2025-01-17, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Det är av just denna anledning som jag fullkomligt avskyr Joakim mest av alla invånare i Ankeborg. Ja, rentav bland alla tecknade figurer som existerar. För att han väcker en del minnen av gnidna girigbukar som förpestat ens eget liv genom åren.

Äh. Han älskar Kalle och Knattarna. Han är gamla skolan bara.
Citera
2025-01-17, 14:22
Medlem
Tar man med karaktärer även utanför Ankeborg är min absoluta favorit Elvira "farmor" Anka även Hortensia Anka är fantastisk i Don Rosas serier och Le Chavalier Noir är en skurk man skulle vilja se mer av
Citera
2025-01-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlappTjackBalle
Guld Ivar flint hjärta,Bubba och knasen gillar jag.

Tyder på gott omdöme hos dig.
Citera
2025-01-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Guldivar förtjänar ett omnämnande (oklart om han bor i Ankeborg, men han hänger ju där en del).

En urtypisk skurk, som troligtvis borde åka dit på flertalet mordförsök osv, men fortfarande verkar ha en respektabel ställning i samhället.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2025-01-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Quackpack kan dra åt helvete. Funkar inte alls att försöka göra knattarna "coola" och edgelord-iga.

Ja de är lite som kloner i serietidningarna men de är iaf sympatiska. Tycker inte deras icke-personlighet spelar så stor roll eftersom att alla andra karaktärer runt dem (Kalle, Uppfinnar-Jocke, Joakim von Anka, Magica de Hex) etc sprudlar av personlighet.

Poängen med knattarna har alltid varit att de ska vara som en enhetlig karaktär när de är tillsammans med gemensam hjärna. När de får egna personligheter så känns de inte som trillingar längre. Gillade Quack Pack men de kändes inte ett dugg som knattarna i den
Citera
2025-01-17, 16:35
Medlem
Kalles granne Olsson tror jag han hette var rolig när han och Kalle kastade syrliga kommentarer till varandra.
Citera
2025-01-17, 17:58
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Kalle kör Skruttomobil

JvA Schabbillac
Farmor kör ju med all säkerhet en Detroit electric. Det är den bilen som har tydligast motsvarighet i verkligheten.
Citera
2025-01-17, 18:15
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Farmor kör ju med all säkerhet en Detroit electric. Det är den bilen som har tydligast motsvarighet i verkligheten.

Det ser onekligen ut så!

Bra span!
Citera
2025-01-17, 18:18
Medlem
Pitschkas avatar
Det bästa med Kalle är ju annars när något t ex kastas återföljs inte detta av ett "Swish" el. liknande.

Däremot ett "Släng" eller dylikt.
Citera
2025-01-17, 18:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det ser onekligen ut så!

Bra span!
Fast inget span av mig. Många har ju ingående diskuterat bilarna i kalla anka. Motornördar finns det gott om.
Citera
2025-01-17, 18:37
Avslutad
Jag kallades för Fnatte under mellanstadiet. Tyckte det var pinsamt då och några år senare, men i dag tycker jag det var ganska fyndigt och roligt av mina klasskompisar. Ja ni fattar....
Citera
2025-01-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimelineTourist
Äh. Han älskar Kalle och Knattarna. Han är gamla skolan bara.

Ja, i Carl Barks gamla serier är Joakim i grunden god och älskar sin familj mer än sina pengar. Trots den samlarmani och sjukliga snålhet han lider av.

I många nyare serier däremot är det mer tveksamt. I Don Rosas serier misshandlar han ofta Kalle på ett obehagligt sadistiskt sätt så att man helt tappar sympatin för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in