2025-01-14, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Finns det ett pris för årets mest amatörmässiga podd så ligger Sara och Puttes bilfärd bra till

Sara försöker skratta bort allt jobbigt med Skattmasen, Putte vevar på om hur mycket bättre allt är i andra länder, men i all väsentlighet så framkommer inget nytt. För att de inte gillar Janne Josefsson vet vi ju redan

Ja det gav inte mycket nytt. Blev gäddsnack efter halva podden.
Citera
2025-01-14, 19:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ja, vågar man inte göra upp med sin förövare eller mobbare så får andra lida för det. Det hat Hitler närde mot sina föräldrar fick miljoner människor lida för. Patrik vågade aldrig göra upp med Viljo utan fortsatte med honom som tränare. Det hatet ser vi resultat av idag.
Lätt att lägga skulden på de utsatta.
De får ännu mer börda att bära på sina axlar.
Citera
2025-01-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ja, dumpen lägger ju själva ut tingsrättsdomar som visar den statistiken, så vad är fel??
Källa på riktig statistik och då åberopas sektmedlemmarna Bertil och Karlsson. Skämtar du??Så domarna dumpen lägger ut varje vecka är fake?? Vad är då anledningen tills att de lägger ut dem?
Alla fattar att hat och pengar är den ultimata drivkraften och barn används som alibi på ett vidrigt sätt.
Har du fler idiotier att komma med så är jag idel öra!!!

Ja Dumpen sparkades igång för 3,5 år sedan men hittils har våra vänner inte kunnat presentera en (1) enda dom som ens är i närheten av scenarierna vi får läsa i chattarna dvs en överkåt fjortis som inte ger sig förens den gamle fete mannen kommer och tar hennes oskuld. Jag börjar misstänka att någon sån dom där offret är extremt pådriven och anspelar på sex inför allt för ofta svagbegåvade inte finns i Tingrättens arkiv. Det är hög tid att Sara hostar upp en sådan nu!

Patrik sa själv att barn inte känner nån skillnad när det gäller förövare och som vi alla vet så står jämnåriga pojkar för majoriteten av övergreppen så Sara borde åtminstone sätta nån tjomme där dessa hänger och inte bara gå all in med dessa dumheter dom gör nu. Visst lite kul att läsa chattarna men en aning tjatigt efter 500+ och något bevis har vi inte sett röken av och det kommer vi aldrig få se heller.

När Dumpen emellanåt nyktrar till och axlar rollen som pedofilmamma så uppskattas deras arbete och man blir sugen på att skicka en slant faktiskt men det är alldeles för sällan. Saras "bedömningar" är hysteriskt roligt, inget fel på självförtroendet där inte men det är coolt.
Citera
2025-01-14, 20:51
Medlem
Citat:
Källa på riktig statistik och då åberopas sektmedlemmarna Bertil och Karlsson.

Om vi endast talar om dömda för internetrelaterade övergrepp mot barn så är det så här:

Alla misstänkta gärningspersoner i föreliggande rapport (N = 158) var män. De var mellan 15 och 66 år vid första brottstillfället (M = 29,8), och mellan 16 och 68 år (M = 29,7) vid tingsrättsförhandlingen. Gärningspersonerna misstänktes ha begått övergrepp mot mellan 1 och 83 barn vardera (M = 4,3 barn)

Totalt i domarna (N = 157) förekom 685 barn som åklagare ansåg hade utsatts för internetrelaterade övergrepp. Dock framgick misstanke i 12,8% (n = 20) av domarna att den misstänkte gärningspersonen kunde ha utsatt fler, hittills oidentifierade.

Källa:
https://childhood.se/wp-content/uploads/2022/10/childhood-stella-polaris-rapport-2022-internetrelaterade-sexuella-overgrepp-mot-barn-uppslag.pdf
Citera
2025-01-14, 21:42
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Om vi endast talar om dömda för internetrelaterade övergrepp mot barn så är det så här:

Men det var ju duktigt copypastat av dig!

Likväl, statistiken du hänvisar till visar tydligt att de gäddor som Dumpen fångar inte utgör en markör
Citera
2025-01-14, 22:10
Medlem
Statistik används ofta som argument i dessa diskussioner, men jag kan inte påminna mig om något inlägg som presenterat statistik som framställer Dumpen i en positiv dager.
Har det överhuvudtaget förekommit att någon hänvisat till statistik som talar för deras verksamhet.

Jag tror inte det.

När vissa av er läste den första delen kanske ni tänkte: "Men hur är det med statistiken från Childhood som Regislator presenterade?"

Om någon har möjlighet, får ni gärna förklara hur den statistiken faktiskt talar för Dumpen.
Det jag menar är att det ni ofta diskuterar handlar om att dumpen vill belysa problematiken på nätet. Något ingen annan gör.
Men gör inte Childhood just detta?

Det går att diskutera statistik från många olika håll, men inget av detta verkar indikera att Dumpens arbete har en positiv inverkan.

Om något, kan jag till och med föreställa mig den oroande möjligheten att Dumpens arbete i vissa fall förvärrar situationen för vissa individer.

Jag brukar ofta lyfta fram de anhörigas perspektiv när det gäller de som hängs ut. Så även idag, men jag tänkte dock ta en något annorlunda väg.

Till att börja med vill jag framhålla det stora arbete som polisen gör. De arbetar dag och natt för att bekämpa den här typen av brottslighet. Det är dock inte så enkelt som många verkar tro. Polisen har ett ansvar att agera på ett sätt som inte förvärrar situationer, och just detta ansvar är något jag tänkte belysa i denna text.

Jag tror vi kan vara överens om att inte alla personer som Dumpen chattar med faktiskt går så långt som att de vill ses i verkligheten.
Föreställ er nu ett scenario där Dumpens "fiskare" chattar med en man som blir extremt upphetsad av den fejkade flickans meddelanden. Det hon skriver stämmer precis överens med hans fantasier och triggar hans lustar.

Han blir så upphetsad att han inte kan kontrollera sig längre, men samtidigt vågar han inte träffa någon från nätet. Istället riktar han sina begär mot sin egen styvdotter. I värsta fall leder det till att han börjar göra närmanden mot henne, och i det mest fruktansvärda scenariot våldtar han henne.

Vem övervakar egentligen att sådana scenarier inte inträffar?

Om interaktionen mellan "fiskaren" och mannen bidrog till att trigga hans övergång från fantasi till handling, kan inte då fiskaren anses bära ett visst ansvar för att ha förstärkt eller utlöst ett sådant beteende?

Detta är just en av anledningarna till varför polisen måste arbeta mycket försiktigt. De kan inte riskera att skapa en situation de inte kan kontrollera, oavsett eventuella förändringar i lagstiftningen.

Det är en grundläggande princip att du aldrig kan utsätta någon annan för en risk i syfte att eventuellt rädda någon som kanske kan hamna i fara.

Detta är, enligt min mening, en aspekt som Dumpen och deras följare ständigt bortser ifrån.

Jag förstår att många av er i den här tråden kanske ser mig som någon form av försvarare av pedofili, men jag kan försäkra er om att jag är allt annat än det. Min oro handlar om barn som, utan att vara medvetna om det, kan hamna i farliga situationer på grund av interaktioner Dumpen har.

Jag är även bekymrad över de individer som tvingas bära den extra tunga bördan som Dumpen packar på deras axlar. Det är dessa människor jag tänker på.

Jag är också upprörd över de som hejar på självmord eller lidande. Livet är inte svart eller vitt, och det finns så många nyanser i varje situation. I stunder av vrede tänker man inte alltid på de konsekvenser som kan följa, och det är något vi måste vara medvetna om.

Tänk er ett litet barn, kanske fem eller sex år gammalt, vars pappa just har tagit sitt liv. Hur förklarar ni för detta barn vad som hänt? Säger ni att det var ett val som pappa gjorde?

Vad säger ni när barnet frågar om pappan gjorde det för att han inte älskade dem? Ska ni säga att han var en dålig person och att hans handlingar på nätet förmodligen var ett tecken på att han inte brydde sig om dem, särskilt nu när han inte finns kvar?

Även en person som kan vara hatad av ett helt land kan fortfarande ha en mamma, ett barn eller andra nära som inte bara ser det "monster" som alla andra spottar på.

Tänk om vi alla kunde reflektera över detta och visa empati för de som är kvar, innan vi yttrar oss illa eller hejar på dem som tar sitt liv. Det är viktigt att komma ihåg de oskyldiga som påverkas av dessa handlingar, och att ni inte alltid ser hela bilden när ni dömer.

Precis som ni alla, önskar jag att alla barn på vår jord skulle slippa ondska, svält och sjukdomar. Tyvärr kommer vi nog aldrig att få uppleva en sådan värld. Det kommer alltid att finnas barn som utsätts för fruktansvärda saker, saker vi inte ens vill föreställa oss. Vi vet att det händer, men vi väljer ofta att inte tänka på det, för tanken på all denna ondska skulle vara för tung att bära om vi reflekterade över den hela tiden.

Det bästa vi kan göra är att inte förvärra situationen för de stackare som råkar illa ut. För vi kan aldrig göra något ogjort. Den största respekten vi kan visa är att inte lägga på ännu mer lidande på de som redan lider.

Därför ber jag, även om jag vet att det kanske är lönlöst, till alla er sadister på nätet som läser detta.
Försök att tänka en gång till innan ni sprider mer hat och förödelse. Tänk på konsekvenserna av era handlingar, och på de oskyldiga som påverkas av ert ord och ert agerande.
Det kanske finns ett barn där ute som läser vad ni skriver om deras förälder. Tänk på hur detta påverkar dem, på hur deras världsbild kan krossas av ord och handlingar som vi själva kanske inte alltid reflekterar över.
Citera
2025-01-14, 22:20
Medlem
Citat:

Alla misstänkta gärningspersoner i föreliggande rapport (N = 158) var män. De var mellan 15 och 66 år vid första brottstillfället (M = 29,8), och mellan 16 och 68 år (M = 29,7) vid tingsrättsförhandlingen. Gärningspersonerna misstänktes ha begått övergrepp mot mellan 1 och 83 barn vardera (M = 4,3 barn)

Totalt i domarna (N = 157) förekom 685 barn som åklagare ansåg hade utsatts för internetrelaterade övergrepp. Dock framgick misstanke i 12,8% (n = 20) av domarna att den misstänkte gärningspersonen kunde ha utsatt fler, hittills oidentifierade.

Källa:
https://childhood.se/wp-content/uploads/2022/10/childhood-stella-polaris-rapport-2022-internetrelaterade-sexuella-overgrepp-mot-barn-uppslag.pdf

Internetrelaterade? Varför inte kalla det för vad det är , nämligen grooming. Det är riktigt vidrigt och trappas med tiden upp med hot om spridande och våld. Här är jämnåriga och unga vuxna också överrepresenterade . Jag vet att du älskar medelvärden , men procent gör det tydligare.
Dock har detta inte ett skit att gör med dumpens publiceringar. NICE TRY!!!!!
Citera
2025-01-14, 22:27
Medlem
Citat:
Internetrelaterade? Varför inte kalla det för vad det är , nämligen grooming. Det är riktigt vidrigt och trappas med tiden upp med hot om spridande och våld. Här är jämnåriga och unga vuxna också överrepresenterade . Jag vet att du älskar medelvärden , men procent gör det tydligare.
Dock har detta inte ett skit att gör med dumpens publiceringar. NICE TRY!!!!!

Dumpen exponerar ju försök till internetrelaterade övergrepp.
Men det sambandet kan väl din förkrympta hjärncell inte se.
Citera
2025-01-14, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Men det var ju duktigt copypastat av dig!

Likväl, statistiken du hänvisar till visar tydligt att de gäddor som Dumpen fångar inte utgör en markör

Vad menar du att statistiken inte visar?
Citera
2025-01-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Lätt att lägga skulden på de utsatta.
De får ännu mer börda att bära på sina axlar.

Så vi ska tycka synd om Hitler??? Fine!!
Citera
2025-01-14, 22:30
Medlem
Citat:
Dumpen exponerar ju försök till internetrelaterade övergrepp.
Men det sambandet kan väl din förkrympta hjärncell inte se.

Grooming? Fokusförflyttning.? Lägg ner!!
Citera
2025-01-14, 22:31
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Vad menar du att statistiken inte visar?

Läs mitt förra inlägg, återkom om du inte förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in