2025-01-11, 15:26
Avslutad
Vinnaren lämnade in sina sex rader för 21,25 euro i Hunsrück-Nahe området i Rheinland-Pfalz. Eftersom vinnaren lämande in sina rader i en spelbutik utan spelkort så är personen anonym och måste själv kontakta lotteribolaget.
Citera
2025-01-11, 20:36
Medlem
Fyfan hoppas han har koll på sitt spelkvitto.
Citera
2025-01-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Vinnaren lämnade in sina sex rader för 21,25 euro i Hunsrück-Nahe området i Rheinland-Pfalz. Eftersom vinnaren lämande in sina rader i en spelbutik utan spelkort så är personen anonym och måste själv kontakta lotteribolaget.
Sex rader för 21.25 EUR? Då kostar en rad där strax över 40 SEK, kan det stämma? Jag trodde Eurojackpot var billigare i Tyskland än i Sverige.
Citera
2025-01-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Sex rader för 21.25 EUR? Då kostar en rad där strax över 40 SEK, kan det stämma? Jag trodde Eurojackpot var billigare i Tyskland än i Sverige.

Det verkar som att en rad kostar 2€ i Tyskland
Trodde en rad kostade en tia där.

https://www.lotto-hessen.de/eurojackpot/normalschein;jsessionid=xCVXTyjWtISrlizHq2UQd5Y9aT 4nkCxzfnUa3FksnmDzJda6DWcL!-527197173!ltipf12!8001 !-1?gbn=5
Citera
2025-01-11, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Vid köp av Eurojackpot rader/kuponger i Tyskland har de även tilläggslotteri som man man delta i om man vill. I Rheinland-Pfalz kostar en rad 2,50 euro, men vill man delta i tilläggslotterierna Spiel 77, Super 6 och GlücksSpirale kostar en rad 11,25 euro. Vinnaren i Rheinland-Pfalz har alltså spelat sex enkelrader, samt kryssat i att hen vill delta i de tre tilläggslotterierna. Hade personen enbart spelat sex enkelrader och inget annat hade det kostat 12,50 euro.
Citera
2025-01-11, 23:49
Avslutad
Det är ju väldigt många som tycker att det är svårt att ens få 2+1 rätt på Eurojackpot. Sedan finns det dem svenskar som har lyckats vinna storvinster inte en gång, utan två gånger.

I mars 2022 vann en man i Trelleborg 5,4 miljoner tack vare 5+1 rätt. Fyra år tidigare, i februari 2018, vann han 16,4 miljoner. När han vann sin första miljonvinst så hade han bara spelat på Eurojackpot i tre veckor.

I januari 2023 vann en man i Skara 6,4 miljoner, även han med 5+1 rätt. Sex år tidigare vann han tre miljoner.

Sen har man ju läst om dem som har fått 4+2 rätt flera gånger och sedan gått och vunnit en storvinst. Det är ändå lite fascinerande det där, med slumpen och tur. För mig personligen är det just det som gör det roligt att lägga en rad då och då. Vem som helst, oavsett insatsen, kan vinna. Även dem som har vunnit miljoner tidigare. Den senaste jackpotvinnaren har precis lika stor chans, eller liten kanse är rättare sagt, att pricka 5+2 rätt på tisdag med exakt samma nummerkombination, ännu en gång.

Men man ska heller inte förvänta sig vinna någon större summa. Lägger man en enkelrad, så har man 0.00000072% chans att pricka 5+2 rätt. Med andra ord, extremt osannolikt. Det är nog större chans att man avlider i en trafikolycka påväg in till jobbet på Måndag. När man tänker efter så är våran existens nästan som ett lotteri på ett sätt. Men är det omöjligt? Nej.

En annan intressant fundering är också vem som har vunnit störst summa med minsta "investering". Rakt av måste det nog vara kvinnan i Norge som spelade två enkelrader för en 50-lapp och vann 1 360 020 000 kronor.

Vad vill jag ha sagt med det här då? Inget egentligen. Bara lite funderingar från mig.
Citera
2025-01-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Det är ju väldigt många som tycker att det är svårt att ens få 2+1 rätt på Eurojackpot. Sedan finns det dem svenskar som har lyckats vinna storvinster inte en gång, utan två gånger.

I mars 2022 vann en man i Trelleborg 5,4 miljoner tack vare 5+1 rätt. Fyra år tidigare, i februari 2018, vann han 16,4 miljoner. När han vann sin första miljonvinst så hade han bara spelat på Eurojackpot i tre veckor.

I januari 2023 vann en man i Skara 6,4 miljoner, även han med 5+1 rätt. Sex år tidigare vann han tre miljoner.

Sen har man ju läst om dem som har fått 4+2 rätt flera gånger och sedan gått och vunnit en storvinst. Det är ändå lite fascinerande det där, med slumpen och tur.
Att vinna en storvinst en gång räknar jag som slump, men vinner man ofta så kallar jag det tur. En ganska filosofisk fråga det där med tur och slump. Borde nästan diskutera det där med tur och slump i filosofiavdelningen. Man kan undra om tur är bunden till en specifik tid, eller en specifik person, eller en specifik plats. Ser man statistiskt på det så borde det väl följa någon typ av binomialfördelning. Toppen på kurvan är sådana som får något enstaka rätt då och då, till vänster sådana som nästan aldrig har ett enda rätt, och till höger sådana som ofta har många rätt. Ändå är det lite sjukt att vissa personer befinner sig så långt till höger. Det måste ju nästan tyda på att vissa personer helt enkelt har ovanligt mycket tur, som lyckas att spela just rätt nummer i rätt dragning. Om det är så, känns det som att allt redan förutbestämt. Vissa kommer vinna storvinst första gången de spelar, vissa kommer aldrig vinna någon storvinst under hela sin livstid, oavsett när, var och hur de spelar.

Vore för övrigt intressant att se statistik på hur många rader som spelas i respektive land. Att bara gå på befolkningsstorlek är nog svårt, vissa länder kanske har högt invånarantal men majoriteten spelar aldrig och sedan kanske det finns länder med låg befolkningsmängd där jättemånga spelar.
Senast redigerad av Burninator 2025-01-12 kl. 00:17.
Citera
2025-01-13, 06:47
Medlem
Danlos avatar
Jag får väl klassa mig som en sådan som vinner ofta, aldrig vunnit storvinster, men 90 och 150kr på Triss har nog hänt mig kanske 10 gånger. 60kr och 30kr enormt mycket oftare.. Trots att jag aldrig köpt Triss-lotter för några enorma summor.
När det gäller Eurojackpot så är min analys att "lagom antal rader" är ett vinnande koncept. Har spelat flera tusen rader vi andelsspel några gånger, med alltid samma resultat - 0kr eller typ runt 20-30kr i vinst. Sämst utdelning av allt ger andelsspelen, man vinner ENORMT mycket mer sällan och när man vinner blir det förstås pinsamma skämtvinster - tex andelsspelet som är ett systemspelet som kostar 462kr med 462 rader = totalt meningslöst.
Det som alltid gett mig bäst utdelning är det slumpade 16 enkelraders-spelet under "Färdiga Spel" som kostar 400kr för en dragning. Har vunnit över 300kr minst 2 gånger, runt 200kr typ 4-5 gånger och runt 100-lappen ännu fler.

Har dock ALLTID gått med förlust vilket känns okej eftersom jag ALDRIG spelar för lånade pengar.

Tror dock inte att bara för att jag vinner små-vinster ofta så har jag större chans på storvinsten än någon annan..

Hur som helst, just nu har jag 3 enkelrader rullandes varje tis o fre. Ibland köper jag till några extra till helgen bara för att man somnar lite lättare när det finns hopp om att vakna rik på en lördag och samtidigt minska den kraftiga livsångesten över att behöva tvångsarbeta varenda jävla vardag (lägger mig tidigt )

Så, jag förstår att spelet är riggat på något sätt, det verkar vara lite "woke" dvs, de som spelar enormt mycket får inte vinna (storebror ska ta hand om dig-tänket) medans de som spelar lite, sällan eller för första gången favoriseras.
Hur man gör för att manipulera bollarna är nog inte så svårt, bara att se till att vissa bollar är lättare eller tyngre vid varje dragning för att öka chanserna ENORMT att en viss rad ska dras.
Senast redigerad av Danlo 2025-01-13 kl. 06:59.
Citera
2025-01-14, 09:51
Bannlyst
Ni som har koll, vilka nummer ska man spela i kväll?
Citera
2025-01-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ni som har koll, vilka nummer ska man spela i kväll?
1,2,3,4,5 Tillägsnummer 6,7
Citera
2025-01-14, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
1,2,3,4,5 Tillägsnummer 6,7

Det heter väl inte tilläggsnummer?
Citera
2025-01-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det heter väl inte tilläggsnummer?

Jo det heter tilläggsnummer. Inte tillägsnummer som användare rammakaren så vackert skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in