2024-11-05, 11:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Detroit vs Kansas City känns som favoritmatchup till Super Bowl så här långt.

Kom igen,var är alla NFL fans någonstans?

Packers här.

Det blir nästan som med cricketen här, Lookalike, inte många som skriver. Apropå cricket råder i princip landssorg i Indien efter tre förlorade testmatcher hemma mot Nya Zeeland. Ingen såg det komma, även om de saknade några av sina bästa kastare.

Har väl inget absolut favoritlag i NFL, men så länge Aaron Rodgers spelade i Packers kollade jag ofta deras matcher. Såg Ravens vinna komfortabelt mot Broncos i söndags, Derrick Henry förefaller vara väldigt svårstoppad och Lamar Jackson gör återigen en utmärkt säsong (20 touchdowns, 2 interceptions, en rate på 120,7). Chiefs alltså tvingade till övertid för att besegra Buccaneers hemma i natt, Mahomes slarvar mycket (11 touchdowns, 9 interceptions, en rate på 90.1). Ändå är de obesegrade och kommer förmodligen att vara vassare när det är dags för slutspel. Lions, Ravens, Bills och 49ers är nog de lag som eventuellt skulle kunna förhindra ännu en Super Bowl-triumf för Chiefs.
Citera
2024-11-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Lions, Ravens, Bills och 49ers är nog de lag som eventuellt skulle kunna förhindra ännu en Super Bowl-triumf för Chiefs.

Med tanke på vad vi sett hittills så byter jag ut 49ers mot Eagles annars håller jag med.
Citera
2024-11-07, 19:40
Medlem
Texans så gott som klara (93%) att nå PO redan. Känns tryggt och kul!
Citera
2024-11-18, 01:34
Medlem
Snapcounts avatar
Se där, Bills vinner mot Kc..

Tror ändo att Kc vinner i längden utav denna förlust. Man slipper frågorna om man kan vara "det bästa någonsin", gå utan en förlust igenom alla matcherna. Man var även på bortaplan. Axlarna slappnar av en liten bit. För snacket har börjats byggas upp..

..kan man ta 3 raka SB ? Göra det bättre än Pats med "the goat" ?

Rekord är gjorda för att "pushas framåt"..
Citera
2024-11-18, 21:47
Medlem
Citat:
Detroit vs Kansas City känns som favoritmatchup till Super Bowl så här långt.

Kom igen,var är alla NFL fans någonstans?

Packers här.

Detroit håller jag på så till Super Bowl ska de ta sig!
Kansas däremot tror jag kommer åka i AFC. Men om de tar sig till SB tror jag tyvärr att de klår Lions.

Men det värsta med alltihop. NFL Shop EU har sålt slut på Lions matchtröjor i XL! Jag satt o hoppades på ett Black Friday-mirakel och att man skulle få en billigare men det slutade med att jag itne får nån alls.
Hur fan man nu kan få slut på matchtröjor!?!?
Citera
2024-11-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stronganoff
Detroit håller jag på så till Super Bowl ska de ta sig!
Kansas däremot tror jag kommer åka i AFC. Men om de tar sig till SB tror jag tyvärr att de klår Lions.

Men det värsta med alltihop. NFL Shop EU har sålt slut på Lions matchtröjor i XL! Jag satt o hoppades på ett Black Friday-mirakel och att man skulle få en billigare men det slutade med att jag itne får nån alls.
Hur fan man nu kan få slut på matchtröjor!?!?

Packers 7-3 efter en mycket märklig seger emot Bears på Soldier Field.
En FG block av Karl Brooks i matchens döende sekunder räddade segern åt ett Packers som fortfarande hackar spelmässigt.
Bra lag hittar ett sätt att vinna sägs det dock,och i sådant fall är vi just det.

Love kastar Interceptions i match efter match,och vårt red zone arbete är inte upp till par så här långt denna säsong.

Trots detta hyggligt starkt att nå till 7-3,och vi ligger inne med 80 procents chans att nå playoff för närvarande.
En seger emot 49ers bättrar på procenten ytterligare.

Det finns mycket mera att ta av för Packers,jag hoppas alla bitarna sitter på plats när det är dags för PO.Inte ens Lions går säkra i sådant fall.
Citera
2024-11-27, 23:08
Medlem
Citat:
Inte ens Lions går säkra i sådant fall.

Lions är fortfarande Lions. Inget är någonsin säkert
Citera
2024-11-29, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stronganoff
Lions är fortfarande Lions. Inget är någonsin säkert

Känns som om Bears hittade ett sätt att snatcha förlusten ur segerns käft.
Momentum helt klart med Bears,men med katastrofalt match management så undvek de att ta matchen åtminstone till OT.

Packers avfärdar enkelt Dolphins och går upp till 9-3 i kvot.
Jordan Love tillbaka i god författning och Josh Jacobs springer genom murar av försvarare.
Känns som att saker och ting börjar falla på plats..men det är långt till PO matcher än.
Citera
2024-11-29, 07:59
Medlem
RedXs avatar
Bears avslutning av matchen igår måste vara typ topp fem sämst managerade matchavslutningar i NFL’s historia.
Citera
2024-11-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Bears avslutning av matchen igår måste vara typ topp fem sämst managerade matchavslutningar i NFL’s historia.

Har aldrig sett något liknande.
Både utförningsmässigt(penalty osv) och direkt clock management(de hade för bövelen en time out kvar)var det värsta jag sett.
Bears har egentligen,på ett eller annat sätt,hittat ett sätt att förlora inte bara emot oss(Packers)utan även Vikings och Lions inom en kort tidsrymd.

De är 4-8 och borta från PO nu.Med lite vett implementerat i laget och från ledning så hade de enkelt kunnat vara 7-5 istället.

Inte för jag bryr mig såsom Cheesehead..jag skrattar mest åt eländet..men jag blev faktiskt lite förbannad igår i TV soffan när jag bevittnade kollapsen emot Lions.

Det kändes nästan förnedrande även för ett Packers fan att bevittna den intellektuella kollapsen med under minuten kvar av ordinarie tid.

Just get those wins..för Packers är målet att ta sig till tio så fort som möjligt..sen jävlar.
Citera
2024-12-01, 07:38
Medlem
RedXs avatar
Eberflus fick (ganska väntat) sparken efter debaclet i Detroit.
Citera
2024-12-02, 18:42
Medlem
Kollade Vikings vs Cardinals igår,och även om det var långt ifrån Eberflus bravader i Bears så var det ändå konstigt.

Cardinals var 3 poäng upp med cirka 3.30 kvar på klockan.De var i red zone och hade fjärde down för fyra yards och goal..men väljer istället att kicka FG.

Vad fan är det där liksom?

Cardinals går sex poäng upp..men Vikings får bollen med 210 sekunder kvar på klockan.
Det som mycket väl kan inträffa sker också.En laddad Darnold driver hela vägen ned till en TD för Vikings..och de vinner med en poäng till slut.

Uselt av Cardinals,alltså.De måste för bövelen gå för fjärde försök och eventuell TD.

Jaja,så länge som det inte är LaFleur som står för misstagen betyder det mindre för mig..men det hade naturligtvis varit nice att få ned Vikings på tre förluster och vi har kvar att möta dem på Lambeau Field.

Både Lions och Vikings är mänskliga.Packers också naturligtvis om vi inte spelar helgjutet.

En sak är säker som vanligt.Små marginaler kommer att avgöra stora ting.
Senast redigerad av Lookalike 2024-12-02 kl. 18:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in