Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Det kan väl sägas att om samma sak upprepas om och om igen utan nya vinklar så borde det falla under brist på KFK (2.02).
När det gäller Vermeulen tror jag tyvärr, aldrig.
Kollar i arkivet och ser att Österrike har blott fyra individuella vc-segrar. Två på Botvinov (om han räknas) och två på Hoffmann. Jag sätter emot, Mika V kommer segra någon gång i vc. En dam (AUT) som segrare lär vi nog få vänta på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Känns ju tyvärr långsökt att Ebba Andersson skulle kunna slå till med något liknande det hon gjorde på motsvarande distanser i Les Rousses i slutet av januari 2023 - två världscupsegrar. Claudel och Diggins tvåa och trea på 10 km fritt, 13 resp. 20 sekunder efter. Och enormt imponerande på 20 km klassisk masstart - 22 sekunder före Niskanen, och 1.20 före Astrid Öyre Slind. Those were the days. Formen höll i sig till VM i Planica, och hennes två solosegrar där. Känns som en evighet sedan.
Min kristallkula är grumlig. Känns som Ebba kommer spetsa till sig lite framemot VM, dock ej i en tavla lik Planica ´23. Frida tror jag mycket på angående VM. Linn tar ingen medalj på VM individuellt. Jonna tar fyra i rad.
På tal om evighets sedan, vilka gamla tantnamn de norska åkarna har. Såg nu min gammelmormors namn Ingeborg bland juniorerna.