Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-19, 07:19
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du måste öva dig på sånt här. Så gör alla. Titta på hur andra verkar ta kontakt, gör likadant. Kommer att kännas stelt initialt, sedan blir det bättre. Små kommentarer är ofta det som öppnar upp för vidare kontakt. Har hon exempelvis en supporterhalsduk kan du berömma laget hon verkar hålla på, fråga om matcher osv. Människor gillar att bli sedda och att mötas av positivitet! Experimentera dig fram, ta det inte gravallvarligt?!

Vill inte låta jobbig, men jag tycker inte att jag ser att killar går fram och raggar. Varesig i tunnelbanan eller nån annanstans, utom klubbar.
Men, det behöver inte betyda att det inte förekommer.
Citera
2025-01-19, 07:20
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag är ingen ungdom…

Snap, nummer, vad spelar det för roll?
Citera
2025-01-19, 07:22
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du måste öva dig på sånt här. Så gör alla. Titta på hur andra verkar ta kontakt, gör likadant. Kommer att kännas stelt initialt, sedan blir det bättre. Små kommentarer är ofta det som öppnar upp för vidare kontakt. Har hon exempelvis en supporterhalsduk kan du berömma laget hon verkar hålla på, fråga om matcher osv. Människor gillar att bli sedda och att mötas av positivitet! Experimentera dig fram, ta det inte gravallvarligt?!

Man börjar med det du beskriver. "Fin hund" exempelvis, sen tar man spontant kontakt som vissa gör, "Tja, jag undrar om jag kan få ditt nummer?"
Citera
2025-01-19, 07:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WynardTheFrog
Man börjar med det du beskriver. "Fin hund" exempelvis, sen tar man spontant kontakt som vissa gör, "Tja, jag undrar om jag kan få ditt nummer?"

Nej. För henne låter som ungefär:

- Oj så fin hund, har du lust att knulla? Vilket nummer har du?

Ja du fattar?

Testa en grej som verkar funka för många andra i din sits, ta med en kompis som spelar att han antastar tjejen tar på brösten och tafsar och då kliver du in som en hjälte och skrämmer bort busen (som är din kompis alltså) och då kan det mycket väl hända att bruden faller för ditt mod, din manlighet, ja hela ditt hjälteväsen får henne att grädda i brallan.

Tacka mig sen
Citera
2025-01-19, 07:43
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Nej. För henne låter som ungefär:

- Oj så fin hund, har du lust att knulla? Vilket nummer har du?

Ja du fattar?

Testa en grej som verkar funka för många andra i din sits, ta med en kompis som spelar att han antastar tjejen tar på brösten och tafsar och då kliver du in som en hjälte och skrämmer bort busen (som är din kompis alltså) och då kan det mycket väl hända att bruden faller för ditt mod, din manlighet, ja hela ditt hjälteväsen får henne att grädda i brallan.

Tacka mig sen

Oj, du var då inte lite bitter du. Vad tråkigt.

Dock är jag öppen för att "fin hund", kan översättas till "fin hund, vill du ligga?" Om det du säger nu stämmer. Åtminstone för en oerfaren.
Citera
2025-01-19, 07:43
Medlem
Running_mans avatar
Bara säg nåt random. Kommentera hennes kläder/utseende och se vart det leder!
Citera
2025-01-19, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Varför skulle du säga hej till henne menar du? Hade du tänkt samma om det varit en snubbe eller någon annan?

Om du vill ragga på främlingar så är det bättre att försöka på krogen där de som går dit ändå accepterar att det är något som kan ske där.

Om det bara är för att vara trevlig utan att du förväntar dig något tillbaka så visst, kör på, men som du säger så är det inte direkt något folk gör på tunnelbanan. Så det riskerar att framstå som konstigt eller creepy.

För att killar ändå gör så? Utan att riskera jobbet.

Jag har varit rädd över det här scenariot:
"Hej! 😀"
Tid går.
Hon hittar mig på jobbet
😱 "Han!"
Citera
2025-01-19, 07:47
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Bara säg nåt random. Kommentera hennes kläder/utseende och se vart det leder!

Ok tack.
Citera
2025-01-19, 07:56
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ok tack.
Det är egentligen skitsamma vad du säger så länge du får igång diskussionen med henne.
Citera
2025-01-19, 08:00
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Låt henne säga hej först då. Va i helvete vilken onyanserad start. Vadå satte sig framför? Hade hon satt sig bredvid dig istl?, hur ser ens siterna ut. Efterbl...
Citera
2025-01-19, 08:02
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det är egentligen skitsamma vad du säger så länge du får igång diskussionen med henne.

Men du, en fråga.

Jag har hört att det är så ovanligt att tjejer tar första kontakten, att killen mer eller mindre måste ta inledande steget och säga första saken.
Tycker du det stämmer?
Citera
2025-01-19, 08:06
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Men du, en fråga.

Jag har hört att det är så ovanligt att tjejer tar första kontakten, att killen mer eller mindre måste ta inledande steget och säga första saken.
Tycker du det stämmer?
Japp. Stämmer till 95%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in