2025-01-14, 18:04
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstinentKanin
Varför skulle ens kille hålla koll på det?

För att han är involverad i ens liv såklart❤️
Citera
2025-01-14, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paradispolisen
För att han är involverad i ens liv såklart❤️
Alltså OK om man planerar nästa unge så här direkt inpå. Men det är väldigt få som gör det…

Annars är det väl bara feministkossor och PMS-häxor som sitter och delar med sig av sitt privatliv så där till alla andra.
Citera
2025-01-14, 21:17
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Alltså OK om man planerar nästa unge så här direkt inpå. Men det är väldigt få som gör det…

Annars är det väl bara feministkossor och PMS-häxor som sitter och delar med sig av sitt privatliv så där till alla andra.

Min killar har alltid vetat allt om min cykel tycker det är jättebra att män har koll på var man är så dom kan förstå ens mående bättre, hade nog blivit irriterad om en pojkvän inte brydde sig. Tycker inte heller att ens cykel är jätteprivat eller vadå ”dela med sig av sitt privatliv”? Mest naturliga som finns ju
Citera
2025-01-14, 21:40
Avslutad
Citat:
Min killar har alltid vetat allt om min cykel tycker det är jättebra att män har koll på var man är så dom kan förstå ens mående bättre, hade nog blivit irriterad om en pojkvän inte brydde sig. Tycker inte heller att ens cykel är jätteprivat eller vadå ”dela med sig av sitt privatliv”? Mest naturliga som finns ju

Jag har en stadig koll på min fjällas cykel, känns rimligt när man är ett team.
Citera
2025-01-14, 21:51
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pineappledude123
Jag har en stadig koll på min fjällas cykel, känns rimligt när man är ett team.

Eller hur!! Tycker du låter som en toppenkille ☺️
Citera
2025-01-14, 22:58
Bannlyst
Citat:
Låter som en obehaglig kille med starka kontrollbehov. En kvinna kan hålla koll på den själv.
Citera
2025-01-14, 23:19
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Låter som en obehaglig kille med starka kontrollbehov. En kvinna kan hålla koll på den själv.

Neeejdå dom män som är engagerade i sin tjejs cykel är dom bästa jag lovar 🥰 testa haha!

Hur är det förresten kontrollerande att veta när någon har mens? Vad ska en man göra för kontrollerande saker med den informationen?

Kram
Citera
2025-01-14, 23:26
Bannlyst
Citat:
Neeejdå dom män som är engagerade i sin tjejs cykel är dom bästa jag lovar 🥰 testa haha!

Hur är det förresten kontrollerande att veta när någon har mens? Vad ska en man göra för kontrollerande saker med den informationen?

Kram
Ja men att man försöker luska ut en sådan sak tyder väl inte på en normal hjärnfunktion?

Och varför skulle det vara så mycket bättre killar? Som sagt, vad ska de göra med den informationen?

Eh, nej jag behöver inte testa det för sakens skull. Jag använder inte män för experiment.

I alla fall, jag tror inte de flesta kommer ihåg en sådan specifik sak.
Citera
2025-01-14, 23:30
Medlem
paradispolisens avatar
Citat:
Ja men att man försöker luska ut en sådan sak tyder väl inte på en normal hjärnfunktion?

Och varför skulle det vara så mycket bättre killar? Som sagt, vad ska de göra med den informationen?

Eh, nej jag behöver inte testa det för sakens skull. Jag använder inte män för experiment.

I alla fall, jag tror inte de flesta kommer ihåg en sådan specifik sak.

Luska ut? Jag har en mensapp jag visar upp schemat i.

För såna män är brydda och engagerade i sin kvinna. De ska knulla en på rätt dagar med den informationen.

Jo tro mig testa haha!

Kommer ihåg vadå? Det är ju ingen engångsgrej att komma ihåg, det är ju en cykel att följa år ut och år in haha.
Citera
2025-01-15, 03:01
Bannlyst
Citat:

För såna män är brydda och engagerade i sin kvinna. De ska knulla en på rätt dagar med den informationen.

Jo tro mig testa haha!

Kommer ihåg vadå? Det är ju ingen engångsgrej att komma ihåg, det är ju en cykel att följa år ut och år in haha.
Kommer ihåg hur lång tid det tog efter graviditeteten alltså…

Man behöver inte ha påminnelser innan. Dessutom kan det ju diffa några dagar.

Natural cycles? En app som tjänar pengar på dumma tjejer som inte är källkritiska. De hade kunnat testa själva några gånger. Och tagit reda på sin fertilitet med precision. Men nej det är bekvämt att vara dum och följsam, och låta en app beräkna utifrån ett genomsnitt.

Sedan rapporterar de NC till LmV när de har blivit gravida ändå. Hade killarna till dessa tjejer åtminstone dragit ut i tid hade nog ingen av dem blivit gravid alls.

Konstigt att den här killen känner till dina kalenderappar och skit så himla bra och är så engagerad i exakta datum osv, när han inte visste någonting innan du blev gravid? Det kan ju inte vara nu heller, annars hade du ju inte ställt den här frågan. 🤡 hmm nä Får inte ihop det här...
Senast redigerad av AbstinentKanin 2025-01-15 kl. 03:10.
Citera
2025-01-15, 04:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, när fick du/din tjej tillbaka sin mens efter förlossningen? Hade varit mysigt att ha två barn tätt, gärna 1-1,5 år mellan så nu är jag nyfiken på hur snabbt man kan få tillbaka den.

Och kan man skynda på det? Förutom att sluta amma. Hört några som inte fått mens på nästan ett år…

Den kom båda gångerna tillbaka när jag trappat ner amningen nästan helt. Så länge som man helammar kan den i alla fall inte komma tillbaka, amningshormonerna hämmar ägglossningen, och även när man ammar "på halvtid" brukar den hålla sig borta. Det är en orsak till att primitiva folk - som inte har moderna preventivmedel - ofta ammar i flera år.

Att inte amma för att få syskon fortare tycker jag är dumt. Det är mycket bättre för det barn du har, att du ammar det och fokuserar på bara det nu. Det här är ER tid. Dessutom skulle det bli oerhört jobbigt för dig att ha två barn tätt, det är mycket enklare om storasyskonet till stora delar kan sköta sig själv (i alla fall att det är blöjfritt) när småsyskonet kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej du kan nog inte göra så mkt för att skynda på det. Amningen ger heller inte ett fullgott skydd mot graviditet så att sluta amma av den anledningen är kanske onödigt. Jag blev gravid fastän jag inte fått tillbaka min mens så det händer ju.

Ja, den första ägglossningen kommer ju före den första mensen. Så att man inte har fått tillbaka mensen, är ingen garanti för att man inte kan bli gravid ännu.
Citera
2025-01-15, 04:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jo tro mig testa haha!

Ja du lurade ju på honom en graviditet förra gången - om jag minns rätt? - så det är väl klart som Fan att han vill ha koll nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in