2025-01-16, 17:57
Medlem
Upplever mig åsiktmodererad eftersom jag får ett seriöst menat och informativt inlägg borttaget (som jag minns det).

Fick förklarat för mig av andra moderatorer att det var vf som raderat inlägget.
Moderatorn VF svarar inte på min fråga om varför inlägget togs bort, inte heller får jag tillbaka det så att jag kan justera det (om det nu ens innehöll något regelbrott, annat än att argumenten inte ryms i VF's trånga åsiktskorridor).

Ej besvarat PM;

Detta är Flashback, vi måste kunna bemöta ryssofobin, överdrifterna och lögnerna i forumet utan att bli censurerade.

Någon annan moderator får gärna PM mig mitt inlägg om vf fortsätter med att vägra svara, så att jag kan försöka förstå varför det blev borttaget.
Citera
2025-01-16, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Upplever mig åsiktmodererad eftersom jag får ett seriöst menat och informativt inlägg borttaget (som jag minns det).

Fick förklarat för mig av andra moderatorer att det var vf som raderat inlägget.
Moderatorn VF svarar inte på min fråga om varför inlägget togs bort, inte heller får jag tillbaka det så att jag kan justera det (om det nu ens innehöll något regelbrott, annat än att argumenten inte ryms i VF's trånga åsiktskorridor).

Ej besvarat PM;

Detta är Flashback, vi måste kunna bemöta ryssofobin, överdrifterna och lögnerna i forumet utan att bli censurerade.

Någon annan moderator får gärna PM mig mitt inlägg om vf fortsätter med att vägra svara, så att jag kan försöka förstå varför det blev borttaget.

Vad handlade inlägget om? Russofobi alltså?

Svårt att säga om man tycker det var rätt om man inte får läsa inlägget.
Citera
2025-01-16, 18:22
Avslutad
Citat:

Ej besvarat PM;

Ville inte de andra modsen ge dig kopia på inlägget?
Citera
2025-01-16, 18:47
Moderator
vfs avatar
Jag är inte online dygnet runt så du kunde gett mig mer tid. Ditt inlägg raderades för att det besvarade ett raderat inlägg som berörde påverkansoperationer. Du svävade dessutom ut i inlägget
Citera
2025-01-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Vad handlade inlägget om? Russofobi alltså?

Svårt att säga om man tycker det var rätt om man inte får läsa inlägget.

Skulle kunnat svara dig om jag hade fått tillbaka mitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag är inte online dygnet runt så du kunde gett mig mer tid. Ditt inlägg raderades för att det besvarade ett raderat inlägg som berörde påverkansoperationer. Du svävade dessutom ut i inlägget

Ok. Kan jag få tillbaka mitt inlägg tack.
Citera
2025-01-17, 12:40
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:

Ej besvarat PM;

Bara att tugga i sig.
Tänk: Domare i Korpen.
Du är spelare och vill klaga på domarens usla kvalité.

Men, utan dessa lågbetalda Korpen Domare, som ofta är en äkta entusiast och brinner för idrotten, så blir det inget spel alls på rinken.

FB, lite samma. Vi kan inte förvänta oss hög service med solid kvalité. Helt gratis är Mods dessutom.

Och andra sidan så har FB dränerats i överkant av censur ivrare, vilket är riktigt ledsamt. "Yttrandefrihet på riktigt" har tonat bort
Citera
2025-01-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Bara att tugga i sig.
Tänk: Domare i Korpen.
Du är spelare och vill klaga på domarens usla kvalité.

Men, utan dessa lågbetalda Korpen Domare, som ofta är en äkta entusiast och brinner för idrotten, så blir det inget spel alls på rinken.

FB, lite samma. Vi kan inte förvänta oss hög service med solid kvalité. Helt gratis är Mods dessutom.

Och andra sidan så har FB dränerats i överkant av censur ivrare, vilket är riktigt ledsamt. "Yttrandefrihet på riktigt" har tonat bort

Det vi som användare kan göra är ju att klaga på besluten, så att i förlängningen det blir omöjligt att få fortsätta vara moderator om man missköter uppdraget.
Precis så som i Korpen.

Och ja, det är som att det ligger en kladdig filt av PK-ism över Flashback sedan några år tillbaka, vilket är ett väldigt sorgligt öde efter snart 25 år av att vara vår allas sunda klippa i forsen av idiotism-vurmande och självförstörelse.

Livsviktigt för Flashback, och Sverige, att moderatorerna håller hög standard inför nästa val t.ex.
Jag fattar att det är svårt för t..ex. ungdomsförbunden och andra att hålla fingrarna borta, men vi ska inte ha åsiktsmoderering, punkt.
Citera
2025-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

PM'a mig mitt inlägg då. Vad väntar du på?
Citera
2025-01-17, 20:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
PM'a mig mitt inlägg då. Vad väntar du på?

Det är bättre att det postas i den här tråden. Annars kan ingen bedöma ditt klagomål.
Citera
2025-01-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är bättre att det postas i den här tråden. Annars kan ingen bedöma ditt klagomål.

Det går lika bra för min del.
Vi väntar väl på vf att göra det då.

Ser fram emot att få veta om andra anser detta inlägg skulle tas bort eller ej. Känner mig bekymrad över Flashbacks hälsa för tillfället, men är öppen för att jag ovetandes kan råkat att ha brutit mot någon av våra regler, vi får väl se.

Det är egentligen väl inget som hindrar andra moderatorer att lägga in mitt inlägg här heller?, jag ber er att göra det om vf av någon anledning vägrar.
Citera
2025-01-17, 20:41
Avslutad
Det har gått 26 timmar sedan denna trådstart skapades och förmodligen minst 48 timmar sedan TS efterfrågade sitt inägg, hur svårt ska det vara att hjälpa honom med detta?
Citera
2025-01-17, 21:10
Moderator
Maviels avatar
Det finns några inlägg att välja bland men om TS skriver till mig lite mer om vilket inlägg det handlar om - så kan jag kopiera in det här.

Edit: Jag funderar på om det kan vara det här?
Citat:
Ja, det är ett drömscenario, angriparna i USA föll i november. Miljontals liv räddades.

Längs fronten ses inte längre Ukrainska initiativ, så gott som bara tillbakadraganden eller trupp som ger upp och lägger ner vapen. Enstaka aktioner, utan bestående effekt. Endast missilattacker dras upp stort i krigsmedian här i väst, och diverse framgångsrika drönarattacker.

Ukraina kommer kunna återhämta sig nu. Likaså finns nu realistiska chanser till att de kommer kunna samexistera med Ryssland, då Ukraina inte självmant kommer rösta fram ett lika självdestruktivt styre igen.
Förutsättningarna för arrangerade val likt i Moldavien har mindre chans att lyckas när inte USA kommer lägga lika stora/inga resurser alls på att påverka. Tvärt om så kommer de nu kunna se till att inte EU fäller krokben för Ukraina genom att försöka sig samma sak på egen hand.

Jag konstaterar att det ser ut att kunna bli en hållbar fred, och de grupperingar som kommer försöka hålla det igång (enligt Zelesnky finns det sådana) kommer kunna särskiljas från Ukrainsk trupp då de igen kommer kunna ta avstånd från extremisterna i gamla "Högra Sektorn" osv. och inte låta dessa beblanda sig.

Mycket hänger på hur det gått med dialogen mellan nya MAGA-Washington och Moskva. Två starka viljor ska komma överens, och sen ska resultatet accepteras av Kiev. Mycket av Kievs acceptans är därmed en intern fråga i USA, vad de avsatta ska göra med sitt Ukraina, och hur långt Trump administrationen kan tänka sig gå med eftergifterna.
Trump har fördelen att han inte behöver bry sig om media-opinoinen, då han kan sägas redan vara immun, detta blir indirekt även Rysslands fördel.

Rysslands ingripande har alltså visat sig vara rätt vägval, väl exekverat om än tragiskt och till en kostnad av många liv. Måste ha varit otroligt tufft att ta det beslutet.
Kanske fanns det andra sätt, men det får vi aldrig veta. Vad vi vet är att det forna USA helt saknade moralisk kompass, och för andra drabbade så slutade det betydligt värre.
Senast redigerad av Maviel 2025-01-17 kl. 21:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in