2025-01-16, 08:49
  #18589
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ok: Det här är topic: https://www.tiktok.com/@familyunited.mammasofia/video/7408534449102572832

Kan du berätta vad som är ORIMLIGT med vad Fia säger här?

Allt hon säger borde alla skriva under på som är demokratiskt lagda i sinnet.

Hennes krav är fullt rimliga och skulle lösa en stor del av problematiken med rättsosäkerheten med avseende på socialtjänstens genomusla och i många fall rent fabricerade utredningar.

Om socialtjänster tillåts agera på det sätt de gör idag, så bryter de konsekvent mot vad som är "barnets bästa" per definition.

Ptja bland annat att hon snackar ner en tjej som är glad över att hon blev placerad samt att hennes fantastiska lilla gaza-sambo hyllade mamman som såg till så dottern for illa

Sen är det väl inte speciellt rimligt att sära på benen för en pundare på tunnelbanan två gånger och försöka sätta dit honom för att få ensam vårdnad. När det misslyckas totalt motsätta sig socialens krav. Stå på torg, gator och skrika sig hes. Ljuga om att barnen skulle fara illa när hon vet att så inte är fallet. Sprida desinformation på nätet mm mm.

Livet hade varit enklare för den kvinnan om hon bara gjort det som behövdes. Hon är ett sådant fall, likt mamma emmas, där barnen med största sannolikhet hade kommit hem för länge sen.
2025-01-16, 08:55
  #18590
Medlem
Nariiouhs avatar
Vill inflika att Sofia precis fick frågor besvarade per mail och just nu telefon. Om hon skulle påstå att ingen svarar på hennes frågor.

Hon blev också erbjuden ett möte men började då skrika om annat istället.
2025-01-16, 08:57
  #18591
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ptja bland annat att hon snackar ner en tjej som är glad över att hon blev placerad samt att hennes fantastiska lilla gaza-sambo hyllade mamman som såg till så dottern for illa
Hon snackar inte ner någon i det klippet. Enbart socialtjänsten möjligen. Vad är det hon säger som är orimligt var frågan!?

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Sen är det väl inte speciellt rimligt att sära på benen för en pundare på tunnelbanan två gånger och försöka sätta dit honom för att få ensam vårdnad. När det misslyckas totalt motsätta sig socialens krav. Stå på torg, gator och skrika sig hes. Ljuga om att barnen skulle fara illa när hon vet att så inte är fallet. Sprida desinformation på nätet mm mm.
Vad har det med vad som sägs i klippet att göra? Vad i klippet är ORIMLIGT? Kan du svara på det?

Hon säger klart och tydligt att FU inte tycker att barn ska växa upp med någon som gör de illa OAVSETT vem det är. Rimligt eller orimligt?

Hon säger att FU är emot ALL form av våld och vanvård av barn och därför de emot socialtjänsten, eftersom barn som de "vårdar" utsätts för just både våld och vanvård under placeringstiden och det är tyvärr vanligt förekommande. Rimligt eller orimligt?

Fia vill att alla föräldrar med omhändertagna barn ska få sina fall utredda av oberoende granskare? Rimligt eller orimligt?

Fina vill att felaktigt placerade barn ska få åteförenas med sina biologiska föräldrar och få hjälp och stöd i hemmet. Rimligt eller orimligt?

Fia vill att tjänstemän som begår tjänstefel och med andra ord fuskar i utredningar så att barn blir omhändertagna på falska grunder som kunna dömas för tjänstefel Rimligt eller orimligt?


Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Livet hade varit enklare för den kvinnan om hon bara gjort det som behövdes. Hon är ett sådant fall, likt mamma emmas, där barnen med största sannolikhet hade kommit hem för länge sen.

Livet hade varit enkl
Så vad menar du att hon borde ha gjort istället? Det är uppenbart att du inte förstår hur socialtjänsten fungerar. Det är oerhört svårt att samarbeta med en myndighet som ständigt ändrar förutsättningarna och inte klargör tydligt och klart vilka krav som behöver uppfyllas för att barnen ska få komma hem igen. När de dessutom fortsätter att lägga fram nya krav och anklagelser mot föräldrarna blir situationen nästintill omöjlig att hantera. Och på så sätt skapar socialtjänsten individer som Fia på löpande band, som bildar klubb och sprider sitt budskap på TT som får stor spridning i världen pga er som följer dem.
__________________
Senast redigerad av kurt-sune 2025-01-16 kl. 09:12.
2025-01-16, 09:09
  #18592
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hon snackar inte ner någon i det klippet. Enbart socialtjänsten möjligen. Vad är det hon säger som är orimligt var frågan!?

Hon använder tjejen likt dig för att sprida propaganda. Ryktet om att hon var hennes dotter gjorde att det blev en hel del spridning. Fia använde det enbart för att sprida nonsenspropaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad har det med vad som sägs i klippet att göra? Vad i klippet är ORIMLIGT? Kan du svara på det?

Vad det har att göra med klippet och vad som är orimligt? Bland annat att det aldrig hade behövt gå såhär långt om hon varit minsta lilla gnutta medgörlig. Hon har haft kontakt med socialen under lång tid, konsekvent valt att göra inget alls och därmed blivit av med barnen. Det hände inte över en natt. Dvs det hon babblar om gäller inte henne oavsett.

Jag (med flera) ser gärna att hennes ärende blir granskat. Mest för att jag inte kan fatta hur man kan vara så jävla korkad som förälder och fucka upp något som verkar vara ett enklare fall.
Granskningen lär dock komma till samma slutsats tyvärr. Fia är omöjlig som person.
Något du själv hade kommit till insikt över om du spenderat ens en dag på att ”granska” hennes beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så vad menar du att hon borde ha gjort istället? Det är uppenbart att du inte förstår hur socialtjänsten fungerar. Det är oerhört svårt att samarbeta med en myndighet som ständigt ändrar förutsättningarna och inte klargör tydligt och klart vilka krav som behöver uppfyllas för att barnen ska få komma hem igen. När de dessutom fortsätter att lägga fram nya krav och anklagelser mot föräldrarna blir situationen nästintill omöjlig att hantera. Och på så sätt skapar socialtjänsten individer som Fia på löpande band, som bildar klubb och sprider sitt budskap på TT som får stor spridning i världen pga er som följer dem.

Kraven har varit desamma sedan dag ett. Problemen har varit konsekventa. Hon har målat upp sig som en toppenmamma och inte kunnat ta till sig av vad varken soc eller barnen sagt. Istället grävt ner sig i en personlig vendetta mot myndigheterna.
2025-01-16, 09:19
  #18593
Medlem
Nu LM I högform
2025-01-16, 09:22
  #18594
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Hon använder tjejen likt dig för att sprida propaganda. Ryktet om att hon var hennes dotter gjorde att det blev en hel del spridning. Fia använde det enbart för att sprida nonsenspropaganda.
Jag sprider ingen propaganda. jag analyserar vad det är Fia faktiskt säger och allt hon säger är på inget sätt orimligt eller konstigt. Tvärtom är det konstigt att ingen håller med henne i det hon säger i exempelvis detta klipp. Det är rena självklarheter och sunda demokratiska värderingar, som fokuserar på vad som är barns bästa.

Nu var sakfrågan vad som faktiskt sas i klippet och om det var RIMLIGT respektive ORIMLIGT. Så svara på frågan nu:

Vad har det med vad som sägs i klippet att göra? Vad i klippet är ORIMLIGT? Kan du svara på det?

Hon säger klart och tydligt att FU inte tycker att barn ska växa upp med någon som gör de illa OAVSETT vem det är. Rimligt eller orimligt?

Hon säger att FU är emot ALL form av våld och vanvård av barn och därför de emot socialtjänsten, eftersom barn som de "vårdar" utsätts för just både våld och vanvård under placeringstiden och det är tyvärr vanligt förekommande. Rimligt eller orimligt?

Fia vill att alla föräldrar med omhändertagna barn ska få sina fall utredda av oberoende granskare? Rimligt eller orimligt?

Fia vill att felaktigt placerade barn ska få återförenas med sina biologiska föräldrar och få hjälp och stöd i hemmet. Rimligt eller orimligt?

Fia vill att tjänstemän som begår tjänstefel och med andra ord fuskar i utredningar så att barn blir omhändertagna på falska grunder som kunna dömas för tjänstefel Rimligt eller orimligt?



Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad det har att göra med klippet och vad som är orimligt? Bland annat att det aldrig hade behövt gå såhär långt om hon varit minsta lilla gnutta medgörlig. Hon har haft kontakt med socialen under lång tid, konsekvent valt att göra inget alls och därmed blivit av med barnen. Det hände inte över en natt. Dvs det hon babblar om gäller inte henne oavsett.
Men nu var frågan vad som sas i klippet. Håll dig till sakfrågan. Vad exakt är orimligt i vad hon säger i klippet?

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag (med flera) ser gärna att hennes ärende blir granskat. Mest för att jag inte kan fatta hur man kan vara så jävla korkad som förälder och fucka upp något som verkar vara ett enklare fall.
Problemet är att dessa ärenden ytterst sällan granskas i sömmarna. Föräldrar har försökt, men IVO och JO lyfter sällan dessa allvarliga övertramp som socialtjänsten begår i sitt utredningsarbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Granskningen lär dock komma till samma slutsats tyvärr. Fia är omöjlig som person.
Något du själv hade kommit till insikt över om du spenderat ens en dag på att ”granska” hennes beteende.
Socialtjänsten är precis lika omöjlig och bestämmer hjälp över föräldrars huvuden. Det är därför det leder till en svår konflikt som socialtjänsten i princip alltid vinner och det är alltid precis samma mönster.



Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kraven har varit desamma sedan dag ett. Problemen har varit konsekventa. Hon har målat upp sig som en toppenmamma och inte kunnat ta till sig av vad varken soc eller barnen sagt. Istället grävt ner sig i en personlig vendetta mot myndigheterna.
Hur vet du det? Har du några bevis för detta? Vad är det för dokumentation du har tillgång till?
2025-01-16, 09:23
  #18595
Medlem
vajervevarens avatar
Det är verkligen en bra taktik av LM att bete sig som et totalt psykfall när hon ska övertyga någon om att hon inte är psykiskt sjuk haha.
2025-01-16, 09:28
  #18596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Det är verkligen en bra taktik av LM att bete sig som et totalt psykfall när hon ska övertyga någon om att hon inte är psykiskt sjuk haha.

Ja men det fattar hon inte
2025-01-16, 09:42
  #18597
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag sprider ingen propaganda. jag analyserar vad det är Fia faktiskt säger och allt hon säger är på inget sätt orimligt eller konstigt. Tvärtom är det konstigt att ingen håller med henne i det hon säger i exempelvis detta klipp. Det är rena självklarheter och sunda demokratiska värderingar, som fokuserar på vad som är barns bästa.

Du sprider propaganda. Likt henne. Det enda du reagerar på är hennes propaganda. Vilket också är det enda som intresserar dig.
Det är inte så konstigt att folk inte håller med henne då hon ljuger konstant. Eller ska man strunta i allt dumt hon säger bara för att hon ibland säger något som stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nu var sakfrågan vad som faktiskt sas i klippet och om det var RIMLIGT respektive ORIMLIGT. Så svara på frågan nu:

Ja hela videon i sig är orimlig då det inte är applicerbart på hennes fall. Eller någon i FU för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad har det med vad som sägs i klippet att göra? Vad i klippet är ORIMLIGT? Kan du svara på det?

-||-

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hon säger klart och tydligt att FU inte tycker att barn ska växa upp med någon som gör de illa OAVSETT vem det är. Rimligt eller orimligt?

Uppenbarligen tycker hon ju det när hon också uppmuntrar barn och föräldrar till dumheter.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hon säger att FU är emot ALL form av våld och vanvård av barn och därför de emot socialtjänsten, eftersom barn som de "vårdar" utsätts för just både våld och vanvård under placeringstiden och det är tyvärr vanligt förekommande. Rimligt eller orimligt?

Ändå sitter hon där med en sambo som blivit av med vårdnad pga just våld och demonstrerar med andra våldsamma/vanvårdande personer.

För att dra en naziliknelse, eftersom det verkar vara favoritexemplet, det vore lite som om Hitler sa att han fördömer avrättningarna på judarna samtidigt som han umgås med folk som avrättar och låter det fortgå.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fia vill att alla föräldrar med omhändertagna barn ska få sina fall utredda av oberoende granskare? Rimligt eller orimligt?

Orimligt i de flesta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fia vill att felaktigt placerade barn ska få återförenas med sina biologiska föräldrar och få hjälp och stöd i hemmet. Rimligt eller orimligt?

Omöjligt att svara på. Det vill socialen också.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fia vill att tjänstemän som begår tjänstefel och med andra ord fuskar i utredningar så att barn blir omhändertagna på falska grunder som kunna dömas för tjänstefel Rimligt eller orimligt?
[/b]

Fia vill mer eller mindre att tjänstemännen ska få livslånga straff. Orimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är att dessa ärenden ytterst sällan granskas i sömmarna. Föräldrar har försökt, men IVO och JO lyfter sällan.

Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Socialtjänsten är precis lika omöjlig och bestämmer hjälp över föräldrars huvuden. Det är därför det leder till en svår konflikt som socialtjänsten i princip alltid vinner och det är alltid precis samma mönster.

Det är så det fungerar. Hade föräldern själv kunnat göra kloka beslut hade denne aldrig hamnat i kläm med soc till att börja med.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur vet du det? Har du några bevis för detta? Vad är det för dokumentation du har tillgång till?

Herre gud Kurt. Hon har sagt det själv. Hennes domar ligger ute. Var inte efterbliven är du snäll. Du ser ut som en jävla idiot varje gång du tror att du påpekar något vettigt kring Fias fall.
__________________
Senast redigerad av Nariiouh 2025-01-16 kl. 09:49.
2025-01-16, 09:46
  #18598
Medlem
Hur många polisanmäla kan LM leverera i dag?
2025-01-16, 09:46
  #18599
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Det är verkligen en bra taktik av LM att bete sig som et totalt psykfall när hon ska övertyga någon om att hon inte är psykiskt sjuk haha.

Mycket övertygande.
Extra hjälpsamt när man blir sur på telefonväxeln utan anledning också.
__________________
Senast redigerad av Nariiouh 2025-01-16 kl. 09:49.
2025-01-16, 10:08
  #18600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Nu LM I högform

Vilken konto sände hon ifrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in