2025-01-16, 09:14
Avslutad
https://samnytt.se/blev-inget-av-ygemans-80-000-utlovade-utvisningar-kraver-nu-samma-sak-av-regeringen

Citat:
Som inrikesminister påstod Anders Ygeman (S) 2016 att uppemot 80 000 migranter som sökt asyl i Sverige under migrantkrisen 2015 kan komma utvisas. Det visade sig bara vara tomma ord. När Ygeman och Socialdemokraterna nu sitter i opposition påstår man sig plötsligt vilja se fler utvisningar.

Medvetet strategi i båda läger att fördröja utvisningar, allmänheten tröttnar medan de bollar ansvaret på varandra.Beslutet stor fast Sverige ska översvämmas med dysfunktionella element från världens alla hörn .

Sossarna var inte dumma, skulle de utvisa sin väljarkår?
Citera
2025-01-16, 09:20
Medlem
Det blir nog samma nu.. mycket lovas.. lite blir i verkligheten gjort.. Nu skriver en ledare i Expressen att äntligen kommer Sverige kunna utvisa terrorister .. jaha och hur många kan det röra sig om.. det är ju bra förstås.. men det är ju en droppe i havet, det är ju gängrelaterade med familjer som oxå bör kunna utvisas.. mm Nä.. mycket skrammel lite verkstad…
Citera
2025-01-16, 09:25
Medlem
Yggeman är ju en av de större idioterna i SAP, hur han ständigt kan få förnyat förtroende av SAP:s ledning är en stor gåta.
Citera
2025-01-16, 09:29
Medlem
Sossarna är patetiska. Än mer patetiska i sin nuvarande roll i opposition. De har under senare tid presenterar ett antal förslag och synpunkter som mest är ” tjuvnyp” mot Tidö, bara för att.
Citera
2025-01-16, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onsala
Yggeman är ju en av de större idioterna i SAP, hur han ständigt kan få förnyat förtroende av SAP:s ledning är en stor gåta.
Ja de verkar vara kapade. Troligtvis sitter Ygeman, Morgan Johansson, Annika Strandhäll, Peter Hultqvist och Dan Eliasson på en massa skit om S eller högt uppsatta i partiet som de inte vill läcker ut.

Magdalena ligger väl inte långt efter men hon är trots allt populär i opinionsmätningarna av någon oförklarlig anledning. Hon har ertappats med att rakt ut ljuga flera gånger. Hon kände till lotteriskandalen och försvarade El Hamas med krokodiltårar i plenisalen.
Citera
2025-01-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktionspotential
Ja de verkar vara kapade. Troligtvis sitter Ygeman, Morgan Johansson, Annika Strandhäll, Peter Hultqvist och Dan Eliasson på en massa skit om S eller högt uppsatta i partiet som de inte vill läcker ut.

Magdalena ligger väl inte långt efter men hon är trots allt populär i opinionsmätningarna av någon oförklarlig anledning. Hon har ertappats med att rakt ut ljuga flera gånger. Hon kände till lotteriskandalen och försvarade El Hamas med krokodiltårar i plenisalen.

Peter Hultqvist upplever jag ändå som lite klipskare än de andra nötterna du räknade upp.
Citera
2025-01-16, 10:00
Medlem
ariberts avatar
Citat:

Ygeman är ytterst lojal mot sitt parti därför får han alltid nytt förtroende av partiet oavsett hur mycket han misslyckas med sina uppdrag.
Samma regler gäller för Strandhäll.

Lojalitet gentemot partiet trumfar allt annat inom sosseriet.
Citera
2025-01-16, 10:06
Avslutad
Citat:
Peter Hultqvist upplever jag ändå som lite klipskare än de andra nötterna du räknade upp.
Kan hålla med om att han intelligensmässigt ligger högre. Han är kanske i samma klass som Magda då. Jag tycker bara han har en överdrivet polariserande retorik med uttryck som "hur mycket man än målar en gris så är det ändå en gris" osv. Sen skulle ingen regering han satt i försöka gå med i NATO vilket ändrade sig på några veckor.

Det är nog egentligen ett övergripande problem för många på vänsterkanten, i synnerhet socialdemokraterna. De rapar upp färdigskrivna plattityder som ett mantra i politiska debatter.

Högerdebattör: "ni säger att ni vill si men gör så, varför?"
Vänsterdebattör: "vi socialdemokrater står för blabla plattityd"
Högerdebattör: "jag noterar att X inte svarar på min konkreta fråga"
Vänsterdebattör: "BlÅbRuNa blabla... ni vill att fattiga ska vara fattiga-svammel"
Högerdebattör: "men du måste väl ändå kunna stå för det ni säger och gör?"
Vänsterdebattör: "det är tydligt för alla att vi socialdemokrater blabla..."

Det är på allvar så här 90% av debatterna i plenisalen går till idag och svenska folket röstar fortfarande på sossarna för de tittar inte på detta. Deras enda kontakt med socialdemokraterna är riktade intervjuer på SVT/SR och facebookinlägg.
Citera
2025-01-16, 10:07
Medlem
Det finns nog ingen levandes politiker som vågar skriva på det dekretet om att tvångsutvisa 80 000 ovilliga och kanske rentav desperata utlänningar från Sverige. Kanske någon riktig naiv Sverigedemokrat men de är som tur inte tillåtna i regeringsställning.

Den våldsupptrappningen som skulle se bleve enorm. Tusentals unga män med våldskapital och stridsvana som ska hålla sig underjord och samtidigt försörja sig medans svenska poliskåren med alla flickor i 25årsåldern ska jaga dem.

Biljakter, skottlossning och kidnappning blir legio i ett sånt scenario. Bra övning kanske inför kommande kriget mot Ryssland men jag tror faktiskt inte det svenska samhället är moget för en sådan utmaning.
Citera
2025-01-16, 10:16
Medlem
Sossarnas sk opposition består ju bara av ett patetiskt gnäll.
Citera
2025-01-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Det finns nog ingen levandes politiker som vågar skriva på det dekretet om att tvångsutvisa 80 000 ovilliga och kanske rentav desperata utlänningar från Sverige. Kanske någon riktig naiv Sverigedemokrat men de är som tur inte tillåtna i regeringsställning.

Den våldsupptrappningen som skulle se bleve enorm. Tusentals unga män med våldskapital och stridsvana som ska hålla sig underjord och samtidigt försörja sig medans svenska poliskåren med alla flickor i 25årsåldern ska jaga dem.

Biljakter, skottlossning och kidnappning blir legio i ett sånt scenario. Bra övning kanske inför kommande kriget mot Ryssland men jag tror faktiskt inte det svenska samhället är moget för en sådan utmaning.

Så i själva verket är vi redan fast i maffia-kriminellas grepp, om vi protesterar och försöker vidta åtgärder så kommer vi få betala dyrt med våra liv?
Citera
2025-01-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Så i själva verket är vi redan fast i maffia-kriminellas grepp, om vi protesterar och försöker vidta åtgärder så kommer vi få betala dyrt med våra liv?

Några av oss åtminstone. Speciellt de som blir satta på att verkställa en ev Exodus.

Har haft känslan länge nu att myndighetsutövarna har en anledning till att alltid ha silkesvantar på när man hanterar frågor som rör invandringspolitiken.

Först trodde jag att det låg på individnivå. Att handläggare och lågnivå kommun/regionaställda var hotade eller mutade.

Ju mer jag tänkt på det så tror jag att detta varit en medvetenhet strategi och policy från samhällets sida för att ej trigga våldsspiralen. Tro fan att SÄPO informerat regeringen om att x antal tusen kalifatkrigare, desertörer, terrorveteraner osv vistas i Sverige sedan flyktingvågen 2015 när de inte ens kollade derad ID.

För hur svårt skulle det egentligen vara i ett modernt informationssamhälle som Sverige att stoppa felaktiga transfereringar eller ens utföra en enkel folkräkning som de inte kunde?

Nej, viljan finns inte från något politiskt håll då de antagligen räknat på konsekvenserna. Därför kommer SD aldrig tillåtas att sitta i regeringen och få för fria tyglar över ett "Utvisningsdepartement" eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in