Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-16, 00:18
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
Framnäsgatan 22 enligt den andra tråden. Någon som kan bekräfta vilken?

Ja jag, min fru bor mittemot och har betraktat utryckningen. Glasmästaregatan 2-6.
Citera
2025-01-16, 00:19
Medlem
fyll-hundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Kupp? Är det ett problemområden.

Nää typ medel, medel-övreklass Svensson med barnfamiljer. Finns ju drägg äverallt visserligen men
Citera
2025-01-16, 00:20
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ja jag, min fru bor mittemot och har betraktat utryckningen. Glasmästaregatan 2-6.

Ok. Poseidon som äger de husen om det är Glasmästaregatan 2-6 du menar att det har smällt i.
Citera
2025-01-16, 00:21
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
Ok. Poseidon som äger de husen om det är Glasmästaregatan 2-6 du menar att det har smällt i.

Ja det ör den fastigheten, Poseidons hus. Vet inte vilken port eftersom vi inte ser in på gården.
Citera
2025-01-16, 00:22
Toppen med bomber var och varannan kväll. Ingen bryr sig.
Vad vill de uppnå med sprängda portar?
Alla bara oj oj sen händer nada.
Vilket rövhål hela samhället har formats till.
Citera
2025-01-16, 00:23
Medlem
Grishnacs avatar
GP verkar vara på plats nu.
Citera
2025-01-16, 00:27
Medlem
Grishnacs avatar
Jag vet inte riktigt vad det här huset hyser för verksamhet, men jag har länge fått intrycket att det är något stödboende eller äldreboende där, det är åtminstone en förskola på utsidan. Märkligt mål för en bomb tycker jag.
Citera
2025-01-16, 00:32
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad det här huset hyser för verksamhet, men jag har länge fått intrycket att det är något stödboende eller äldreboende där, det är åtminstone en förskola på utsidan. Märkligt mål för en bomb tycker jag.
Om det är Glasmästaregatan 2-6 så inhyser det två förskolor, en öppen förskola, massa hyresrätter samt hade förr någon form av äldreboende/-omsorg (men den betvivlar jag är kvar).

Sedan har det byggts ett nytt grått hus mittemot Glasmästaregatan 6 som inhyser diverse misfits som inte kan bo på egen hand som vanligt folk. Tveksamt dock ifall de skulle vara involverade i något som resulterar i en trapphusbomb.
Citera
2025-01-16, 00:32
Medlem
Citat:

Funderade verkligen på om det kunde stämma med tanke på att jag inte ser någon skriven på adressen.
Vilken osmaklig aktion av vederbörande..
Citera
2025-01-16, 00:45
Medlem
Glasmästaregatan 5C om jag uppfattat det hela rätt. Någon känd buse på adressen?
Citera
2025-01-16, 00:46
Medlem
fyll-hundts avatar
Citat:

Perfekt cover för ett methlab ju. Eller kan det ha skett nån gasexplosion i nåt maskinrum eller liknande?
Citera
2025-01-16, 00:55
Medlem
Si-Senoritas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyll-hundt
Perfekt cover för ett methlab ju. Eller kan det ha skett nån gasexplosion i nåt maskinrum eller liknande?

GP skriver flerfamiljshus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in