2025-01-16, 03:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Jag har för mig att regeringen kan förlänga på preskriptionstiden i vissa fall och här är det förbanne mig befogat.

Ställ torsken inför rätta!
Free Dermot!
Citera
2025-01-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarfjaerden
Free Dermot!

Äckliga dermot kan förbanne mig sitta några år oavsett om han är skyldig eller inte. Pedofil är han säkert oxå
Citera
2025-01-16, 03:47
Medlem
Citat:
Äckliga dermot kan förbanne mig sitta några år oavsett om han är skyldig eller inte. Pedofil är han säkert oxå
Det var en udda uppfattning..
Citera
2025-01-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Det var en udda uppfattning..

Bara att hålla sig undan på detta vis borde ju ge ett par år bakom lås och bom
Citera
2025-01-16, 08:13
Medlem
Citat:
Bara att hålla sig undan på detta vis borde ju ge ett par år bakom lås och bom
Var kan man finna det lagrummet ?
Citera
2025-01-16, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Var kan man finna det lagrummet ?

Det finns inte. Jag skrev att det borde finnas.

Dvs, anser jag att politikerna borde stifta lagar där man blir straffad om man medvetet håller sig undan i syfte att vänta ut preskriptionstiden.
Citera
2025-01-16, 08:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Dvs, anser jag att politikerna borde stifta lagar där man blir straffad om man medvetet håller sig undan i syfte att vänta ut preskriptionstiden.

Hade varit ett fiffigt sätt hålla många kriminella utanför Sverige för gott.

De kan åka till Turkiet eller Syrien för gott.
Citera
2025-01-16, 09:48
Medlem
Citat:

Enligt Europakonventionen har man ingen skyldighet att behöva medverka till sin egen lagföring. Det verkar som om Europakonventionen stöder Clemenger och hans ovilja att ställas inför rätta. Dessutom skulle det vara dubbelbestraffning med sådan lagstiftning
Citera
2025-01-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hade varit ett fiffigt sätt hålla många kriminella utanför Sverige för gott.

De kan åka till Turkiet eller Syrien för gott.

Jaha.

Med tanke på att preskriptionstiden för sexköp är 2 år, och maxstraffet är ett års fängelse, så tycker jag det är ett efterblivet sätt.

Här får han hålla sig borta dubbelt så länge som maxstraffet.
Och vi slipper betala en fängelseplats för ett relativt skitbrott.
Vad är problemet?
Det den du citerar säger sig dessutom tycka det är lämpligt att man sitter i fängelse även om man är oskyldig.

Nä, va?
Senast redigerad av Dörren 2025-01-16 kl. 09:58.
Citera
2025-01-16, 10:12
Medlem
Citat:
Jaha.

Med tanke på att preskriptionstiden för sexköp är 2 år, och maxstraffet är ett års fängelse, så tycker jag det är ett efterblivet sätt.

Här får han hålla sig borta dubbelt så länge som maxstraffet.
Och vi slipper betala en fängelseplats för ett relativt skitbrott.
Vad är problemet?
Det den du citerar säger sig dessutom tycka det är lämpligt att man sitter i fängelse även om man är oskyldig.

Nä, va?

Nja, han behöver väl bara hålla sig borta typ 14 månader då delgivningen skulle skett långt efter att det sista brottet han misstänks för, hade begåtts.

Att hålla sig undan är ju sedan inte alltid samma sak. I vissa fall kan det säkert vara rätt jobbigt men jag gissar att Dermot var han nu än är, har det väldigt bra. Bättre än om han knallat runt på gatorna i Örebro med tanke på att alla ju vet vad han misstänks för och hur han ser ut.
Citera
2025-01-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nja, han behöver väl bara hålla sig borta typ 14 månader då delgivningen skulle skett långt efter att det sista brottet han misstänks för, hade begåtts.

Att hålla sig undan är ju sedan inte alltid samma sak. I vissa fall kan det säkert vara rätt jobbigt men jag gissar att Dermot var han nu än är, har det väldigt bra. Bättre än om han knallat runt på gatorna i Örebro med tanke på att alla ju vet vad han misstänks för och hur han ser ut.

Datumen känner jag inte till.
Citera
2025-01-16, 10:28
Medlem
Citat:
Datumen känner jag inte till.

Har dem inte heller i huvudet men tror att det sista sexköpet han erkänt gjordes typ i januari/februari 2024 och preskriberas således i början av 2026. De äldsta köpen han erkänt är antingen redan preskriberade eller börjar plockas ett efter ett nu under året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in