2025-01-19, 18:01
Medlem
En intressant video från Elsa Widding med mer om detta ämne:
https://www.youtube.com/watch?v=d92F3qgqyls

Ni som tycker det är konspirationsteorier är bara får och nyttiga idioter tyvärr.
Citera
2025-01-19, 18:02
Medlem
Imnshos avatar
Jag är mest nyfiken på vilken god mat som man kommer att bli serverad på elitmötet. Bjuder Schwab på insekts burgare?
Citera
2025-01-19, 18:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bristen på demokratisk insyn och transparens i beslutsfattande och maktutövande, det tycker jag är rätt givet. Varför skulle det inte vara ett problem?

Hur menar du? Kan det bli mer transparent än att de i förväg berättar vad som ska diskuteras och sedan live streamar alltihop ?
Citera
2025-01-19, 18:09
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har i förtroende fått berättat för mig att det är av säkerhetsskäl

Eftersom alla åker i samma plan behöver Putin bara skjuta ner ett plan för att alla viktiga svenskar ska förintas och därmed lamslå Sverige för all framtid. Dessa 22 är oersättliga.
Finns ingen i vår regering som är oersättlig.
Däremot finns det en liten men ändock risk att Åkesson blir statsminister om planet skjuts ner.
Citera
2025-01-19, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har i förtroende fått berättat för mig att det är av säkerhetsskäl

Eftersom alla åker i samma plan behöver Putin bara skjuta ner ett plan för att alla viktiga svenskar ska förintas och därmed lamslå Sverige för all framtid. Dessa 22 är oersättliga.

Nej. Det gör dom inte.

Är det din efterblivna lillebrorsa som berättat för dig i förtroende?
Citera
2025-01-19, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
NEj, men de offentliganställda har skyldighet att meddela vilka möten och sammankomster de deltar i.

Politiker är inte offentliganställda. Och nej, de har inte den skyldigheten.
Citera
2025-01-19, 18:23
Medlem
Varför får G7 sån uppmärksamhet men inte dessa möten där antagligen samma personer rör sig?
Varför är ett möte värt flera timmar i TV och massor med artiklar när dessa möten aldrig rapporteras om?
Citera
2025-01-19, 18:29
Medlem
Stakeholders avatar
Dom som kommer är bland andra. Kristersson, Busch, Svantesson, Forssmed, Magdalena, Damberg, Löfven.

Dvs mest S, M och KD.
Citera
2025-01-19, 18:37
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator

Ni som tycker det är konspirationsteorier är bara får och nyttiga idioter tyvärr.

hon är mycket bra på att sammanställa ämnet.!

Detta är inte konspirations teorier.. DE ÄR HELT ÖPPNA MED AGENDAN!
Citera
2025-01-19, 18:44
Medlem
SkylineSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
På måndag, samtidigt som Donald Trump svärs in som president, hålls ett möte i Davos som många anser vara en sammankomst för den så kallade "Djupa staten." Vid detta möte deltar 22 individer från Sverige, inbjudna till vad som beskrivs som ett "skuggregeringsmöte."

Vilka dessa personer är har dock hemligstämplats, och det är omöjligt att få ut information från Regeringskansliet. Detta väcker frågor om varför dessa uppgifter inte är offentliga, särskilt då Sveriges grundlagar förespråkar transparens och offentlighetsprincipen.

Varför hålls dessa namn dolda, och vad innebär detta för demokratin och insynen i hur Sverige deltar i internationella möten på denna nivå?

Varför ställer Sveriges Journalister inga frågor ?

https://x.com/kattab4/status/1880614573906206970?s=48&t=QNB6W24sc1J8vh27usA6Cw

I framtiden styr affärsvärlden Militären samt Washington. Elon Musk är bara början. KAOS inom 50 år är min tanke. KAOSET är underbart för den som har stålar. Vi gick från att få kollektiv rösträtt, kollektivavtal etc. Nu kommer dessa mäktiga krafter att ta bort dessa två viktiga punkter! I framtiden finns det egentligen ingen riktig inriktning på vad som är vänster eller höger. Bara den som är framgångsrik som folket kommer att lyssna på. Just nu är det Elon Musk. Imorgon är en annan dag

Ps! Är inte en kommunist röstare eller så. Bara realist ;-)
Citera
2025-01-19, 18:45
Medlem
fulvodkas avatar
Vad är syftet med att vår statsminister ska delta på detta möte?
Citera
2025-01-19, 18:51
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator

"... så att DE sen kan se till att lagar hemma i Sverige helt anpassas till Den Nya Världen, som DE skapar..."

Jodåsåatt... inte alls konspirationsteorier... hon kanske borde tagit vaxxet så hade hon ju varit död och begraven för längesedan, så hade hon sluppit oroa sig för "Den Nya Världen" som tydligen ska vara rena helvetet på jorden enligt sådana som henne... för visst gick väl vaxxet ut på att alla skulle dö inom ett år? Eller?

Sätter 1000 spänn på att den där knäppkärringen efter att hon tankat upp sina videos till Youtube tar sin leasade Volvo till IKEA och sedan svänger förbi McDonalds på vägen hem - och inte ens reflekterar över hyckleriet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in