Citat:
Ursprungligen postat av
LimboLife
Jag ställde en fråga och du besvarar den med ett cirekelresonemang.
På vilket sätt då. Motivering? Jag är väldigt konsekvent i det jag säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
LimboLife
Förenklat kan man då säga att ditt svar är att allt skall vara fritt att uttrycka förklätt som yttrandefrihet.
Du vänder dig emot lagstiftningen när det kommer till hets mot folkgrupp.
Allt är enligt dig vänster när nazism och nazister kritiseras.
När Jonas Gardell genom att skämta om att man borde förbjuda heterosexuella så tar du det på blodigt allvar.
Är du autistisk?
Nazismen ville även utrota autister.
Sug på den.
Jag anser att yttrandefrihet betyder att man ska få framföra sin åsikter, ja.
Om jag tolkar ditt svar, menar du att man inte ska får framföra sin åsikter förklädda, vilket många gör. Ska vi ha ett förbud mot det menar du? Fängsla alla Palestinademonstranter för HMF? Antisemitism.
Jag är mot HMF lagen. Helt klart då vi inte är lika inför lagen som det står i grundlagen att man ska vara. Jag menar även att den begränsar yttrandefriheten. Att man ska ha rätt att kritisera olika grupper. Vad ser du som problem med det? Du för fram kritik utan egentliga argument. Du säger, anser du det här, är det fel, utan att förklara varför det skulle vara fel att anse det.
Sen kommer du med ett antal rena lögner.
Jag har aldrig sagt att man inte får kritisera nazister. Kör på säger jag. Kritisera dem hur mycket du vill. Skrik ut ditt hat, men håll dig inom lagen.
Jag tog upp Gardell som ett exempel på åsikter, där man kan angripa en grupp, men motsatsen inte anses vara ok, oavsett hur det var menat. Ett skämt om att förbjuda homosexuella skulle inte tas på samma sätt. Det var min poäng. Men du verkar inte förstå det. Eller missförstår avsiktligt.
Sen kommer du med nån barnsliga härskarteknik där du kallar mig autist, vilket inte stämmer utifrån definitionen av det.
Men eftersom du inte verkar vara intresserad av att diskutera det jag skrev, utan bara försöker misstolka det, utgår jag nog faktiskt för att du är vänster. Det brukar vara falska på det sättet. Aldrig sakargument. För övrigt hamnade även de i koncentrationsläger, om det nu är intressant för debatten.