2025-01-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Två dam- eller herrstafettlag i Engadin?

Emma Ribom - Frida Karlsson - Moa Ilar - Jonna Sundling
Johanna Hagström - Märta Rosenberg - Moa Lundgren - Maja Dahlqvist
Evelina Crusell - Sofia Henriksson - Elina Rönnlund - Moa Hansson

Calle Halfvarsson - Jens Burman - William Poromaa - Edvin Anger
Johan Häggström - Gustaf Berglund - Truls Gisselman - Leo Johansson

mix stafett ska det väl bara i Engadin
Citera
2025-01-19, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Gratulationer till Joensuu för sprintcupen!
Behöver bara i praktiken snitta 70p/tävling plus lite lulllullprologpoäng. Bör vara en promenad i parken.
Om Jasmi snittar 70p i sina 5 återstående lopp behöver Jonna snitta 92p i sina 4 återstående.

Tror Jonna kommer över 100 i snitt så Jasmi måste nog upp mot de 80 som hon tog i gårdagens lopp.
Citera
2025-01-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Om Jasmi snittar 70p i sina 5 återstående lopp behöver Jonna snitta 92p i sina 4 återstående.

Tror Jonna kommer över 100 i snitt så Jasmi måste nog upp mot de 80 som hon tog i gårdagens lopp.
Vad är poängen i sprintkvalen?
Citera
2025-01-19, 10:38
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Kanske blir rafflande ändå.
Bara det inte blir något osportsligt som Fähndrich fick smaka på för ett par år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vad är poängen i sprintkvalen?

Topp-10
15-12-10-8-6-5-4-3-2-1
Citera
2025-01-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Kanske blir rafflande ändå.
Bara det inte blir något osportsligt som Fähndrich fick smaka på för ett par år sedan.

Topp-10
15-12-10-8-6-5-4-3-2-1

Tack för snabbt svar!

Tack också till dig och några andra skribenter här som alltid levererar relevanta och läsbara inlägg i skidtrådarna!
Det blir allt färre med sådana nu för tiden.
Citera
2025-01-19, 12:12
Medlem
Längdskidor

Varför har Fransmännen Motorsågar i publiken.
Med vänlig hälsning, Tommy.
Citera
2025-01-19, 17:08
Medlem
Jag har lidit lite i det tysta den här säsongen men har försökt inbilla mig att det Svenska laget, både herrar och damer, har just VM som det STORA målet i år.

Jag har inbillat mig att planering, träning och formtoppning är inriktad på just VM så jag har tagit dom, relativt dåliga resultaten med ro.

Tror att landslaget ligger precis där dom vill vara för att prestera på VM.

Alla som ropat på både ledningens och vallarnas avgång får nog tänka till en omgång till!
Skidorna idag var ju inte bra utan väldigt bra.

Efter Engadin så borde vallabussen med personal ta sig till Trondheim och hitta den sista pusselbiten på Fishers skateskidor.

En glädjande helg i Frankrike, tack till alla bra prestationer!
Citera
2025-01-19, 17:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Mixstafett, fristilssprint och 20km masstart i fristil i Engadin till helgen. Vilka bör åka för Sverige?

Ebba åker hem, det vet vi. Var ett tag tal om att Frida kanske inte skulle tävla något mer just nu. Sedan sägs det att Rönnlund är kvar för att åka fristilsloppet (hon skulle åkte hem under gårdagen för att tävla i Bergeforsen idag). Crusell får kanske chansen igen? Hansson får chansen i sprinten? Elin Henriksson överlägsen i fristilsloppet i Bergeforsen idag, kanske får hon chansen? Vilka av våra sprintåkare skall åka distansloppet?

På herrsidan så vann Berglund fristilsloppet i Bergeforsen idag före Leo Johansson, kan vara aktuella? Skall Calle åka fristilsloppet då det är i fristil? Hur är det med Gisselman och Kvarnbrink? Får Olle Jonsson chansen (istället för Oskar kanske)? Är Grate frisk?
Citera
2025-01-19, 18:02
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Mixstafett, fristilssprint och 20km masstart i fristil i Engadin till helgen. Vilka bör åka för Sverige?

Ebba åker hem, det vet vi. Var ett tag tal om att Frida kanske inte skulle tävla något mer just nu. Sedan sägs det att Rönnlund är kvar för att åka fristilsloppet (hon skulle åkte hem under gårdagen för att tävla i Bergeforsen idag). Crusell får kanske chansen igen? Hansson får chansen i sprinten? Elin Henriksson överlägsen i fristilsloppet i Bergeforsen idag, kanske får hon chansen? Vilka av våra sprintåkare skall åka distansloppet?

På herrsidan så vann Berglund fristilsloppet i Bergeforsen idag före Leo Johansson, kan vara aktuella? Skall Calle åka fristilsloppet då det är i fristil? Hur är det med Gisselman och Kvarnbrink? Får Olle Jonsson chansen (istället för Oskar kanske)? Är Grate frisk?
Crusell ska fortsätta tävla nu så hon får vana. Anger och Poromaa känns ju givna på herrsidan i stafetten. Jag hade gärna sett Karlsson köra med Ribom, om inte Karlsson kör ska nog Sundling ha den platsen.

Det blir kanske ett bättre resultat med Ilar, men samtidigt känns det som att med Ilar så vet man vad man får. Jag hade hellre prövat hur Sundling och Ribom står sig in för VM.
Senast redigerad av movingmad 2025-01-19 kl. 18:04.
Citera
2025-01-19, 18:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Crusell ska fortsätta tävla nu så hon får vana. Anger och Poromaa känns ju givna på herrsidan i stafetten. Jag hade gärna sett Karlsson köra med Ribom, om inte Karlsson kör ska nog Sundling ha den platsen.

Det blir kanske ett bättre resultat med Ilar, men samtidigt känns det som att med Ilar så vet man vad man får. Jag hade hellre prövat hur Sundling och Ribom står sig in för VM.

Frida kör höghöjdsläger in mot VM.
Citera
2025-01-19, 18:14
Medlem
Metallharrys avatar
Märta känns given i sprint och masstart, Crusell borde få köra masstart också. Rönnlund borde också få åka.
Citera
2025-01-19, 18:23
Medlem
Skulle helst se att man ställer över Anger i stafetten så han är pigg till sprinten och fräschare till masstarten, tänker lite liknande med Ribom och Sundling (samt Svahn om hon är tillbaka).

Burman och Poromaa tillsammans med de damer som inte ska köra både sprint och masstart kanske? Crusell, Rönnlund, Ilar och Elin H på damsidan i mixen?

B-betonat ja visst men så är det ändå en världscupstafett och det finns i min värld viktigare tävlingar att prioritera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in