Citat:
Ursprungligen postat av
Kurango
Inga här inne som vill joina att börja leta guld? Ja bor i jämtland och tänkte starta upp att börja gräva på land samt dyka i älvarna. Behöver bra mekaniker och grävare då ja ej har kort för såna maskiner
Citat:
Ursprungligen postat av
drinksareonme
Gruvor verkar vara det som gäller här, vore intressant att testa Gold rush stilen. Jag är med om jag får sköta finvaskningen, innehar B-körkort.
” Hittills har man grävt upp nästan 200 ton guld i Sverige. Det finns - helt säkert - ännu mycket mera kvar att, med god lönsamhet, gräva fram. Den svenska utvinningen av guld har varit helt inriktad på bergshantering. Praktiskt taget allt guld, kommer ifrån gruvor i våra berg.”
En jäkla tur att jag bor söderut. Annars hade jag säkert tappat hjärnan och anmält mitt intresse. För nog fasen är guldletande en slags dröm man borde förverkliga, även om det nästan garanterat är en förlustaffär.
Discovery Channel har förresten kört Dave Turin-maraton i veckan, dvs där han åker runt i USA och letar guld med vanligt folk i diverse bäckar etc. "Alla kan göra det", är budskapet. Man blir liksom inspirerad.