2025-01-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, världen och varje land står inför ett enkelt val, eller hur? Antingen styr varje land sina egna gränser och beslut, eller så ger man gladeligen upp suveräniteten till globala organisationer som WEF, WHO och FN. Det första alternativet innebär att prioritera nationella intressen, där skattepengar används för medborgarna istället för att ses som en global resurs att fördela.

Det andra alternativet är att acceptera ett system där nationer följer överstatliga direktiv, och politisk makt hamnar hos en elit som belönas med styrelseplatser och bokavtal. Frågan är enkel: Vill vi ha självständighet och folkvilja eller ett system där demokratin säljs ut för globala löften?

Man kan formulera om det så här: vilken koalition är viktigast?

1. Den som slår mot finanseliten men skonar arbetarrörelsen och minoriteter, eller..

2. Den som står mot woke, PK, kulturmarxism etc., men låter nyliberaler sätta den ekonomiska agendan.

Det är ju uppenbart vart högern står i den frågan för tillfället, så demokratin kommer nog ytterliggare nedmonteras till fördel för globalismen, men ni kommer iaf få tjafsa om transor ostört.
Citera
2025-01-20, 00:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Vi kan nog räkna med att dessa är med:
Ulf Kristersson
Maggan Andersson
Pål Jonsson
Eventuellt Annie Lööf (hon har i alla fall tidigare funnits i dessa kretsar, har dock dålig koll på vad hon gör numera)
Minst 10-15 sossar till
Citera
2025-01-20, 00:54
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Lite lustigt är det att se att samma pissliberaler som högljutt säger sig kämpa för och värna demokratin och allas rätt att lägga en lapp på lådan var fjärde år,
sedan är de som är först ut att försvara denna typ av möten, där de verkliga besluten fattas, i stängda rum av hemliga deltagare, långt från det vanliga folkets insyn.
Får...
Citera
2025-01-20, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
På måndag, samtidigt som Donald Trump svärs in som president, hålls ett möte i Davos som många anser vara en sammankomst för den så kallade "Djupa staten." Vid detta möte deltar 22 individer från Sverige, inbjudna till vad som beskrivs som ett "skuggregeringsmöte."

Vilka dessa personer är har dock hemligstämplats, och det är omöjligt att få ut information från Regeringskansliet. Detta väcker frågor om varför dessa uppgifter inte är offentliga, särskilt då Sveriges grundlagar förespråkar transparens och offentlighetsprincipen.

Varför hålls dessa namn dolda, och vad innebär detta för demokratin och insynen i hur Sverige deltar i internationella möten på denna nivå?

Varför ställer Sveriges Journalister inga frågor ?

https://x.com/kattab4/status/1880614573906206970?s=48&t=QNB6W24sc1J8vh27usA6Cw

Har inte WEF spelat ut sin roll redan?
Det är som delta i en likvaka numera eller tröstpris för de som inte blev bjudna på balen (Trumps invigning) som t.ex. Ursula vd Leyen, Keir Sturmer och tiggaren från Kiev.
När Bill Gates har blivit best buddy med Trump då vet man vad de riktiga makthavarna prioriterar.
Citera
2025-01-20, 01:53
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Det ska garanterat diskutera hur man ska censurera X och Meta på EU-nivå nu när det har blivit lite jobbigt att pöbeln får uttrycka sig lite friare igen.

Hur skall man hantera Ukrainas nederlag?

Trump?

AI ?

Rumänien?

Energi?

Vad mer kommer man diskutera?

Jag tror inte dom behöver diskutera hur man gör det

Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Lite lustigt är det att se att samma pissliberaler som högljutt säger sig kämpa för och värna demokratin och allas rätt att lägga en lapp på lådan var fjärde år,
sedan är de som är först ut att försvara denna typ av möten, där de verkliga besluten fattas, i stängda rum av hemliga deltagare, långt från det vanliga folkets insyn.
Får...

Dessa möten har den makt vi européer ger dom. I detta ingår även tankar från motståndare.

Folk må kalla mig galen. Men i min värld lyssnar jag enbart på vår kung.

Har jag gjort det enkelt för mig? Givetvis. Men mitt blod säger att det är rätt. Därför är det rätt.
Citera
2025-01-20, 03:51
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
https://www.weforum.org/stories/2024/12/davos-2025-whos-coming-and-what-to-expect/
Läs här för info.
'
det var inte direkt det jag frågade efter... (oie konstigt!)
Citera
2025-01-20, 08:04
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
tror ni fortfarande att vi har demokrati i Sverige.. vilka jävla hjärntvättade jävlar ni är.

Ja tyvärr är det nog så att de flesta svenskar är naiva och rätt korkade.
Generationerna innan oss litade blint på staten, med viss rätt då tidigare generationers ledare (förutom Palme) gjorde allt för sverige och svenskarnas bästa.
Idag är varje lands riksdag marionetter för den djupa staten.
Alla som motsätter sig dumheterna blir kallade diktatorer.
Citera
2025-01-20, 08:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kc67
Du repeterar endast propaganda din jävla fårskalle.
Jag återger fakta. Dvs sann propaganda. Om din tro bygger på alternativa fakta så har du missat källkritiken.

Fårskalle-anklagelsen är ett irrelevant personangrepp som inte bidrar positivt till diskussionen och försvagar din eventuella ståndpunkt, så den bemöter jag inte.
Citera
2025-01-20, 08:15
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag återger fakta. Dvs sann propaganda. Om din tro bygger på alternativa fakta så har du missat källkritiken.

Fårskalle-anklagelsen är ett irrelevant personangrepp som inte bidrar positivt till diskussionen och försvagar din eventuella ståndpunkt, så den bemöter jag inte.

Propaganda är spridning av information för att påverka åsikter och handlingar i en specifik riktning, ofta genom media. Den är sällan sann eftersom den:

Vinklar fakta för att gynna en agenda.
Selektivt utelämnar information som inte passar.
Manipulerar känslor snarare än att uppmuntra rationellt tänkande.
Använder lögner och överdrifter för att övertyga.
Saknar transparens om avsändarens motiv.
Citera
2025-01-20, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vi kan nog räkna med att dessa är med:
Ulf Kristersson
Maggan Andersson
Pål Jonsson
Eventuellt Annie Lööf (hon har i alla fall tidigare funnits i dessa kretsar, har dock dålig koll på vad hon gör numera)
Minst 10-15 sossar till

WEF har en sida per medlem, bara att googla personens namn och WEF så kommer det fram. Maggan tex.
Citera
2025-01-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Får...

De pratar om "vår demokrati" som är något helt annat än "demokrati-demokrati", hur som helst, din åsiktsfrihet är ett hot mot "vår demokrati" och därför måste fler barn trans-eras för att befrias från fruktsamhetens kedjor.
Citera
2025-01-20, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Har inte WEF spelat ut sin roll redan?
Det är som delta i en likvaka numera eller tröstpris för de som inte blev bjudna på balen (Trumps invigning) som t.ex. Ursula vd Leyen, Keir Sturmer och tiggaren från Kiev.
När Bill Gates har blivit best buddy med Trump då vet man vad de riktiga makthavarna prioriterar.

Speciellt klasse pratar som en överste präst för en internationell sex-självmordskult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in