Citat:
Ursprungligen postat av
KillPalestina
Det är ett skolexempel på skäl att flytta på henne. Du är på tok för känslomässigt engagerad så du tänker inte klart

Hur tänker du då? Varför skulle det vara rätt/bra/lämpligt/rimligt att flytta Therese 45 mil ifrån Degerfors för att hennes föräldrar inte fungerar med förvaltaren och/eller dotterns omsorgspersonal?
Detta är ju snarare ett problem som skall lösas på sätt som att förvaltaren begär entledigande eller jobbar för en bättre dialog/samarbete med föräldrarna (allt för Therese bästa givetvis!). Eller att omsorgspersonalens chef går in och tar ansvar för sina medarbetares arbetsmiljö/situation. Dvs klargör för föräldrarna vad omsorgspersonalens uppdrag/ansvar är och vad som inte accepteras i mötet med deras anställda. Samt givetvis att även chefen jobbar för en bättre dialog/samarbete mellan vårdpersonalen och föräldrarna (även detta med Therese bästa i fokus!) Dvs: Man löser ju inte en sådan här slags konflikt (mellan utomstående) genom att flytta på Therese, det måste du ju förstå!?
Slutligen: Om du kikar lite närmare på mina inlägg i denna tråden så kan du nog snabbt konstatera att jag inte är det minsta känslomässigt engagerad i detta - utan snarare sakligt engagerad!
Läs exempelvis inlägg:
(FB) Uppdrag granskning: Fallet Therese från Degerfors där jag lyfter ALLAS väl och ve i denna soppan!