2025-01-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
En halv flaska vin är det nog få som blir bakis av, bara drygt två glas vin. Men du kanske dricker väldigt sällan. En alkis som dricker mycket kan ju ha riktigt höga promillehalter utan att knappt känna sig onyktra.

Var ett rejält lager med flaskor när hon tömde lägenheten såg man, tyckte hon sa att hon drack en flaska om dagen då och det är ju definitivt för mycket.

Men nu kanske hon inte dricker lika mkt utan tar nåt glas vin på krogen bara då hon inte får dricka på boendena (Såvida hon inte häller över det i nåt annat) Men man får uppfattningen att det sups jämt om det är det enda man ser.

Har sett flera klipp från krogen där hon har en hel vinflaska inne på bordet. Är ju sjukt dyrt att hinka på krogen jämfört med att köpa själv på bolaget så pengarna rinner ju iväg även om hon har "mycket" så är det ju småpengar att överleva nån längre period på om tänkt fortsätta bo på hostel. Hon vägrar ju hyresrätt och vill bara bort i Stockholm och br i Stockholm är ju kört, det har hon inte råd med.
Citera
2025-01-19, 11:57
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatShambler
Fattar inte hur hon orkar. Blir hon aldrig bakis? Är det mentalsjukdomen som gör att hon bara driver på eller dricker hon inte så mycket som det verkar?

Jag hade blivit helt sjuk om jag ens bara druckit en halv flaska vin tre dar i rad.

Hon hinner aldrig bli bakis för hon dricker varje dag. Fruktansvärt att se hennes alkoholberoende skena och hur det påverkat hennes yttre och sinne.
Tror inte att hon lever länge till.
Citera
2025-01-19, 12:00
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Igår kväll är jag ganska säker på att hon drack vin på sitt rum men hade hällt det i en flaska med sugrör och kallade det för örtte! 😊

Jag tror detsamma. Hon verkade fullare för varje klunk och inte skulle gräddis dricka varken örtte eller kranvatten. Vin eller ramlösa är den vätskan hennes kropp absorberar.
Citera
2025-01-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Nu är det så att Arja utan sångkunskaper kunde träffa en grek och bli en stjärna på både slott och Gotland.

I SVTs filmatisering av "Gräddis" kommer Lena Endré göra Pia. I rollen som Hassan ser vi Peter Haber. Inspelningen kommer göras i hemlighet i SVTs lokaler Karlskoga. Manus är skrivet på Östermalm av Alex Scuhlman med assistans av AI, Microsoft Wordspell, 300 kollegor, ett helt gäng från Arboga med mittgluggar. Tyvärr kommer inte Lennart Bladh att medverka eftersom han blev behandlad och dog.

I rollerna som Gräddis mamma och pappa från kalla Österbotten ser vi två debutanter i form av Margareta Andersson och Jimmy Åkesson. Gräddis syster spelas av Ebba Thor Bush. Om Gräddis haft en till syster hade Nooshi Dagostar spelat den rollen. Vänsterpartiet och miljöpartiet kommer ta upp frågan i nästa riksdagsdebatt. Alla inblandade politiker gör fina rollprestationer och erkänner att "att vara skådespelare är precis som att tala i riksdan - och så får man varmkorv på köpet".

Om kollegorna i Arboga lyckas få liv i flera gubbar eller tröttnar på LA kan Netflix bli intesserade.
😅
Citera
2025-01-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Nu är det så att Arja utan sångkunskaper kunde träffa en grek och bli en stjärna på både slott och Gotland.

I SVTs filmatisering av "Gräddis" kommer Lena Endré göra Pia. I rollen som Hassan ser vi Peter Haber. Inspelningen kommer göras i hemlighet i SVTs lokaler Karlskoga. Manus är skrivet på Östermalm av Alex Scuhlman med assistans av AI, Microsoft Wordspell, 300 kollegor, ett helt gäng från Arboga med mittgluggar. Tyvärr kommer inte Lennart Bladh att medverka eftersom han blev behandlad och dog.

I rollerna som Gräddis mamma och pappa från kalla Österbotten ser vi två debutanter i form av Margareta Andersson och Jimmy Åkesson. Gräddis syster spelas av Ebba Thor Bush. Om Gräddis haft en till syster hade Nooshi Dagostar spelat den rollen. Vänsterpartiet och miljöpartiet kommer ta upp frågan i nästa riksdagsdebatt. Alla inblandade politiker gör fina rollprestationer och erkänner att "att vara skådespelare är precis som att tala i riksdan - och så får man varmkorv på köpet".

Om kollegorna i Arboga lyckas få liv i flera gubbar eller tröttnar på LA kan Netflix bli intesserade.

👏 😂
Citera
2025-01-19, 15:21
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatShambler
Fattar inte hur hon orkar. Blir hon aldrig bakis? Är det mentalsjukdomen som gör att hon bara driver på eller dricker hon inte så mycket som det verkar?

Jag hade blivit helt sjuk om jag ens bara druckit en halv flaska vin tre dar i rad.

Nja, alltså, en vanlig människa som inte har större problem med spånken blir ju rejält bakis efter en blöt utekväll. En normal och frisk människa får huvudvärk, blir illamående och kräks av blotta tanken på alkohol dagen efter. så funkar ju inte en alkoholist. De har passerat det stadiet. De vaknar upp och har enorm abstinens och mår skit. Deras kropp skriker efter mer alkohol för att kunna fungera. De har ett enormt sug efter att ta en återställare det första de gör, även om de vaknar 04:30. Har de en flaska vin på bordet så hinkar de i sig den. De behövs mer och mer alkohol under dagen och sedan kvällen för de får en extrem tolerans. De har perioder där de krökar flera dagar i sträck utan att nyktra till någon längre period. När de så småningom inte får tag i mer alkohol skakar de, kallsvettas och har svår ångest och ledvärk. De slutar fungera och får svårt att gå. De sjunker djupare och djupare i sitt missbruk. Efter varje flerdagar alkohol-rejs blir de sämre och sämre. Nedförsbacke till akutpsykiatrin ... blir gulare och gulare i fejan.
Citera
2025-01-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Igår kväll är jag ganska säker på att hon drack vin på sitt rum men hade hällt det i en flaska med sugrör och kallade det för örtte! 😊
Det gjorde hon säkert! 🙃
Citera
2025-01-19, 18:24
Medlem
Ny story. Gräddis är djupt sårad och deppig och tar sig själv från dejtingmarknaden i minst ett halvår, för hon vill inte träffa några män mer. Får se hur länge det håller den här gången. Gissar att snubben hon dansade med, pussade på kinden och sträckte ut sin långa, gråa tunga framför igår kväll ute på lokal nobbade henne.
Senast redigerad av kloakdjur 2025-01-19 kl. 18:28.
Citera
2025-01-19, 18:42
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Ny story. Gräddis är djupt sårad och deppig och tar sig själv från dejtingmarknaden i minst ett halvår, för hon vill inte träffa några män mer. Får se hur länge det håller den här gången. Gissar att snubben hon dansade med, pussade på kinden och sträckte ut sin långa, gråa tunga framför igår kväll ute på lokal nobbade henne.

Nej, så tråkigt...då är det alltså fritt fram för andra kvinns nu, då en av Stockholms absolut vackraste, smalaste, sexigaste o mest sympatiska kvinna, Pia Pissfitta, lägger sina könsvårtor på hyllan o drar sig tillbaka i dryga halvåret framåt?

Yey, här ska raggas! Nä, skämt åsido...att Pia nu sprang på pumpen just i går på Engelen, kanske ger henne söndagsångest, men förfan...snart ny helg, o en Pia iklädd ny glitterblåsa, äntrar golvtiljorna för att ragga loss på en ny lägenhet...förlåt, snubbe med eget boende!

Finns den där pussfilmen att se någonstans? Nyfiken, o har inte TT, vilket snart verkar vara ett minne blott...
Citera
2025-01-19, 18:43
Medlem
Oj då. Varning för OT.
Min otydliga poäng var att en del inte blir bakfulla.
Det hörde till senaste pratet om bakfylla, men jag tar varningen för tråden handlar inte om mig.

Kan tänka mig att det är lättare att ta till alkohol om man inte mår dåligt av det. I början.
Vet inte hur det har varit hos Pia. Har hon klagat på bakfylla?
Det ligger förvisso i hennes intresse att inte klaga på sånt eftersom att hon inte har något problem med alkohol.
Eller så blir hon inte bakfull men abstinens får hon ju uppenbarligen då det syns.
Senast redigerad av Perturbed 2025-01-19 kl. 19:07.
Citera
2025-01-19, 20:09
Medlem
LenaLars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Finns den där pussfilmen att se någonstans? Nyfiken, o har inte TT, vilket snart verkar vara ett minne blott...

Delar allt Gräddis-material jag får tag på här tills vidare:

https://gofile.io/d/d059vJ

Välj att sortera efter creation time för att få senaste högst upp.
Citera
2025-01-19, 20:21
Medlem
Nu ska hon inte dejta på ett halvår pga less på män och har könsvårtor. I kommentarerna svarar hon att Hassan älskar henne och det är avundsjuka tjejer som förstör för dom - de stöter på honom. För att inte vara intresserad av män längre är hon obehagligt besatt av stackars H 😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in