2025-01-14, 15:18
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Sägs att hon jobbade på Vattenfall innan förfallet ner i avgrunden och att hon är riktigt intelligent och högutbildad men efter den liven i somras där härket på riktigt trodde att dom kollar upp vilka mänskor som har psykisk ohälsa innan dom skickar ut fakturor hahahaha! hon är så korkad så klockorna stannar

Skulle vara intressant att veta varför hon fick sparken från Vattenfall. För det har hon inte berättat, annat än på någon snefylla.
Då hon sa att hon hennes chef tyckte att hon var för snygg, och att det är skönheten som gör att hon inte kan få jobb.
För snygg helt enkelt.
Citera
2025-01-14, 15:19
Medlem
Citat:
Sägs att hon jobbade på Vattenfall innan förfallet ner i avgrunden och att hon är riktigt intelligent och högutbildad men efter den liven i somras där härket på riktigt trodde att dom kollar upp vilka mänskor som har psykisk ohälsa innan dom skickar ut fakturor hahahaha! hon är så korkad så klockorna stannar

Hon har även flertalet gånger sagt att hon inte SLUTFÖRT någon utbildning, så jag vet inte hur högutbildad man kan kalla sig då. Sedan hänger utbildning och intelligens inte alltid ihop, men supersmart skulle jag knappast kalla henne.
Citera
2025-01-14, 15:56
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Hon har även flertalet gånger sagt att hon inte SLUTFÖRT någon utbildning, så jag vet inte hur högutbildad man kan kalla sig då. Sedan hänger utbildning och intelligens inte alltid ihop, men supersmart skulle jag knappast kalla henne.

Det stämmer. Jag har också hört henne säga att hon påbörjat flera utbildningar men inte slutfört någon av dom pga att det var tråkigt och för att hon insåg att hon inte ville jobba inom den branschen osv.
Citera
2025-01-14, 17:00
Medlem
Citat:

Hade så svårt att tro på att hon jobbat på vattenfall tills jag googlade. Verkar stämma. https://www.vattenfall.se/fokus/solceller/miljoargumentet-vager-tyngre/ ”publicerat av Pia Nyberg”.
Citera
2025-01-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattenmusen10tusn
Hade så svårt att tro på att hon jobbat på vattenfall tills jag googlade. Verkar stämma. https://www.vattenfall.se/fokus/solceller/miljoargumentet-vager-tyngre/ ”publicerat av Pia Nyberg”.
Fast hon jobbade inte på Vattenfall för två år sedan...hon var ju redan urballad då
Citera
2025-01-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuthgerT
Fast hon jobbade inte på Vattenfall för två år sedan...hon var ju redan urballad då

Artikeln som länkades var ju publicerad för två år sedan
Klippet nedan är också från två år sedan och handlar förvisso om Vattenfall

https://youtu.be/X8m_QVyfDJQ?si=PsGjLDpBStv5Zdxy
Citera
2025-01-14, 17:52
Medlem
Citat:

Var det inte runt 2019 hon slutade jobba? Om inte tidigare?
Citera
2025-01-14, 18:14
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Var det inte runt 2019 hon slutade jobba? Om inte tidigare?

” Slutade/Fick sparken ”?
Citera
2025-01-14, 18:16
Medlem
vonDys avatar
Varför fick hon sparken från Vattenfall? Någon som vet?
Citera
2025-01-14, 18:17
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Artikeln som länkades var ju publicerad för två år sedan
Klippet nedan är också från två år sedan och handlar förvisso om Vattenfall

https://youtu.be/X8m_QVyfDJQ?si=PsGjLDpBStv5Zdxy

Jag får intrycket av att hon som konsult blivit tillsagd av sin chef att visa att hon förstår företagsstrukturen på Vattenfall.

Det bör hon givetvis kunna förstå efter ett par månader i tjänst.
Vad har hon annars sysslat med på jobbet?
Även om man jobbar med exempelvis it så vet man ju på ett ungefär hur företagsstrukturen ser ut med allt vad det innebär. (Om man har ett minsta intresse för sitt jobb ifråga)

Gräddis verkar ha misslyckats med uppgiften och blev därefter kollad på vad hon faktist utför för jobb genom att fylla i ett excelark.
Kort därefter fick hon gå.

I mina öron låter det verkligen som att dom kollade samtliga konsulters nivå strax innan 6 månaders konsultuppdrag ska omvandlas till en tillsvidareanställning och gräddis misslyckades med sitt jobb och fick gå.

I gräddis värld blev hon dock orättvist behandlad för att hon är snygg. Så. Liksom.
Citera
2025-01-14, 18:18
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Varför fick hon sparken från Vattenfall? Någon som vet?

Det förklaras på gräddiska i youtubeklippet som delas några inlägg upp
Citera
2025-01-14, 18:29
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag får intrycket av att hon som konsult blivit tillsagd av sin chef att visa att hon förstår företagsstrukturen på Vattenfall.

Det bör hon givetvis kunna förstå efter ett par månader i tjänst.
Vad har hon annars sysslat med på jobbet?
Även om man jobbar med exempelvis it så vet man ju på ett ungefär hur företagsstrukturen ser ut med allt vad det innebär. (Om man har ett minsta intresse för sitt jobb ifråga)

Gräddis verkar ha misslyckats med uppgiften och blev därefter kollad på vad hon faktist utför för jobb genom att fylla i ett excelark.
Kort därefter fick hon gå.

I mina öron låter det verkligen som att dom kollade samtliga konsulters nivå strax innan 6 månaders konsultuppdrag ska omvandlas till en tillsvidareanställning och gräddis misslyckades med sitt jobb och fick gå.

I gräddis värld blev hon dock orättvist behandlad för att hon är snygg. Så. Liksom.

Tack för förklaring.

Konsult Pia gick då under radarn för utvärdering,
för att hon var för snygg. Helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in