2025-01-14, 15:19
Medlem
Får han rätt sammansättning nämndemän och rådman i tingsrätten, (eller fel beroende på hur man ser det) så kan rätten avrunda upp ev. strafflängd pga att han bröt mot reseförbudet.
Citera
2025-01-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nä.

Man väger alltid in om det hela är satt i system eller om det är engångsgrej. Så jo.
Citera
2025-01-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Får han rätt sammansättning nämndemän och rådman i tingsrätten, (eller fel beroende på hur man ser det) så kan rätten avrunda upp ev. strafflängd pga att han bröt mot reseförbudet.

Och sen ska det upp i HvR. Frågan är om han får sitta i häkte då eftersom han annars kan avvika.
Citera
2025-01-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Är hans instagram bortplockad?
Nej, den är kvar.
Citera
2025-01-14, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Och sen ska det upp i HvR. Frågan är om han får sitta i häkte då eftersom han annars kan avvika.

Börja med Tingsrätten kanske?
Citera
2025-01-14, 15:35
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Skulle inte förvåna mig om han går fri.
Vet dom som fifflat med större summor som fortf är fria.
Hursom. Gissar på 2-3 år på en öppen anstalt.

Det som slår mig är hur SNEA tar detta. Eller egentligen inte.
Det såg jag redan på henne när dom skulle på visning i den där lilla lyan i Stockholm (där hon anm han för misshandel)
Hon älskar inte honom. Det märks.
För henne är han bara en slags språngbräda.
Citera
2025-01-14, 15:36
Medlem
Merrybums avatar
https://youtu.be/2lZz4VvzqeY?si=8W_BDNBIRa2MtZgj
Detta är en,idag, inaktuell rättegång. Det är den gällande narkotikainnehav.

Men, Chrippa är så otroligt underhållande. Två exempel.

Chrippa säger sig vara helt fri i bidragsregistret. Vilket register är det?

Och det roligaste av allt.

Chrippa hänvisar till vad som står i förhudsundersökningen.

Jag har svårt att förstå att inte förhudsundersökningen gått viral. Det är bland det roligaste jag hört på länge.
Senast redigerad av Merrybum 2025-01-14 kl. 15:39.
Citera
2025-01-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
https://youtu.be/2lZz4VvzqeY?si=8W_BDNBIRa2MtZgj
Detta är en,idag, inaktuell rättegång. Det är den gällande narkotikainnehav.

Men, Chrippa är så otroligt underhållande. Två exempel.

Chrippa säger sig vara helt fri i bidragsregistret. Vilket register är det?

Och det roligaste av allt.

Chrippa hänvisar till vad som står i förhudsundersökningen.

Jag har svårt att förstå att inte förhudsundersökningen gått viral. Det är bland det roligaste jag hört på länge.

Ha ha ja det var extremt roligt faktiskt. Det ska bli kul att läsa FUP.
Citera
2025-01-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja. Det är som ett litet barn sparkar sig trött, de är glada över att man bryr sig om dem ändå. Ger dem en kram.

Jag tror han förstod att Jocke var där för hans skull annars hade han inte hejat på honom. Allt börjar komma ikapp honom nu.
Citera
2025-01-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fel. Det spelar ingen roll hur mycket eller hur ofta han skulle ha "erkänt" skattebrott, det ligger fortfarande hos utredarna/åklagaren att bevisa det. Det är inte förbjudet eller olagligt att ljuga på sociala plattformar, fråga Anjo

Om det bevisas att han begått brotten så är det ju uppenbarligen inga lögner. Att något sker systematiskt kring de brott han är misstänks för gör att brotten anses allvarligare. Förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå? Att han har sagt det ut i etern i sig gör väl varken till eller från, men jag menar att där systematiskt och vi vet det genom att han har sagt det. Om man anser att han är oskyldig kan man väl tänka annorlunda. Men då är man ju ute i det blå.
Citera
2025-01-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Joakims story på Instagram gav mig ingen bra magkänsla.. Någon mer som kände likadant?

Tänkte också tanken men Julia var nyss live och sa att hon visste vad som hänt men hon tänker inte berätta, så jag tror inte att det handlar om chrippa.
Citera
2025-01-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag tror han förstod att Jocke var där för hans skull annars hade han inte hejat på honom. Allt börjar komma ikapp honom nu.

Det kan redan ha börjat sjunka in. Tolv dagar i spanskt häkte har nog eroderat bort hans trotsighet och hans tänkande att om han vill något så blir det så. Det är bra. Linnea kommer däremot mest troligt att göra något så att hon också åker in. Kanske i spanskt häkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in