2025-01-19, 19:23
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Min kristallkula är grumlig. Känns som Ebba kommer spetsa till sig lite framemot VM, dock ej i en tavla lik Planica ´23. Frida tror jag mycket på angående VM. Linn tar ingen medalj på VM individuellt. Jonna tar fyra i rad.

Postat för fyra dagar sedan. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och ser ut som att kristallkulan ger besked. Skistad är lite lömsk ändå ska sägs.
Citera
2025-01-19, 20:14
Medlem
Citat:
Postat för fyra dagar sedan. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och ser ut som att kristallkulan ger besked. Skistad är lite lömsk ändå ska sägs.
Blir en jevn gullduell mellom Sundling og Skistad (noe som blir Sundlings eneste individuelle medalje) foran Svahn på 3. plass. Tør ikke spå hvem av dem som vinner. Karlsson vinner 10 km suverent foran Ebba og Johaug. På skiathlon vinner Johaug like suverent, foran Karlsson og Ebba. På 50 km vinner Johaug et stykke foran Diggins og Karlsson. Suveren svensk seier på sprintstafetten til Svahn og Sundling foran Norge med en distanseløper som blir fragått av Svahn og gir Skistad et umulig utgangspunkt. Tyskland på 3. Stafetten tør jeg faktisk ikke spå, men mistenker at Fossesholm blir jokeren som avgjør hvem av Norge og Sverige som vinner. Med Tyskland på bronse.
Citera
2025-01-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Blir en jevn gullduell mellom Sundling og Skistad (noe som blir Sundlings eneste individuelle medalje) foran Svahn på 3. plass. Tør ikke spå hvem av dem som vinner. Karlsson vinner 10 km suverent foran Ebba og Johaug. På skiathlon vinner Johaug like suverent, foran Karlsson og Ebba. På 50 km vinner Johaug et stykke foran Diggins og Karlsson. Suveren svensk seier på sprintstafetten til Svahn og Sundling foran Norge med en distanseløper som blir fragått av Svahn og gir Skistad et umulig utgangspunkt. Tyskland på 3. Stafetten tør jeg faktisk ikke spå, men mistenker at Fossesholm blir jokeren som avgjør hvem av Norge og Sverige som vinner. Med Tyskland på bronse.

Heidi Weng kommer garanterat vinna minst 1 medalj. Skulle inte förvåna mig om hon tar 2.
Silver på skiathlon tror jag nog hon tar iaf. Skistad vinner såklart sprinten före två svenskor.
oklart vilka dock.
Citera
2025-01-19, 20:46
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28

Du ratar Heidi. Tror hon tar en medalj på skiathlonen. Kanske även på femmilen.

Ja, Tyskland framstår som huvudfavorit till bronspengen. Finland kan utmana med Matintalo-Niskanen-Pärma-Joensuu. USA kan vi räkna bort helt med Brennan under isen och avsaknaden av ett stabilt fjärdenamn.
Citera
2025-01-19, 20:51
Medlem
Citat:

Ja, Tyskland framstår som huvudfavorit till bronspengen. Finland kan utmana med Matintalo-Niskanen-Pärma-Joensuu. USA kan vi räkna bort helt med Brennan under isen och avsaknaden av ett stabilt fjärdenamn.
Tror ikke hun har samme høyeste nivå i toppform som et par av de andre. Slind kan for så vidt finne på å vinne 5-milen for så sterk er hun, men jeg mistenker at hun konkurrerer litt for mye denne sesongen til å klare å ha den samme toppformen som de andre og at hun får en liten down i VM hvis hun ikke prioriterer mer trening før VM.
Citera
2025-01-19, 20:59
Medlem
katws avatar
Citat:

Stadlober ska nog inte räknas bort på skiathlonen heller.
Citera
2025-01-19, 21:08
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Stadlober ska nog inte räknas bort på skiathlonen heller.

Lite outsider där. Även femmilen kan passa då (antagligen) en del är "slitna" efter mästerskapet.

På tal om 30+are. Jonas Baumann gör sitt bästa vc-lopp någonsin idag. 35 år snart.
Citera
2025-01-19, 21:23
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Lite outsider där. Även femmilen kan passa då (antagligen) en del är "slitna" efter mästerskapet.

På tal om 30+are. Jonas Baumann gör sitt bästa vc-lopp någonsin idag. 35 år snart.
Han gjorde väl annars en riktigt bra stafettsträcka i Sotji, eller minns jag fel?
Citera
2025-01-19, 21:31
Medlem
Thax21s avatar
Vilken jädra helg det har varit för en längdskidnörd som mig själv. Världscup, Sverigecup för både seniorer och juniorer och så NM på det.

Så toppas allt med tre svenska världscupsegrar, varav två på herrsidan och en helt fantastisk prestation på damsidan. Sådana här helger kommer inte ofta.
Citera
2025-01-19, 21:40
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Han gjorde väl annars en riktigt bra stafettsträcka i Sotji, eller minns jag fel?

Minns inte. Tjeckien och Frankrike var med i matchen vill jag minnas.
Citera
2025-01-19, 21:58
Medlem
Hur är snön i Trondheim? Är det samma halvgrå skitsnö som det ofta är i kollen. I så fall blir det ett katastrofmästerskap. Svenska vallare klarar bara Norrlands kallföre eller när det är vårplusgrader som det är i Norrland på våren. Har varit så sista 30 åren När det är kring nollan , nysnö och svårvallat eller norsk smutssnö så misslyckas de alltid.
Citera
2025-01-19, 22:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Vilken jädra helg det har varit för en längdskidnörd som mig själv. Världscup, Sverigecup för både seniorer och juniorer och så NM på det.

Så toppas allt med tre svenska världscupsegrar, varav två på herrsidan och en helt fantastisk prestation på damsidan. Sådana här helger kommer inte ofta.
Yep. Är alltid härligt att sitta och mysa med längdskidåkning på TV:n vid den här tiden av året
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in