Citat:
Ursprungligen postat av
Chewgum
Det är ju väldigt många som tycker att det är svårt att ens få 2+1 rätt på Eurojackpot. Sedan finns det dem svenskar som har lyckats vinna storvinster inte en gång, utan två gånger.
I mars 2022 vann en man i Trelleborg 5,4 miljoner tack vare 5+1 rätt. Fyra år tidigare, i februari 2018, vann han 16,4 miljoner. När han vann sin första miljonvinst så hade han bara spelat på Eurojackpot i tre veckor.
I januari 2023 vann en man i Skara 6,4 miljoner, även han med 5+1 rätt. Sex år tidigare vann han tre miljoner.
Sen har man ju läst om dem som har fått 4+2 rätt flera gånger och sedan gått och vunnit en storvinst. Det är ändå lite fascinerande det där, med slumpen och tur. För mig personligen är det just det som gör det roligt att lägga en rad då och då. Vem som helst, oavsett insatsen, kan vinna. Även dem som har vunnit miljoner tidigare. Den senaste jackpotvinnaren har precis lika stor chans, eller liten kanse är rättare sagt, att pricka 5+2 rätt på tisdag med exakt samma nummerkombination, ännu en gång.
Men man ska heller inte förvänta sig vinna någon större summa. Lägger man en enkelrad, så har man 0.00000072% chans att pricka 5+2 rätt. Med andra ord, extremt osannolikt. Det är nog större chans att man avlider i en trafikolycka påväg in till jobbet på Måndag. När man tänker efter så är våran existens nästan som ett lotteri på ett sätt. Men är det omöjligt? Nej.
En annan intressant fundering är också vem som har vunnit störst summa med minsta "investering". Rakt av måste det nog vara kvinnan i Norge som spelade två enkelrader för en 50-lapp och vann 1 360 020 000 kronor.
Vad vill jag ha sagt med det här då? Inget egentligen. Bara lite funderingar från mig.
Jag hör till dom som aldrig har tur i spel men ändå fortsätter jag spela, tids nog är det min tur och då spelar det ingen roll hur många rader jag spelat.
Fram till sista kvartalet 2023 hade mina största vinster varit på trav två gånger runt 25000:-, båda gångerna under tidigt 90-tal. På svenska soel hade jag haft sex rätt på lotto en gång, ca 3500:-, en vinst på keno på 6000:-. Annars alltid under 1000:-, de gånger jag vunnit över 500:- kunde jag räkna på en hand. Men under två veckor under 2023 vann jag först 6400:- på eurojackpot(3+2), exakt en vecka senare träffade jag 10 rätt av 11 på keno, tyvärr inte kung keno, 80000:- in på kontot, och fyra dagar senare vann jag ytterligare 4000:- på samma två kenorader. När det väl flyter så flyter det ordentligt. Observera att jag inte ökade spelandet vid vinsterna utan det var mina stående rader jag vann på, den med 10 rätt på har jag bytt ut mot en ny rad i övrigt spelar jag fortfarande samma rader.