2025-01-05, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Märkligt allting om man lyssnat på poddavsnittet. Mäklaren måste ha förberett försäljning/bilder för ett tag sedan men de (hon) går ut med att de ska skiljas samtidigt som huset läggs ut. Grattis alla spekulanter för det finns ju inget bättre än säljare som måste sälja. Hade varit mer strategiskt av Klara att lägga ut mat och outfitbilder i en månad till men det känns som hennes inre personliga behov fick bestämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag förstår inte heller riktigt processen. Jag har lyssnat på hennes pod med Frida Lund sedan start. Jag tror att det var i början av hösten som de hade en tydlig dipp, då lät det som att hon var helt inställd på separation. Senaste månaden har det dock låtit annorlunda och senast för ett par veckor sedan gick det ett avsnitt om förhållanden där hon uttryckte sig väldigt positivt om sitt äktenskap.
Men man har genom podden fått lite glimtar kring hur de haft det tillsammans och han verkar inte vara en toppen person utifrån vad hon berättat, bla missat barnets luciafirande, verkar vara mycket tjafs kring barn/städ/sysslor och vilda bråk där hon verkligen verkar tappa det. Så de är nog svåra personer båda två…

men fattar om många män hör av sig nu, hon är ju ändå het och väldigt sexpositiv, verkar vara öppen för saker som är lite mindre mainstream.

Måste också lägga till om huset att det är sjukt dåligt läge precis intill Huddingevägen.

Haha…jag tänker tvärtom…vilket påhitt att många har slidat in i DM, absolut inte för att ingen skulle vara intresserad av henne men att män som känner hennes man hör det…nja. Det var samma sak som Anitha Clemence hävdade hände när hennes split kom ut. På något sätt tycker jag att de beter sig likadant - försöker göra det som skett mer intressant med skruva sanningen lite.

Läget på huset är värdelöst såvida man inte villa ha nära till Huddinge C eller älskar ljudet av biltrafik. Får intrycket att Klara kanske inte tycker att Huddinge duger längre, känns som hon fått nys på en annan värld genom Norström och Fahrman. Det grundar jag på typ ingenting så du vet nog bättre.
Citera
2025-01-05, 22:29
Medlem
Konstigt att lägga ut en hemnet-annons med julstylat hus i januari? Typ, upp med annonsen, ta bilderna som Elle interiör tog inför julnumret? (Om det var så, jag har ingen aning, men det är märkligt att sälja sitt hus som om det vore inspelningsplats för Jul med Ernst?)

To be fair så meddelade hon först att huset ska säljas innan jul och sen när alla frågade varför så gick hon ut att det var för att de skiljer sig i mellandagarna.

Tjafs kring barn/städ/sysslor…ja det kan ju inte vara något unikt för den här familjen, så har väl alla det med tre barn och hundar och allt möjligt, dessutom något bonusbarn osv.

Har ingen koll på huset eller området eller hennes preferenser men hon bodde i innerstan innan hon började podda med Fahrman, och köpte detta under tiden? Det är väl som alla som letar hus, man letar efter det bästa objektet man har råd med, vissa prioriterar område, andra prioriterar objekt oavsett område. Hon kanske aldrig brytt sig om Huddinge, kanske inte han heller.

Intressant parallell med Anitha Schulman, de är kanske i ganska liknande sits, otydliga uppdrag, van vid fina vanor och att hålla upp en fasad som ger content till kanalerna, men också barn att försörja och mycket som glider ur händerna, vilket hanteras med att bygga ett eget narrativ som visar att allt är toppen, affärerna går kanon och hon har minsann hög status både sexuellt och ekonomiskt. Har skrivit det många gånger nu i olika trådar om influensers, men jag undrar hur det ska gå för många av dem i längden, brinntiden för en influencer utan annan plattform är verkligen inte för evigt.
Citera
2025-01-07, 09:45
Medlem
Hon vill nog flytta in till stan för att hon har väl känt på sig under en längre tid att en separation var på gång. Tror knappast att hon simmar i pengar, hon kommer definitivt inte från pengar och har även gått ut i podden att hon behöver fler uppdrag pga för lite jobb och tillika inkomst.

Gillar henne, verkar rolig och vettig om något oseriös men jag tror det är hennes media-persona. Har fått vibben av länge att Kjell inte är enkel att leva med, bättre att hon får ro i livet!
Citera
2025-01-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Hon vill nog flytta in till stan för att hon har väl känt på sig under en längre tid att en separation var på gång. Tror knappast att hon simmar i pengar, hon kommer definitivt inte från pengar och har även gått ut i podden att hon behöver fler uppdrag pga för lite jobb och tillika inkomst.

Gillar henne, verkar rolig och vettig om något oseriös men jag tror det är hennes media-persona. Har fått vibben av länge att Kjell inte är enkel att leva med, bättre att hon får ro i livet!

På vilket sätt är han inte enkel att leva med? Är han allmänt rörig eller tvärtom typ för mycket ordning och reda att det blir jobbigt?
Citera
2025-01-07, 11:32
Avslutad
Citat:

En omsättning i bolaget på typ 1,8 msek blir man inte rik på. Kan nog max ta ut en lön på 50-60k.

Huset är otroligt fint men ligger i trista Huddinge näst intill en motorled.

Köptes 2020 för 8,5 msek så de får kanske runt 9 msek nu. Om ingen stolle får feeling förstås. 6,1 msek i pantbrev så om de säljer för 9 har de kanske 1,4 msek per skalle kvar till nästa insats.

1,4m och 55k i lön och flera barn. Den kalkylen ger inte mer än 4-5 miljoner att köpa för. Då blir det till att flytta in på 40-50 kvm max i innerstan.

Jag tror att hon har kontakter som fixar en trevlig HR i innerstan till låg hyra som typ alla andra kändisar
Citera
2025-01-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
På vilket sätt är han inte enkel att leva med? Är han allmänt rörig eller tvärtom typ för mycket ordning och reda att det blir jobbigt?

I 30+ trevarpodden har hon pratat en del om hur han sammantaget är omöjlig att leva med om man inte vill leva med ett vuxet barn. Han betalar inte räkningar (fattar inte administrativa brev), är stökig, glömmer mycket, lite tummen mitt i handen. Tror Klara fick axla roller hemma som både den som sköter administration, planering, barn mm. Förstår såhär i efterhand att han var singel och barnlös 45+ av en anledning när hon träffade honom…
Citera
2025-01-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
En omsättning i bolaget på typ 1,8 msek blir man inte rik på. Kan nog max ta ut en lön på 50-60k.

Huset är otroligt fint men ligger i trista Huddinge näst intill en motorled.

Köptes 2020 för 8,5 msek så de får kanske runt 9 msek nu. Om ingen stolle får feeling förstås. 6,1 msek i pantbrev så om de säljer för 9 har de kanske 1,4 msek per skalle kvar till nästa insats.

1,4m och 55k i lön och flera barn. Den kalkylen ger inte mer än 4-5 miljoner att köpa för. Då blir det till att flytta in på 40-50 kvm max i innerstan.

Jag tror att hon har kontakter som fixar en trevlig HR i innerstan till låg hyra som typ alla andra kändisar

Ah tror inte heller att hon kommer köpa en lägenhet i innerstan, kanske snarare på gränsen i ett hippt område.hon har väl inte ekonomi för det, Kjell lär inte kunna lägga in pengar för henne och deras gemensamma barn, och tidigare exet har nog redan varit givmild nog.

Men HR är ju bra det med och kanske skönt om man inte vet vart man vill bo än.
Citera
2025-01-07, 12:32
Medlem
Citat:
I 30+ trevarpodden har hon pratat en del om hur han sammantaget är omöjlig att leva med om man inte vill leva med ett vuxet barn. Han betalar inte räkningar (fattar inte administrativa brev), är stökig, glömmer mycket, lite tummen mitt i handen. Tror Klara fick axla roller hemma som både den som sköter administration, planering, barn mm. Förstår såhär i efterhand att han var singel och barnlös 45+ av en anledning när hon träffade honom…

Ok. Jag har bara lyssnat på några få avsnitt bl a om S’s bröllop i Venedig och då drog Klara en lååååång historia om hur hon låst sig ute från hotellrummet så där fick man intrycket att det var tvärtom.
Citera
2025-01-07, 12:47
Avslutad
Citat:
Ah tror inte heller att hon kommer köpa en lägenhet i innerstan, kanske snarare på gränsen i ett hippt område.hon har väl inte ekonomi för det, Kjell lär inte kunna lägga in pengar för henne och deras gemensamma barn, och tidigare exet har nog redan varit givmild nog.

Men HR är ju bra det med och kanske skönt om man inte vet vart man vill bo än.

För vanliga dödliga kräver en bra lgh i innerstan som HR +30 års kötid. Men som sagt det kan ju finnas kontakter.
Citera
2025-01-07, 20:33
Medlem
Hon och DS har ju bott på väldigt olika platser (Huddinge vs Dalen), jag undrar var äldsta barnet går i skola? Om jag var Klara så skulle jag nu bosätta mig lite närmare honom, av rent praktiska skäl. Men det är ju för all del inte alla som störs av det där hämta/lämna/jobbet/-pusslet, men jag får rysningar bara av tanken.
Citera
2025-01-16, 22:01
Medlem
Tycks ha köpt lgh på Söder redan. I full färd med att renovera den och raggar köksspis på Instagram. Ganska kaxigt att köpa innan kåken är såld (eller är den det kanske) så stora marginaler kan hon knappast ha.

I övrigt har de skakat igång någon videopod ihop med Fahrman och hon den tredje, typ några månader efter att podden lades ned efter att ha gått på tomgång bra länge. Alla behöver väl pengar får man anta. Ja inte Fahrman då egentligen
Citera
2025-01-17, 23:17
Medlem
Verkar vara ett renoveringsobjekt som låg långt under hennes budget vilket måste kännas skönt. Tycker mest att det är kul för henne, mestadels för att hennes ex verkade vara helt otroligt jobbig att leva med.

Kollade hennes Instagram re nya podden/youtubekanalen, nääästan besviken på att det startade något nytt. Tyckte det kändes coolt att de lade ner för att fokusera på annat… men så visar det sig att det är ännu en podd…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in