Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Enligt Jon J. så är det extremt ovanligt att legala vapen som inte stöldanmälts påträffas i kriminella miljöer.
Hur troligt är det då att en person som som inte rör sig i kriminella miljöer säljer sitt legala vapen till en kriminell utan att sedan stöldanmäla det?
Hur troligt är det att en person som som inte rör sig bland kriminella säljer sitt legala vapen till en kriminell utan att sedan stöldanmäla det samtidigt som detta vapen är eftersökt i århundrandets mordutredning?
Personen som påstår sig ha agerat i enlighet med denna abnormitet anger att skälet var att få ihop pengar till en skuld som han ändå inte hade något problem att betala av. Samtidigt täckte pengarna från revolvern endast en mindre del av skulden och vad mer denna man gjorde för att få ihop de 20.000:- som han påstår att han snabbt behövde betala tillbaka kunde han inte svara på.
Hans redogörelse kring de närmare omständigheterna runt affären skiftar dessutom under årens lopp.
Med detta + ytterligare omständigheter i bakhuvudet tycker du alltså att det är HUVUDLÖST att avfärda historien om försäljningen som en lögn.
Du förstår väl att det inte duger att som misstänkt lägga fram en redogörelse som är teoretiskt möjlig, redogörelsen behöver även ha förankring i verkligheten för att kunna tas på allvar.
Som jag skrev, så är det
givetvis huvudlöst, att
helt och hållet avfärda CAs story om försäljningen, det ansåg även PU, om än de ansåg historien märkvärdig och svår att tro på fullt ut. Men det är en annan sak. Ta några djupa andetag, och reflektera över vad jag skrev, om än jag förstår att det är svårt. Gällande summan, så räckte den givetvis inte till att täcka hela skulden, men, som du eventuellt begriper - många bäckar små?
Vad Jordås säger och det katten skiter, stoppar jag i detta fall i samma påse. Han har noll koll i detta specifika ärende, och ägnar sig enbart åt fantasier, precis som alla andra. Jordås har i princip bidragit med noll i fallet CA, han har sammanfattat vad övriga grävare letat fram genom åren. Det ger inte någon vidare fjäder i hatten, om än jag vet att merparten av CA-förespråkarna lider av grav och autistiskt tunnelseende, och likt schimpanser applåderar alla som tror på CA som GM. Att göra den sammanfattning Jordås gjorde kan i princip vem som helst göra. Hans femöresanalys kan vilken högstadieelev som knåpa ihop.
Vad du anser rimligt eller inte gällande försäljningen är ointressant, så klart. Det var andra tider då, på väldigt många vis. Långt märkvärdigare försäljningar och möten ägde rum i Kungsträdgården på den tiden, dessutom glömmer du (eller låtsas glömma) att CA var en ytterst originell person, originella personer hamnar ganska lätt i originella situationer. Försök tänka utanför boxen, försök.