2025-01-19, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Ytterligare en substanslös och tendentiös tramsblogg utan vettig källa från ts.

Individer, djupa staten.....jävla svammel.

Platsar inte ens i KoAT....

WEF är en tankesmedja och har varken med offentlighetsprincip eller regeringskansliet att göra.

Om du tittar på manpowers sida så finns det en länk till WEF där de skriver att omställningen ska ge 30 000 000 miljoner nya jobb
Så lite mer än en tankesmedja är de definitivt

Och nu ska eu låna 800 miljarder euro varje år för att satsa på miljöarbeten ( enligt SVT )
Lite kul dock att inte vänstern har kommit på att miljörörelsen drivs av amerikanska kapitalister
Citera
2025-01-19, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
tror ni fortfarande att vi har demokrati i Sverige.. vilka jävla hjärntvättade jävlar ni är.

Men för i helvete ditt lata jävla kräk.

Starta en egen tidning eller eget parti. Så kan folk rösta på dig.

Både trump och Åkesson har ju inflytande pga demokratin.

Men tro fan inte att du kan sitta på röven och bara negga och att du sen får inflytande. Det funkar inte så
Citera
2025-01-19, 14:29
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har i förtroende fått berättat för mig att det är av säkerhetsskäl

Eftersom alla åker i samma plan behöver Putin bara skjuta ner ett plan för att alla viktiga svenskar ska förintas och därmed lamslå Sverige för all framtid. Dessa 22 är oersättliga.

Oersättliga för vem, WEF?
Dessa överlöpare skulle jag helst av allt vilja se fastlåsta i stupstocken på Järntorget som i gamla goda dagar och slippa se.
Att lobba för Wallenberg och andra sällskap gör mig bara spyfärdig.
Så ja, Putin om du känner för det så har du min tillåtelse att spränga upp deras plan.
Citera
2025-01-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Nej, jag är anställd i offentlig sektor och behöver inte redovisa mina möten

Nej, men om du, som teamleader, har ett möte med din städtekniker om det skall städas på dam eller herrtoaletten först, behövs troligen ingen redovisning.
Citera
2025-01-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
NEj, men de offentliganställda har skyldighet att meddela vilka möten och sammankomster de deltar i.
Men de reser dit av egenskap utav makthavare och inte en privatperson.
Citera
2025-01-19, 16:10
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Men de reser dit av egenskap utav makthavare och inte en privatperson.
Naturligtvis, och inte fan tar de ledigt från jobbet. en del inlägg är ju ren trams.
Citera
2025-01-19, 16:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Är det inte bra att ledare träffas, utbyter information och erfarenheter och diskuterar hur vi bäst kommer framåt?

Ska alla politiker och makthavare istället sitta isolerade och inlåsta på sitt kontor?

Vad är ni rädda för?
Citera
2025-01-19, 16:21
Medlem
LeifD2s avatar
Det är väl inga andra maffia-möten som har offentliga deltagarlistor heller?

Men det ser ju inte bra ut i förhållande till offentlighetsprincipen förståss. Det är ju SÅ uppenabrt att man håller på med skumrask. Annars hade det ju inte varit några problem att berätta vilka som åker och vad som diskuteras.
Citera
2025-01-19, 16:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är väl inga andra maffia-möten som har offentliga deltagarlistor heller?

Men det ser ju inte bra ut i förhållande till offentlighetsprincipen förståss. Det är ju SÅ uppenabrt att man håller på med skumrask. Annars hade det ju inte varit några problem att berätta vilka som åker och vad som diskuteras.

Maffian brukar väl inte livestreama sina möten så alla kan höra vad som sägs och diskuteras samt vilka som deltar? Det gör däremot WEF… https://www.weforum.org/stories/2024/12/how-to-follow-davos-2025-on-digital/

Såna här okunniga trams trådar om WEF, Bilderberg etc är mest pinsamma..
Citera
2025-01-19, 16:44
Medlem
Enterprises avatar
Jag kan ge mig fan på att nästintill samtliga "hemliga" delegater stolt kungör på LinkedIn att de är på WEF.
Världens enklast gräv, även för er utvecklingsstörda i tråden. Varsågoda!
Citera
2025-01-19, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Att du tror att Åkesson är någon form av opposition i Sverige förklarar allt om dig. Han är mellanmjölken personifierad. Kanske inte en landsförrädare men inte mer... Trump är det lite mer go i, vi får se.

Skapa en Tidning? Parti? du är minst 30 år bakom tiden.

Starta en blogg då eller vad fan som helst annat än att sitta på röven och gnälla om att det inte finns någon demokrati.

Aldrig slagit dig att de flesta tycker inte Afs eller marxist-leninisterna eller andra ytterkantspartier är så fantastiska.
Citera
2025-01-19, 16:52
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Ytterligare en substanslös och tendentiös tramsblogg utan vettig källa från ts.

Individer, djupa staten.....jävla svammel.

Platsar inte ens i KoAT....

WEF är en tankesmedja och har varken med offentlighetsprincip eller regeringskansliet att göra.
Du är ju duktigt blåst om du tror på detta

Wallenbergarna lär ju vara ett par av de 22 som anländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in