2025-01-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Arne Gavelin sattes ju helt felaktigt under förvaltarskap så det händer nog oftare än vad man tror.

Absolut, jag säger inte att detta systemet är vattentätt. Men jag har läst Örebro Tingsrätts beslut om förvaltarskap där det framgår att Therese har omfattande omsorgsbehov och att hon tidigare haft godman, vilket inte fungerat. Jag kan också konstatera att Uppdrag Granskning inte i något av programmen ifrågasatt behovet av förvaltare, och att beslutet om förvaltarskap heller inte varit en del av granskningen.
Citera
2025-01-16, 15:33
Medlem
Det finns ett företag som heter optio maskin ab och sysslar med grävmaskiner.

En slump? Ligger i Västerås.
Citera
2025-01-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Vi får aldrig veta varför hon har blivit flyttad. Har hon blivit misshandlad eller dåligt behandlad av sina föräldrar? Vi får aldrig veta.

Konstig snyfthistoria som inte ställer frågor till förvaltaren eller frågar föräldrarna varför de tror att det har blivit så här.

Det finns ingen historik av misshandel/våld eller hot mot Therese (inga domar, inga nedlagda förundersökningar och heller inga ärenden hos Socialtjänsten). Man vet också att åklagare och polis avslagit ansökan om kontaktförbud med motiveringen att det inte förekommit något hot eller trakasserier riktade mot Therese. Däremot finns det historik av konflikter mellan föräldrarna och Therese tidigare förvaltare och omsorgspersonal. Men det är ju knappast ett skäl för att flytta Therese.
Citera
2025-01-16, 15:50
Medlem
sagapuhs avatar
Jag tror att, framförallt mamman, varit så jobbigt mot personal som jobbat med Therese att dom behövde få bort henne. Att denna "lösning" inte gynnar Therese på något sätt verkar ingen bry sig om
Citera
2025-01-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det finns ingen historik av misshandel/våld eller hot mot Therese (inga domar, inga nedlagda förundersökningar och heller inga ärenden hos Socialtjänsten). Man vet också att åklagare och polis avslagit ansökan om kontaktförbud med motiveringen att det inte förekommit något hot eller trakasserier riktade mot Therese. Däremot finns det historik av konflikter mellan föräldrarna och Therese tidigare förvaltare och omsorgspersonal. Men det är ju knappast ett skäl för att flytta Therese.

Det är ett skolexempel på skäl att flytta på henne. Du är på tok för känslomässigt engagerad så du tänker inte klart
Citera
2025-01-16, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Det är ett skolexempel på skäl att flytta på henne. Du är på tok för känslomässigt engagerad så du tänker inte klart

Hur tänker du då? Varför skulle det vara rätt/bra/lämpligt/rimligt att flytta Therese 45 mil ifrån Degerfors för att hennes föräldrar inte fungerar med förvaltaren och/eller dotterns omsorgspersonal?

Detta är ju snarare ett problem som skall lösas på sätt som att förvaltaren begär entledigande eller jobbar för en bättre dialog/samarbete med föräldrarna (allt för Therese bästa givetvis!). Eller att omsorgspersonalens chef går in och tar ansvar för sina medarbetares arbetsmiljö/situation. Dvs klargör för föräldrarna vad omsorgspersonalens uppdrag/ansvar är och vad som inte accepteras i mötet med deras anställda. Samt givetvis att även chefen jobbar för en bättre dialog/samarbete mellan vårdpersonalen och föräldrarna (även detta med Therese bästa i fokus!) Dvs: Man löser ju inte en sådan här slags konflikt (mellan utomstående) genom att flytta på Therese, det måste du ju förstå!?

Slutligen: Om du kikar lite närmare på mina inlägg i denna tråden så kan du nog snabbt konstatera att jag inte är det minsta känslomässigt engagerad i detta - utan snarare sakligt engagerad!
Läs exempelvis inlägg: (FB) Uppdrag granskning: Fallet Therese från Degerfors där jag lyfter ALLAS väl och ve i denna soppan!
Citera
2025-01-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hur tänker du då? Varför skulle det vara rätt/bra/lämpligt/rimligt att flytta Therese 45 mil ifrån Degerfors för att hennes föräldrar inte fungerar med förvaltaren och/eller dotterns omsorgspersonal?

Detta är ju snarare ett problem som skall lösas på sätt som att förvaltaren begär entledigande eller jobbar för en bättre dialog/samarbete med föräldrarna (allt för Therese bästa givetvis!). Eller att omsorgspersonalens chef går in och tar ansvar för sina medarbetares arbetsmiljö/situation. Dvs klargör för föräldrarna vad omsorgspersonalens uppdrag/ansvar är och vad som inte accepteras i mötet med deras anställda. Samt givetvis att även chefen jobbar för en bättre dialog/samarbete mellan vårdpersonalen och föräldrarna (även detta med Therese bästa i fokus!) Dvs: Man löser ju inte en sådan här slags konflikt (mellan utomstående) genom att flytta på Therese, det måste du ju förstå!?

Slutligen: Om du kikar lite närmare på mina inlägg i denna tråden så kan du nog snabbt konstatera att jag inte är det minsta känslomässigt engagerad i detta - utan snarare sakligt engagerad!
Läs exempelvis inlägg: (FB) Uppdrag granskning: Fallet Therese från Degerfors där jag lyfter ALLAS väl och ve i denna soppan!

Det är ju uppenbart föräldrarna som är problemet och som står ivägen för Terese välmående. Hon mår bättre än någonsin nu i sin nya habitat.
Citera
2025-01-16, 16:27
Medlem
Om man läser centrum för rättvisas överklagande om beslut om skyddad folkbokföring så får man en genomgång av vad som skett och med vilka lagstöd en del saker skett.

https://centrumforrattvisa.se/wp-con...24-12-10-1.pdf

Nu finns inte de senaste händelserna med som beskrivits i ug senaste program. Men alla brådskande flyttar av henne och vägran att ens säga nåt från optio och öfm i Värmland ger ju inga goda aningar. Att optio stämt ug är ju ett tecken på att det bränner under deras fötter. De har ju misskött flera andra tidigare.
Citera
2025-01-16, 16:29
Medlem
Citat:
Det är ju uppenbart föräldrarna som är problemet och som står ivägen för Terese välmående. Hon mår bättre än någonsin nu i sin nya habitat.
Eftersom ingen har kontakt med henne så är det svårt att se att ditt påstående har nåt stöd i verkligheten.
Citera
2025-01-16, 17:39
Medlem
Sjukt att sånt här får hända. Polisen borde åka och hämta Therese och skjutsa henne till föräldrarna. De borde åtminstone få träffas ibland.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-01-16 kl. 17:44.
Citera
2025-01-16, 17:47
Medlem
Någon som vet vem den kvinnliga förvaltaren till Therese är?
Citera
2025-01-16, 17:55
Medlem
Citat:
Det finns många som har kontakt och kunskap om Terese mående och jag är personligen bekant med några.

Horan på UG Rebecka Montelius undviker av uppenbara skäl att nämna dem i sin tesdrivna hittepåsnyfthistoria som apan hoppas ska ge henne guldspaden. Äcklig falsk "journalist" som borde få sparken efter det här haveriet i SVT UG.
”Personligen bekant”? Säkert. Och jag har Elvis som inneboende.

Verkar mer som att du har nåt personligt hat till Rebecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in