2025-01-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Eskalerat är verkligen rätt ord.

Och ja, det är ju så att vi får se vad som framkommer i FUP.

Edit:
Initialer och ort - det ser dessutom ut som ett förtäckt hot om man vet att en del har hotats från listan.

Hur har dom blivit hotade?
Citera
2025-01-17, 15:39
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555

Det behåller jag för mig själv- det är inte min historia att berätta.
Citera
2025-01-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Korrekt analys! Det råder fortfarande förhudsundersökningssekretess för mer detaljer. Brevet postades den 9 eller 10e och Jocke såg det väl då den 14e.
Om brevet postades den 9 eller 10e så visste Jocke om det hela före dess. Han kan inte få ett målsägarbiträde utan att själv begära det.

Citat:
Men allvarligt. Tror du polisen som var hos Jocke är nån jävla post o tar med brev från polisen? Skärp dej nu för fan.
De var inte där för att informera om något brott i alla fall eftersom Jocke redan visste om det och hade begärt målsägarbiträde flera dagar innan.
Citera
2025-01-17, 15:47
Avstängd
Citat:
Initialer och ort - det ser dessutom ut som ett förtäckt hot om man vet att en del har hotats från listan.

Va? Vad för jävla lista du pratar om vet jag inte. Namnen jag nämnde är personer de har kontaktat med IRL. Personer på en lista vars ID jagas förstår jag verkligen inte kopplingen. Det är du som drar upp användarnamn och 1.06. Jag pratar utanför Flashback riktigt människor som har samröre med Bonnie & Clyde i ett drev mot Jocke. Vi pratar hot, förtal, desinformationskampanj, maniskt skrivande till Jocke på IG från anonyma konton osv. Detta är rätt känt bakom kulisserna. Altanen på nätterna hemma hos MS och Egen Bild kanske säger en hel del för de som vet.
Citera
2025-01-17, 15:57
Avstängd
Citat:
Det behåller jag för mig själv- det är inte min historia att berätta.

Du sitter alltså bara och snackar skit. Det vet vi redan men bra du kryper till korset.

Du pratar källa är viktigt men har aldrig kommit med nåt själv. Dubbelmoral ändå väl.

Riktigt underhållande att se hur manisk Egen Bild är på IG mot Jocke. Och det är ju svårt förneka då personen själv öppet erkänt sitt namn till Jocke i konversationen. Blir roligt att posta FHUP till henne sen där man markerat hennes delar med överstrykningspänna 🙂

Btw bilden jag lade upp igår. Ring TR och kolla om målsnummret finns och om datumet stämmer. Snart är misstänkt för stämpling med på häktesframställan och offentlig handling då.
Citera
2025-01-17, 16:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Om brevet postades den 9 eller 10e så visste Jocke om det hela före dess. Han kan inte få ett målsägarbiträde utan att själv begära det.

De var inte där för att informera om något brott i alla fall eftersom Jocke redan visste om det och hade begärt målsägarbiträde flera dagar innan.

Nämnde jag nåt om att han fick veta om det hela den 14e? Nej just det. Det är din övertolkning.

Precis de var där för annat. Men några dagar efter 9e fick Jocke mer information om fallet.
Citera
2025-01-17, 16:09
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Du sitter alltså bara och snackar skit. Det vet vi redan men bra du kryper till korset.

Du pratar källa är viktigt men har aldrig kommit med nåt själv. Dubbelmoral ändå väl.

Riktigt underhållande att se hur manisk Egen Bild är på IG mot Jocke. Och det är ju svårt förneka då personen själv öppet erkänt sitt namn till Jocke i konversationen. Blir roligt att posta FHUP till henne sen där man markerat hennes delar med överstrykningspänna 🙂

Btw bilden jag lade upp igår. Ring TR och kolla om målsnummret finns och om datumet stämmer. Snart är misstänkt för stämpling med på häktesframställan och offentlig handling då.

Om jag lägger fram bevis så gör jag mig skyldig till 1.06.

Dessutom är det inte bra att göra det OM någon anmäler hot och förtal.

Som jag skrev igår - tro mig eller tro mig inte.

Det finns fler här som vet om detta då Jockes kompis här skickade runt uthängningslistan till vissa av misstag.

Jag har inte ifrågasatt bilden du delade igår.
Citera
2025-01-17, 16:19
Avstängd
Citat:
Ja usch det var många påhittade saker, en hade väl ett otroligt samarbete med journalister också som man hotade Jocke med? och andra grova förtal.
Altan situationen är ganska sjuk ändå.

Japp kontakt med journalister var MS i Trosa. Hon är helt manisk i Jocke. Hon lyckades inte bli journalist då hon inte klarade utbildningen så hon blev fängelsevakt på Hall innan hon sparkades där och nu lurar Försäkringskassan på sjukpenning då hon uppenbart är arbetsför pga sina maniska aktiviteter dagarna i enda när hon inte går ut med schäfern en gång per dag (stackars hund som släpps ut på baksidan mest) eller dricker stora mängder vin och sprit på nätterna.

Hon tog kontakt med Aftonbladet och Expressen via nåt event men fick kalla handen. Då tyckte MS det var en bättre idé att ljuga ihop att Jocke våldtagit nåns syster som tagit självmord men en drog sig ut och berättade allt för Jocke och då fick en annan panik och drog sig ut också och slängde "brodern" under bussen där "brodern" fick ändra sin historia att det inte finns nån syster helt plötsligt. Riktigt sjukt. Kanske kommer i ett FHUP 🙂
Citera
2025-01-17, 16:24
Avstängd
Citat:
Men listan som skickades runt hur vet man att det var Jocke som tog fram namnen? Stod det på det på listan?

Historien verkar gå isär.

Dag 1 Rask lista
Dag 2 Anjos lista
Dag 3 Jockes lista
Dag 4 Toappappers lista

Ska de ljuga så kan de ju iaf gå ihop och berätta samma historia istället för att de hittar på varsin historia 😄😁 Humor på hög nivå..
Citera
2025-01-17, 16:44
Medlem
Citat:
Det är polisanmälan, utredning pågår. Så går inte att dela hoten just nu eftersom polisen inte uppskattar att man sprider sånt under pågående utredning.
Jag har sett hoten som en av dom uthängda användarna fick.
Citera
2025-01-17, 16:46
Medlem
Citat:

Listan är på riktigt. Jag har fått den skickad till mig i PM och anmält det. Användaren som spred den blev bannad
Citera
2025-01-17, 16:47
Medlem
Citat:
Men listan som skickades runt hur vet man att det var Jocke som tog fram namnen? Stod det på det på listan?
Ja det finns bevis att jocke var inblandad i listan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in