2025-01-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag får intrycket av att hon som konsult blivit tillsagd av sin chef att visa att hon förstår företagsstrukturen på Vattenfall.

Det bör hon givetvis kunna förstå efter ett par månader i tjänst.
Vad har hon annars sysslat med på jobbet?
Även om man jobbar med exempelvis it så vet man ju på ett ungefär hur företagsstrukturen ser ut med allt vad det innebär. (Om man har ett minsta intresse för sitt jobb ifråga)

Gräddis verkar ha misslyckats med uppgiften och blev därefter kollad på vad hon faktist utför för jobb genom att fylla i ett excelark.
Kort därefter fick hon gå.

I mina öron låter det verkligen som att dom kollade samtliga konsulters nivå strax innan 6 månaders konsultuppdrag ska omvandlas till en tillsvidareanställning och gräddis misslyckades med sitt jobb och fick gå.

I gräddis värld blev hon dock orättvist behandlad för att hon är snygg. Så. Liksom.

På den tiden omvandlades inte konsultuppdrag till fast efter sex månader. Lever med en fd konsult och han hade 2 års uppdrag på samma avdelning vid den tiden...däremot är jag övertygad om att du har rätt rent principiellt. Konsulter räknas vara självgående och bara tuffa på, det är ju vad man betalar för liksom och de ska inte hitta på egna saker till höger o vänster....
Citera
2025-01-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Var det inte runt 2019 hon slutade jobba? Om inte tidigare?

Minns inte men hon flyttade väl från mannen ungefär samtidigt eller strax innan iaf.
Citera
2025-01-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
” Slutade/Fick sparken ”?
Enligt hennes LinkedIn har hon varit arbetslös sedan 2019
Citera
2025-01-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn
Hade så svårt att tro på att hon jobbat på vattenfall tills jag googlade. Verkar stämma. https://www.vattenfall.se/fokus/solceller/miljoargumentet-vager-tyngre/ ”publicerat av Pia Nyberg”.
Ja jäklar! Trodde först att det var ett falskt rykte! Tack för länken
Citera
2025-01-14, 19:12
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att veta varför hon fick sparken från Vattenfall. För det har hon inte berättat, annat än på någon snefylla.
Då hon sa att hon hennes chef tyckte att hon var för snygg, och att det är skönheten som gör att hon inte kan få jobb.
För snygg helt enkelt.
Hahahahha ja. hon kom säkert dit tankad på vin med skulle inte förvåna mig
Citera
2025-01-14, 19:19
Medlem
vonDys avatar
Och nu. Mina Damer och Herrar här..
( trumvirvel)

Människan sitter och pratar om hur Hasan inte ser henne som ” flickvänsmaterial”, trots allt hon gjort för honom i helgen.

( Ålat i ”finsk kärringfylla” på golv i paljettklänning från maskeradbutik och visat osmakligt skrev med svamptunga dinglandes utanför torra läppar )

Tack Marcus, åter! För delning på YT!

För detta avskum till människa!
Citera
2025-01-14, 19:21
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Tack för förklaring.

Konsult Pia gick då under radarn för utvärdering,
för att hon var för snygg. Helt enkelt.

Ja precis
Citera
2025-01-14, 19:38
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
På den tiden omvandlades inte konsultuppdrag till fast efter sex månader. Lever med en fd konsult och han hade 2 års uppdrag på samma avdelning vid den tiden...däremot är jag övertygad om att du har rätt rent principiellt. Konsulter räknas vara självgående och bara tuffa på, det är ju vad man betalar för liksom och de ska inte hitta på egna saker till höger o vänster....

Du har rätt gällande 2 års uppdragen.
Det hade jag glömt bort.

Tror ändå att hon blev uppsagd pga att hon inte gjorde någon nytta helt enkelt.

Söker man på hennes namn på vattenfall så finns bara tre väldigt enkelt skrivna artiklar från henne.

Fler än så bör man hinna producera på ”några månaders” jobb.

Jag skulle kunna knåpa ihop två likvärdiga artiklar på min lunchrast om det behövdes.
Sådana intervjuer är inte speciellt avancerade.

Man ringer upp personen i artikeln och ställer färdigskrivna frågor som man sedan skriver ner i artikelformat.

Sedan lägger man in några bilder som antingen en fotograf fått åka och ta eller som kunden själv mailat in.

Att hon producerat tre artiklar på några månaders uppdrag är patetiskt lite.
Citera
2025-01-14, 19:42
Medlem
Citat:
Du har rätt gällande 2 års uppdragen.
Det hade jag glömt bort.

Tror ändå att hon blev uppsagd pga att hon inte gjorde någon nytta helt enkelt.

Söker man på hennes namn på vattenfall så finns bara tre väldigt enkelt skrivna artiklar från henne.

Fler än så bör man hinna producera på ”några månaders” jobb.

Jag skulle kunna knåpa ihop två likvärdiga artiklar på min lunchrast om det behövdes.
Sådana intervjuer är inte speciellt avancerade.

Man ringer upp personen i artikeln och ställer färdigskrivna frågor som man sedan skriver ner i artikelformat.

Sedan lägger man in några bilder som antingen en fotograf fått åka och ta eller som kunden själv mailat in.

Att hon producerat tre artiklar på några månaders uppdrag är patetiskt lite.

Artiklar är ju så basic att en gymnasieungdom med E i betyg skulle kunna prestera bättre, inget man accepterar från en konsult som kostar massa pengar.

Sen...vi ska nog ta detta med konsult med en nypa salt. Det finns inga tydliga bevis att hon var konsult. Min hypotes är att det var nån slags praktik efter arbetslöshet eller liknande. Sån som man får i sex månader för att få lite erfarenhet och företaget får lite bidrag för det och möjlighet att lära upp nån billigt utifall det skulle funka med anställning
Citera
2025-01-14, 19:46
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Artiklar är ju så basic att en gymnasieungdom med E i betyg skulle kunna prestera bättre, inget man accepterar från en konsult som kostar massa pengar.

Sen...vi ska nog ta detta med konsult med en nypa salt. Det finns inga tydliga bevis att hon var konsult. Min hypotes är att det var nån slags praktik efter arbetslöshet eller liknande. Sån som man får i sex månader för att få lite erfarenhet och företaget får lite bidrag för det och möjlighet att lära upp nån billigt utifall det skulle funka med anställning

Jag får också känslan av att det var någon slags praktik, kanske i samband med någon av hennes utbildningar. Speciellt pga att hon i youtubevideon inte ens kunde beskriva vad hennes uppdrag gick ut på utan det var högst luddigt.
Ifall man som konsult inte har full koll på vad ens uppdrag går ut på så är man rätt körd
Citera
2025-01-14, 19:54
Medlem
LenaLars avatar
Mer gällande hennes tid på Vattenfall finns i detta klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=dY95inD7NH8

Säger bl.a. att hon jobbade där i åtta månader och sades upp i oktober 2019. Även en del mer intressant om vad som hände samtidigt under den tiden.
Citera
2025-01-14, 20:01
Medlem
Citat:
Jag får också känslan av att det var någon slags praktik, kanske i samband med någon av hennes utbildningar. Speciellt pga att hon i youtubevideon inte ens kunde beskriva vad hennes uppdrag gick ut på utan det var högst luddigt.
Ifall man som konsult inte har full koll på vad ens uppdrag går ut på så är man rätt körd
På LinkedIn står det "tidsbegränsad anställning" på ett företag som heter Bravura. De jobbar med matchning och rekrytering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in