressiva alternativ till den sittande makten.

Trump är en del av den styrande eliten, etablissemanget. Han friterade pommes på McDonalds just för att lura sådana som dig. Jag tror vår diskussion tar slut här.
Citera
2025-01-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du verkar såld på pizza och burgare.

Jag har inget till övers för Biden, jag tycker han var alldeles för gammal och saknade dessutom riv och pondus. Demokraterna lät sig trampas på och det kommer ställa till det. En sann demokrati har gott om progressiva alternativ till den sittande makten.

Trump är en del av den styrande eliten, etablissemanget. Han friterade pommes på McDonalds just för att lura sådana som dig. Jag tror vår diskussion tar slut här.

Med stora banker och investerare som Blackrock, Wall Street eller BNY ? Dessa hatar Trump och det han vill göra som införande av tullar. Varför var både Kamala, Barack och Hillary uppbackade av Wall Street ? Kamala hade mycket större kassa inför valet 2024. Vem är det som tillhör etablissemanget ? Jag tror vår diskussion avslutas här
Citera
2025-01-20, 11:48
Avstängd
Melange5738s avatar
Verkar som han la ner den där grejen med fred, han och Melania har istället lanserat ett crypto scam med exakt samma upplägg som Hawk Tuah girl.

D.v.s han ger USAs fiender en direktlinje att utöva ekonomisk utpressning mot presidenten. Skitsmart idé, verkligen. Han bränner verkligen ner hela landets integritet och anseende. Skiter totalt i vad folk tycker.
Citera
2025-01-20, 11:49
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Presidenten kan ju utfärda "Executive Orders" men det finns en gräns på vad som kan göras med dessa. Dessa kan även stoppas och prövas i domstol osv.

Vissa förslag man har hört verkar ju ganska extrema - har Trump stöd i kongressen och senaten?

Republikanerna har ju majoritet i kongressen och senaten (eller?) men en del republikaner är ju inga super-supportrar av Trump.

Har Trump stöd av kongressen och senaten?
Har man stöd av kongressen har man stöd av senaten.
Citera
2025-01-20, 11:50
Medlem
Trump kanske ser sig själv som en kapten som kan vända hela systemet på en femöring, men USA:s regering är som en jättelik tankbåt – trög och omöjlig att styra snabbt. Ta något så enkelt som att ändra en policy i en statlig myndighet: det kräver möten, granskningar, remisser och sedan flera månader av implementering.

Vill han ta bort Obamacare igen? Lycka till med det. Tusentals människor jobbar med att administrera det, och att riva det skulle kräva en komplett omstrukturering av hela vårdsystemet. Tror ni att sjukhus, försäkringsbolag och patienter bara väntar på ett knapptryck? Nej, de väntar på kaoset och stämningarna som följer.

Lösa inflation? Skapa jobb? Fixa handelsavtal? Det kräver åratal av planering, förhandlingar och implementering. Till exempel: om Trump rullar ut stora skattesänkningar på sin första dag, vad händer då? Jo, underskottet exploderar, räntorna sticker iväg och ekonomin kraschar. Men visst, låt oss låtsas att en “businessman” kan fixa allt på en dag.

Alla som bor i USA – även de utan papper – har rätt till en rättvis process enligt konstitutionen. Det innebär att de har rätt till en prövning i en immigrationsdomstol innan de kan deporteras. Domstolarna är redan idag överbelastade, med år av köer. Massdeportation skulle öka denna belastning till en nivå som gör systemet helt dysfunktionellt. Utöver det finns det tusentals fall där människor skulle kunna hävda asyl eller andra skydd, en juridisk mardröm sett till resurser och tid.

Det här är inte en actionfilm där hjälten springer in, sparkar upp dörren och fixar allt innan eftertexterna rullar. Folk som tror att han kan “lösa alla kriser på en dag” är som vuxna barn som tror att tandfen finns på riktigt. Komplexa problem tar tid, resurser och ofta smärtsamma kompromisser…
Citera
2025-01-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Har man stöd av kongressen har man stöd av senaten.

Jag menade senaten och representanthuset.

Republikanerna har ju majoritet i båda husen men har Trump alla republikaners stöd för sakerna han vill genomföra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in