2025-01-17, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Om du kollar Expressems och Aftonbladets kommentarstrådar om Slemminger så ser du att de flesta inte tycker att lagen är sjuk, utan att Dermot (och du) är det.
Om folk tycker att det är okej att kriminalisera sex mellan samtyckande myndiga människor är det tveklöst fel i skallen på dem. Jakten på Clemenger liknar jakten på homosexuella i de länder där homosexualitet är brottsligt. Sex med samtycke får aldrig vara ett brott i en demokrati mellan myndiga personer. Förhoppningsvis klarar sig Clemenger. Det skulle inte förvåna om Clemenger haft polis nära sig men polisen har inte uppfattat det är han. Det är inte så att folk som söks för delgivning inte träffat på polis när polisen sökt efter dom utan polisen har inte reagerat. Clemenger kan dessutom ha ändrat utseende, helskägg och inga glasögon till exempel och rakat huvud. Men det vet vi inte såklart
Senast redigerad av Blueintime 2025-01-17 kl. 04:43.
Citera
2025-01-17, 04:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Om folk tycker att det är okej att kriminalisera sex mellan samtyckande myndiga människor är det tveklöst fel i skallen på dem. Jakten på Clemenger liknar jakten på homosexuella i de länder där homosexualitet är brottsligt. Sex med samtycke får aldrig vara ett brott i en demokrati mellan myndiga personer. Förhoppningsvis klarar sig Clemenger

Du har en poäng. Undrar hur han lever idag? Gissar på en liten stuga på Irland. Risken för upptäckt är rätt liten, men dagarna måste gå rätt långsamt känns det som.
Citera
2025-01-17, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Du har en poäng. Undrar hur han lever idag? Gissar på en liten stuga på Irland. Risken för upptäckt är rätt liten, men dagarna måste gå rätt långsamt känns det som.
Jag tror han befinner sig i någon liten by på Irländska landsbygden och smälter väl in.
Dagarna bedrivs med långa sköna promenader och sedan ett besök på den lokala puben för några Guinness för att sedan gå hem tända brasan och laga en god Irish stew. Långt från ett fördömande Örebro.
Låter som ett skönt liv om ni frågar mig.
Citera
2025-01-17, 09:47
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Jag tror han befinner sig i någon liten by på Irländska landsbygden och smälter väl in.
Dagarna bedrivs med långa sköna promenader och sedan ett besök på den lokala puben för några Guinness för att sedan gå hem tända brasan och laga en god Irish stew. Långt från ett fördömande Örebro.
Låter som ett skönt liv om ni frågar mig.
Jag tror Dermot har ett socialt nätverk som tar hand om honom. Inte sitter han ensam i ödemarken. Jag hejar på Dermot. Han har mig veterligen inte fysiskt skadat någon utan betalat för en tjänst . Han har betalat för "Happy ending" som så många massagesalonger med Thailändsk inrikting erbjuder kunder som inte ens har frågat eller bett om det. Sverige har mycket större kriminalitet än detta att ta hand om. Ren häxjkakt.
Citera
2025-01-17, 09:49
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Om du kollar Expressems och Aftonbladets kommentarstrådar om Slemminger så ser du att de flesta inte tycker att lagen är sjuk, utan att Dermot (och du) är det.

Det är för att man inte vet bättre och är grundligt indoktrinerad av PK vänstern.
Citera
2025-01-17, 10:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazed121
Vart kan man läsa det? Det låter konstigt att alla åtal skulle då försvinna. Han lämnas dock inte ut pga att det finns krav på Dual Criminality.

Sverige har dock utlämningsavtal och det har använts flera gånger tidigare. Men det avtalet kan inte åberopas pga preskriptionen.
Citera
2025-01-17, 11:57
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Hur vet du att ingen av hororna blivit tvingade?
Är det omvänd bevisbörda som gäller i såna här ärenden också?
Citera
2025-01-17, 12:28
Medlem
Citat:
Du tror att någon vågar skriva sin ärliga åsikt i det fallet, när man inte är anonym?? 😂
Citera
2025-01-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
clemengers tid är över. när han kommer tillbaka så har han ingen lön från tv4 längre. han får leva i skam för resten av sitt liv som en stray hund.
Ja, hans tid som kändis i TV lär vara över, men på krogen lär han bli populär! Jag hade gärna bjudit honom på en öl, av ren sympati.
Citera
2025-01-17, 12:49
Medlem
1000-tals engelska män ägnar sig åt dessa tjänster just nu vem tror att brittisk polis ska jaga honom vilket skämt.Vi hjälper ingen kvinna heller suck
Citera
2025-01-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Nu är det det som gäller enligt Europakonventionen. Resisting arrest är väl det som kallas våldsamt motstånd förmodar jag. Det gäller också i Sverige. Att göra våldsamt motstånd när någon ska gripas är brottsligt, däremot kan man fly men blir man gripen ska man inte göra motstånd, då är det ett brott. Att göra det brottsligt att hålla sig undan delgivning går inte att genomföra eftersom man har ingen skyldighet att medverka till sin egen lagföring. Clemenger har rätten på sin sida enligt Europakonventionen

Att försöka med händerna streta emot när polisen ska försöka sätta handklivar utan att våldföra sig mot polisen räknas i USA som resisting arrest. Man har ju ingen skyldighet att medverka till sin egen lagföring så då har man även rätt till att inte föra ihop händerna när polisen ber om det.

Det är möjligt att Clemenger i nuläget har rätt men jag argumenterar inte för hur rättsläget i nuläget ser ut utan för hur det borde se vara.
Citera
2025-01-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlingsplan
Bara för att förtydliga, du vet om att det är en väsentlig skillnad mellan Europeiska Unionen (EU) och Europadomstolen som hanterar domstolsprövningar gällande överträdelser av Europeiska konventionen för mänskliga rättigheter?

Europadomstolen har sitt säte i Strasbourg.

Europeiska konventionen för mänskliga rättigheter är ett bilateralt avtal mellan olika fristående medlemsländer inom Europa. Innan det fullskaliga kriget i Ukraina var även Ryssland ansluten till rättsakten.

Europadomstolen har i sin praxis bildad många bra rättsprinciper - exempelvis att sexbrott mot de som inte samtycker måste vara kriminaliserat i medlemsländerna.

Frågan om att i brottsmålutredningar inte behöva medverka till utredning av sin egen skuld kommer sig av artikel 6 EKMR. Europadomstolen har tolkat artikel 6 EKMR som innefattande rätten att tiga och inte bidra till sin egen fällande dom. Denna rätt är nära kopplad till presumtionen om oskuld och skyddar en person från att tvingas samarbeta med myndigheter på ett sätt som kan leda till självinkriminering.

Detta har dock INGENTING att göra med om att man som misstänkt har rätten att undanhålla sig domstolsprövning och avtjänande av sitt straff om man döms.

Möjligen kanske Dermot efter att han jagats av polisen internationellt, dömts till fängelse i Sverige, avtjänat sitt straff samt att media skrivit 1700 artiklar till om hans klandervärda beteende kunna ta Sverige till Europadomstolen och hävda att behandlingen av honom bryter mot artikel 3 EKMR som förbjuder tortyrliknande bestraffningar: "Ingen får utsättas för tortyr eller omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning."

Däremot blir jag allvarligt bekymrad över att du är så avogt inställd till internationella samarbeten för att främja att rättsstater upprätthåller en miniminivå för hur man får behandla folk. Men du behöver inte besvara det, då det är off topic för ämnet som pratas om i denna tråd.

Länk
https://www.europaportalen.se/tema/internationella-organisationer-och-organ/europadomstolen

https://sv.wikipedia.org/wiki/Europakonventionen

Ja, det är ett problem när makt tas ifrån folket,. Människor måste få ha en chans att själva få bestämma hur deras samhällen ska se ut och vilka lagar som ska råda.

Just nu upplever vi i Sverige otroligt stora problem på grund av att svenska politiker varit alltför upptagna med att följa internationella konventioner framför att bry sig om lyckan och säkerheten för medborgarna i Sverige.

Det är idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in