2025-01-19, 22:23
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Minns inte. Tjeckien och Frankrike var med i matchen vill jag minnas.
Det var Vancouver
Citera
2025-01-19, 22:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Hur är snön i Trondheim? Är det samma halvgrå skitsnö som det ofta är i kollen. I så fall blir det ett katastrofmästerskap. Svenska vallare klarar bara Norrlands kallföre eller när det är vårplusgrader som det är i Norrland på våren. Har varit så sista 30 åren När det är kring nollan , nysnö och svårvallat eller norsk smutssnö så misslyckas de alltid.

Hur är »Norrlands« kallföre i Gävle?

Trondheim har speciella snöförhållanden som de svenska vallarna brukar ha problem att bemästra, men som de norska dito är mästare på.
Citera
2025-01-19, 22:39
Medlem
Citat:
Hur är snön i Trondheim? Är det samma halvgrå skitsnö som det ofta är i kollen. I så fall blir det ett katastrofmästerskap. Svenska vallare klarar bara Norrlands kallföre eller när det är vårplusgrader som det är i Norrland på våren. Har varit så sista 30 åren När det är kring nollan , nysnö och svårvallat eller norsk smutssnö så misslyckas de alltid.
Då måste ju Frida vara en exeptionell skidåkare då hon vunnit 2 ggr i Kollen på, enligt dig, misslyckade skidor.
Där ser man.
Citera
2025-01-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Då måste ju Frida vara en exeptionell skidåkare då hon vunnit 2 ggr i Kollen på, enligt dig, misslyckade skidor.
Där ser man.
Du vet ju helt klart inte vad jag pratar om så du kanske skulle låta bli att kommentera.Även i kollen kan de naturligtvis ha fin snö ibland
Citera
2025-01-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur är »Norrlands« kallföre i Gävle?

Trondheim har speciella snöförhållanden som de svenska vallarna brukar ha problem att bemästra, men som de norska dito är mästare på.
Ja var rädd för det. Det har man ju sett förut på mästerskap i Norge.
Citera
2025-01-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Märta känns given i sprint och masstart, Crusell borde få köra masstart också. Rönnlund borde också få åka.

känns som Märta var på väg hem även Johanna och Crusell å så klart Ebba av damerna
Citera
2025-01-19, 22:59
Medlem
Citat:
Du vet ju helt klart inte vad jag pratar om så du kanske skulle låta bli att kommentera.Även i kollen kan de naturligtvis ha fin snö ibland
Så då är det inte, som du skrev och som jag reagerade på, alltid dom misslyckas med vallningen.
Citera
2025-01-19, 23:03
Medlem
Citat:
Så då är det inte, som du skrev och som jag reagerade på, alltid dom misslyckas med vallningen.
Du får nog läsa igen.
Citera
2025-01-19, 23:06
Medlem
katws avatar
Citat:

Så det var fin snö 2020 och 2024 då?
Citera
2025-01-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så det var fin snö 2020 och 2024 då?
Så här säger Poromaas pappa. Han har lite bättre. Koll än er.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KvP8q7/mina-skidor-bara-dog

.
Citera
2025-01-19, 23:31
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Tror det er en annen faktor som også spiller inn.
Når vi snakker om andre utøvere, prater vi ofte om deres høyeste og laveste-nivå, form-messig, teknisk og mentalt.
Lägereid t.ex er en utøver som de fleste er enige om faktisk står lite ut, fordi han har et specielt høyt laveste-nivå. Andre er mye mer varierende i sin form gjennom sesongen.

Jeg bor jo nesten i Sverige om sommeren med min campingvogn, og da er dette gjerne et tema med noen øl rundt bålpannen.
Men dette forumet skiller seg spesielt mye ut akkurat va gjelder dette specielle temaet.

Kan virke som om overraskende mange her har klokketro på at de egne utøverne, i motsetning til alle andre utøvere verden over, ALLTID stiller til start med sitt høyeste høyeste-nivå, form-messig, teknisk og mentalt. Og at det rett og slett ALDRI kan finnes andre forklaringer enn valla om de ikke presterer alle løp på nivå med sine beste bragdløp. Kan virke som at de glemmer at det er hele mennesker det handler om, og ikke roboter.
Citera
2025-01-20, 00:20
Medlem
Citat:
Du får nog läsa igen.
Om du inte menar alltid så skriv inte alltid då!

Blir svårt att förstå om du skriver en sak men menar nåt annat.........
Senast redigerad av smokieknife 2025-01-20 kl. 00:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in