Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Tabellen ljuger aldrig så uppenbarligen var ni bättre än Djurgårn 2024. Men deras ekonomiska sits gör att jag håller dem högre inför 2025 års säsong, de kan värva från en hylla ni inte har råd med.
Med Pittas som ryktas ut och bud på Saletros hade jag varit orolig som gnagare att gå in i säsongen utan dem, framför allt Saletros som tyvärr är otroligt bra.
Nej, absolut. DIF sitter på en betydligt tyngre trupp än oss. Som sagt, vi befinner oss i en knepig sits med en pågående föryngring/rebuild där vi samtidigt försöker få rätt på vår organisation och vårt konto. Jag tror både Salétros och Pittas kommer lämna, dessvärre, och jag har svårt att se att vi skulle hitta ersättare som kan gå in och leverera på samma nivå från dag ett.
Det positiva just nu är att det ser riktigt bra ut på bänken rent stabsmässigt och träningskulturen verkar ha fått genomslag på riktigt, jag tror helt ärligt att 2025 kan bli JGs, men vi kommer naturligtvis slå från underläge 2025. Vi har investerat en fraktion av vad MFF, DIF eller ni har lagt på era trupper. Sen är så klart fotboll inte heller någon jävla ekvation, så jag är alltid försiktigt optimistisk.