Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-01-14, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror inte Ryssland bryr sig om förluster. Dom har mycket folk dom kan offra. Flera miljoner till.

Det får vi hoppas!

Tänkte själv, om 2,3 år. 2027.

Dumryssen har inte nått några av de militära mål som skulle uppnås av den speciella militära organisationer.

Ryssfittorna tas av daga. För varje dag som går, så stryker tusen piss ryssar med.

Jag kan inte tänka mig en bättre framtid än så. Kan du?
Citera
2025-01-14, 20:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Det får vi hoppas!

Tänkte själv, om 2,3 år. 2027.

Dumryssen har inte nått några av de militära mål som skulle uppnås av den speciella militära organisationer.

Ryssfittorna tas av daga. För varje dag som går, så stryker tusen piss ryssar med.

Jag kan inte tänka mig en bättre framtid än så. Kan du?

Vi måste också tänka på Ukraina. Dom har brist på soldater. Varför dom inte mobilisera förstår jag inte.
Citera
2025-01-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Nu har jag sett hundratals med intervjuer med ryska krigsfångar. De blåljuger om att "de inte visste vad som pågick", "att de blivit lovade tjänstgöring långt bakom frontlinjerna och inte vid fronten" och massa annat ryskt blaha-blaha för att slippa ta ansvar för sina handlingar och att de, i många fall, frivilligt skrivit på kontrakt för att mörda människor i rysslands erövringskrig. Med det sagt, så behöver det inte betyda att nordkoreanske kommunisten ljuger eller talar sanning. Dock ljuger alla kommunister, likväl alla nazister och är aldrig trovärdiga i sak.

Jag noterar även att du fäller tårar för nordkoreanska kommunisters familjer. Du har ingen aning om vilken position dessa familjemedlemmar har i hierarkin i kommunistparadiset och förtryckarstaten. Så bespara mig dessa krokodiltårar.
Ja ja. Ryska krigsfångar skjuts inte ihjäl när de återvänder till Ryssland. Om Nordkoreaner vet vi inte, men att de skjuter sig själva och sina kompisar, när de riskerar att bli tillfångatagna - det tyder på att de INTE kommer att skonas när/om de återvänder till Korea efter någon fångutväxling. Jag skulle också tro att de vägrar att återvända till NK, så kommer deras anhöriga fängslas/torteras/dödas.
Skulle dessa familjer ha en hög position i hierarkin, så tror jag faktiskt inte att just deras söner/bröder skulle skickas till kriget i Ukraina. De skulle stanna hemma och må bra och låta andra sköta det där praktiska med kriget.
Citera
2025-01-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ousch!
Om inte ens jobbet på Gazprom kan rädda dig från fronten?

Perfekt för den ryska regimen. 2000 sparkade Gazpromanställda att stoppa in i kriget.

Jag kan tänka mig att Moretex tycker att det är en vinst då hans logik ligger på den nivån: typ bekämpa inflationen med att höja lönerna med prisökningarna, eller lägga ner företag o låta de f.d. anställda att kriga. Man kanske skulle lägga ner alla ryska företag för att få soldater?
Citera
2025-01-14, 21:04
Medlem
Citat:
Men lägg ner.

Nordkoreaner älskar att skjuta ihjäl sig själva, att bli sönder, exploderade, att se tarmarna spricka ut ur den tunna kroppen.

Sitt inte här och försöker försvara Ryzz helvetet.
De kanske vet att det skulle bli ännu värre om de skulle bli krigsfångar och sedan skickas tillbaka till Nordkorea? Resten av livet i fängelse och tortyr där + samma för anhöriga?

Är du lite trög? Att jag tänker också på vanliga människor, soldaternas anhöriga (som faktiskt ofta är helt oskyldiga) betyder INTE att jag skulle försvara Rysslands krig mot Ukraina!
Citera
2025-01-14, 21:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Ja ja. Ryska krigsfångar skjuts inte ihjäl när de återvänder till Ryssland. Om Nordkoreaner vet vi inte, men att de skjuter sig själva och sina kompisar, när de riskerar att bli tillfångatagna - det tyder på att de INTE kommer att skonas när/om de återvänder till Korea efter någon fångutväxling. Jag skulle också tro att de vägrar att återvända till NK, så kommer deras anhöriga fängslas/torteras/dödas.
Skulle dessa familjer ha en hög position i hierarkin, så tror jag faktiskt inte att just deras söner/bröder skulle skickas till kriget i Ukraina. De skulle stanna hemma och må bra och låta andra sköta det där praktiska med kriget.

Du vet inte hur det funkar i kommunstiska diktaturer. Det är lojala (hjärntvättade) soldater från pålitliga familjer som belönas med sådana här tjänster. Beroende hur hjärntvättade de är så borde det vara en stor ära att dö för den store ledaren Kim Jong Uns sak. Shit happens och några blev tillfångatagna livs levande.
Citera
2025-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Märkligt tyst från Svensk Koreanska - Nordkoreafanatikerna och Juchetrumpeterna!

Har dom satt kalla nudlar i halsen eller fått tunghäfta?
Inte ett ljud från vänföreningen, även extremt liten aktivitet vid ambassaden.
Citera
2025-01-14, 21:08
Medlem
Stor humor! De ryska orcherna har draggat av en av sina egna fiberkablar i Östersjön, vilket fått internet att slockna i en stor del av det ryska dassriket!

😂😂😂😂

https://x.com/jurgen_nauditt/status/1879178953577140438?t=ZKghDp-DYbwpQlORK3uKNg&s=19
Citera
2025-01-14, 21:13
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Verkar pågå en del intensiva strider i Kursk.
Enligt Ukrainska Kriegsforscher(ukrainska marinkåren) så skall det finnas 75st ryska ännu icke dokumenterade AFVs. Dock till ett pris av några Bradleys, CV90s och annan västerländsk donerad materiell. 75st AFVs motsvarar alltså 2 bataljoner.

Enligt Naalsios räkning så ligger ryska förluster ca 20-30% högre i Kursk hittills så detta borde öka på den skillnaden. Har ryssarna blivit mer desperata tro?

https://x.com/OSINTua/status/1879225511609835877
https://x.com/naalsio26/status/1877576557176434835

En förklaring till att Rysslands förluster i Kursk är högre än på andra platser skulle kunna vara att de inte haft tid att fortifiera skiten ur marken då det inte ryssarna höll det för troligt att Ukraina skulle slå till där. Här ska de (ryssen) precis som på andra ställen gå på anfall, men de bakre funktionerna är inte lika nedgrävda som i Donetsk exempelvis. Sedan har man kanske haft en övertro på att man skulle ta tillbaka området snabbt och därför inte åtgärdat det där med att gräva ned sig totalt.

Det här är ett argument som om det stämmer kan styrka tanken om att Kursk-offensiven ändå hade en poäng.
Citera
2025-01-14, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Du vet inte hur det funkar i kommunstiska diktaturer. Det är lojala (hjärntvättade) soldater från pålitliga familjer som belönas med sådana här tjänster. Beroende hur hjärntvättade de är så borde det vara en stor ära att dö för den store ledaren Kim Jong Uns sak. Shit happens och några blev tillfångatagna livs levande.
Ja, så är det nog ofta. Men i fallet med killen på videon, så sa han faktiskt att han ville stanna i Ukraina. Jag tror inte att det skulle ses speciellt ärorikt beteende att säga sådana saker. Så om han inte återvänder till NK och får sitt straff, så kommer nog hans anhöriga få straffet istället. (Och vi vet fortfarande inte hur anhöriga tänker. Det finns folk i NK också, som är emot diktaturen, men de vågar ju inte säga något).
Citera
2025-01-14, 21:15
Medlem
Ograsts avatar
Attack av Ukraina upp till 110 mil inne i Ryssland.

Citat:
Attackerna under natten riktades mot bland annat en oljeanläggning i staden Engels i Saratov-regionen, en ammunitionsfabrik i Seltso i Brjansk-regionen och andra militära byggnader. Ammunition, kryssningsrobotar och vapensystem ska ha förstörts.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjJlpE/ukrainsk-militar-massiv-attack-mot-ryssland
Citera
2025-01-14, 21:15
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Inte ett ljud från vänföreningen, även extremt liten aktivitet vid ambassaden.

Fan vad jag hatar dig nu..

..Du har rätt i att Svensk-Koreanska föreningen har varit ovanligt tysta av sig.. ..Men du fick mig samtidigt att börja googla på dom dårarna igen.

(Jag noterar att dom hade ett zoommöte i går..)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in